وبلاگ

اصلاح لینک شکسته و تاثیر آن بر سئو

اصلاح لینک شکسته و تاثیر آن بر سئو
آموزش سئو / آموزش وردپرس

اصلاح لینک شکسته و تاثیر آن بر سئو

فهرست مطالب

اصلاح لینک شکسته مدتهاست که به عنوان بهترین روش سئو شناخته می شود. اما اگر به موقعیت هایی برخوردید که پیوند خرابی را برطرف کرده اید و اتفاقی نیفتاده است ، تنها نیستید. در این مقاله تلاش می کنیم به شما کمک کنیم که متوجه شوید چگونه از طریق اصلاح لینک های خراب می توانید نتایج آن را مشاهده کنید.

اگر شما به اندازه کافی SEO کار کرده باشید، در موقعیت هایی قرار گرفته اید که ممکن است مشکل یک لینک خراب را برطرف کرده باشید یا صفحه ای با صدها لینک خراب، شاید هزاران لینک شکسته پیدا کرده اید ، آن را برطرف کرده اید، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

آیا این اتفاق مدام رخ می دهد؟ آیا گوگل نحوه برخورد با لینکهای خراب را تغییر داده است؟ در اینجا چه اتفاقی می افتد ، بهترین روش ها چیست و چه مراحلی را می توانیم انجام دهیم تا شانس خود را برای دیدن سود حاصل از اصلاح لینک شکسته افزایش دهیم؟ این همان چیزی است که ما امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

چرا لینک های خراب یا شکسته را اصلاح می کنیم

چرا لینک های خراب یا شکسته را اصلاح می کنیم

گوگل از پیوندها برای مواردی مانند رتبه صفحه و متن لنگر استفاده می کند. بنابراین وقتی آنها پیوندها را پیدا می کنند ، می توانند به شما یک رتبه بندی دهند. وقتی یک صفحه 404 باشد این می تواند به SEO شما آسیب برساند. آسیبی که به سئو وارد می شود به دو دلیل است:

یکی ، خود لینک بد است. این صفحه به صفحه ای اشاره دارد که در وب سایت شما وجود ندارد یا موارد مشابه آن. ممکن است شخصی آن را به اشتباه تایپ کرده باشد. اما بسیاری از اوقات صفحات در سایت خود شما خراب می شوند. شما یک صفحه را حذف می کنید و آن را به صفحه دیگری ریدایرکت نمی کنید. ترکیبی از این عوامل به این معنی است که در هر سایت خاصی می توانید ده ها ، صدها ، هزاران ، حتی میلیون ها پیوند را پیدا کنید ، زیرا این یک سناریوی بسیار معمول است.

بنابراین به همین دلیل است که ما پیوندهای خراب را اصلاح می کنیم تا از مزایای رتبه بندی مورد نظر گوگل برخوردار شویم.

چرا اصلاح لینک شکسته ممکن است موثر نباشد

چه اتفاقی می تواند که گاهی اصلاح لینک های شکسته نتیجه ای در بر ندارد؟ در اینجا چهار دلیل وجود دارد که ثابت می کند پیوندهای خراب در موقعیت های خاص موثر نیستند.

بیشتر بخوانید:

ابزار دیس اوو را چه زمانی بکار ببریم؟ چگونه لینک اسپم را disavow کنیم؟

1. پیوندها به حساب نمی آمدند

اول از همه ، ممکن است پیوندها در وهله اول توسط گوگل به حساب نیامده باشند. حقیقت این است که لینک های زیادی وجود دارد که گوگل آنها را حساب نمی کند. آنها می توانند پیوندهای هرزنامه ، پیوندهای دستکاری شده یا پیوندهایی باشند که از نظر ویراستاری غیرمجاز هستند. صرف اینکه ابزاری گزارش می دهد که پیوند شکسته است یا به صفحه ای غیرواقعی اشاره دارد ، به این معنی نیست که پیوند در واقع دارای ارزش است. بنابراین این می تواند یکی از دلایل عدم موفقیت در حل اصلاح لینک شکسته باشد.

2. پیوندها کم ارزش بودند

دلیل دوم ، ممکن است گوگل آن پیوندها را به حساب آورده باشد ، اما این پیوندها کم ارزش به حساب می آیند یا تازه نیستند. پیوندی را در یک صفحه در نظر بگیرید که یک پیوند خراب از صفحه 10 ساله است. ترافیک زیادی ندارد یا ترافیکی ندارد. هیچ کس حتی از این صفحه بازدید نمی کند. گوگل حتی آن را رتبه بندی نمی کند.

بیشتر بخوانید:

ابزار دیس اوو را چه زمانی بکار ببریم؟ چگونه لینک اسپم را disavow کنیم؟

 

آیا انتظار دارید که گوگل با رفع مشکل آن پیوند خراب،  ارزش زیادی قائل شود؟ احتمالا نه. بنابراین در بسیاری از مواقع هنگام حل لینکهای خراب ، ممکن است صفحات کم ارزش را پیدا کنید که به روز نشده اند. ممکن است ارزش زیادی نداشته باشند و رفع آنها منافع زیادی ندارد.

3. شما به یک URL نامربوط ریدایرکت کرده اید

دلیل سوم و دلیلی که نسبتا رایج است این است که شما مشکل پیوند شکسته را برطرف کردید ، اما آن را به یک URL بی ربط یا یک URL که چندان مناسب نیست هدایت کردید.

چرا اصلاح لینک شکسته ممکن است موثر نباشد​

ما این مورد را اکثرا در سایتهایی مشاهده می کنیم که آنها همه چیز را به صفحه اصلی هدایت می کنند. آنها به یک صفحه دسته بندی یا مواردی از این دست هدایت می شوند. گوگل غالباً این موارد را به عنوان 404 نرم گزارش می کند، به این معنی که آنها تغییر مسیر شما را مشاهده می کنند ، اما فکر نمی کنند صفحه ای که شما به آن هدایت می شوید مربوط به لینکی باشد که خراب است.

بیشتر بخوانید:

جذب ترافیک سایت با راه کارهای ساده و اثبات شده

4. ممکن است Google به پیوندهای "زنده" اعتماد نکند

چهارمین دلیل این که ممکن است لینکی کار نکند ، وجود این پدیده است که گوگل ممکن است به پیوندهای زنده اعتماد نکند ، زیرا این سیگنال های پیوند لزوماً نباید دائماً در آنجا باشند تا گوگل به آنها ارزش بدهد.

گوگل به ما توصیه می کند ، هنگام انجام ریدایرکت ، این ریدایرکت ها را به مدت یک سال در تغییر ندهیم. حالا چرا آنها می گویند یک سال؟ این تئوری می گوید که بعد از یک سال هر مقداری که قرار است لینکی ارزش پیدا کند، اعتبار گرفته.

 

بنابراین گاهی اوقات ما واقعاً نمی دانیم که گوگل چگونه با این پیوندهای قدیمی رفتار می کند. اما گاهی اوقات ممکن است لازم نباشد پیوندها زنده باشند تا ارزشی به آنها منتقل شود ، بنابراین رفع مشکل آنها در واقع تأثیری ندارد. با همه این اوصاف ما بینش زیادی در مورد نحوه کارکرد واقعی گوگل نداریم.

4 کار لازم برای اصلاح لینک های شکسته

بنابراین چه کاری می توانیم در مورد لینک های شکسته انجام دهیم؟ در اینجا چهار روش آورده شده است.

1. پیوندهای خراب را برطرف کنید

باید پیوندهای خراب را اصلاح کنید، زیرا ما نمی دانیم Google کدام پیوندها را حساب نمی کند ، و موارد مختلفی وجود دارد که اغلب جواب می دهد و می توانید فواید آن را ببینید.

2. صفحات با اقتدار بالا را در اولویت قرار دهید

صفحات و پیوندهای با اقتدار بالا را در اولویت قرار دهید. سایت شما ممکن است هزاران لینک خراب یا میلیون ها لینک شکسته داشته باشد. نیازی به رفع همه آنها نیست. اما آنچه می خواهید اولویت بندی کنید پیوندهای با ارزش بالا ، صفحاتی که پیوندهای زیادی به آنها نشان داده شده است یا پیوندهایی از صفحاتی که خود ارزش زیادی دارند، است.

 

صفحات در Moz با مقداری به نام Page Authority امتیاز داده می شوند. بسیاری از ابزارهای جستجوگرها دارای معیارهای متفاوتی هستند که به رتبه بندی صفحات براساس پیوندها کمک می کنند. بنابراین صفحات دارای بالاترین تعداد پیوند ، بالاترین مرجع صفحه یا هر نمره دیگری را که استفاده می کنید ، اصلاح کنید و پیوندها را از صفحاتی که دارای اقتدار بالای صفحه هستند نیز در اولویت قرار دهید. اینها ارزشمندترین پیوندهای شما برای رفع این مشکل هستند.

3. به URL های مربوطه هدایت شوید

ما می خواهیم مطمئن شویم که به URL های درست هدایت می شویم. شما نمی خواهید همه چیز را به صفحه اصلی خود یا لزوماً به یک صفحه دسته بندی هدایت کنید که خارج از موضوع است.

سوالی که باید بپرسید این است: آیا صفحه ای که شما به آن ریدایرکت می شوید برای انواع کلمات کلیدی مشابه URL قدیمی رتبه بندی می شود؟ هرچه موضوعات مربوط به صفحه اصلی نزدیکتر باشید ، احتمال عبور آن سیگنالهای پیوند از یک هدف به هدف دیگر بیشتر است.

در مواردی که نمی توانید به صفحه درستی ریدایرکت دهید، ایرادی ندارد صفحه 404 داشته باشید. صفحات 404 بخشی طبیعی از اینترنت هستند. داشتن 404 همیشه بد نیست.

4- نیازی به اصلاح همه پیوندها نیست

لازم نیست همه پیوندهای شکسته را اصلاح کنید. پیوندهای شکسته بخشی طبیعی از اینترنت است. اگر بخواهیم گزارش پیوندهای خراب خود را وارد کنیم ، ده ها هزار پیوند خراب داریم. ارزش این را ندارد که وقت خودمان هدر دهیم. اما اصلاح موارد خوب ، رفع موارد با اقتدار بالا ، با سیگنالهای تازه و ریدایرکت مجدد به URL های مربوطه یا URL های اصلی ، آنهایی هستند که ارزش دارند.

بیشتر بخوانید:

ثبت سایت وردپرسی در سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)

 

کنسول جستجوی گوگل و سایر ابزارها در این مورد عالی هستند. بنابراین آن پیوندهای خراب را اصلاح کنید. لازم نیست همه آنها را برطرف کنید.

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود