وبلاگ

اضافه کردن FAQ در وردپرس

FAQ در وردپرس
آموزش وردپرس / آموزش افزونه های کاربردی

اضافه کردن FAQ در وردپرس

فهرست مطالب

صفحه FAQ (سوالات متداول) مجموعه ای از سوالات متداول و پاسخ داده شده است که به کاربران کمک می کند وب سایت ، محصولات و خدمات شما را بهتر بشناسند. برای مثال در یک سایت فروش کتاب، صفحه پرسش و پاسخ به تازه واردان کمک می کند تا نحوه سفارش ، خرید ، استفاده و نگهداری محصولات و خدمات خود و یا انجمن آنلاین خود را درک کنند. همچنین بخش FAQ به عنوان یک مرجع برای کسانی که تجربه بیشتری دارند عمل می کند. به همین دلیل ، محتوای آن باید به طور مرتب با اطلاعات مربوطه که می تواند به حل مشکلات و نگرانی های مشترک مخاطبان شما کمک کند ، به روز شود. بخش FAQ در وردپرس نیز همین کار را انجام می دهد. میخواهیم یاد بگیریم چگونه این بخش را به wordpress خود اضافه کنیم.

در این مقاله ، ما در مورد اهمیت داشتن صفحه پرسش و پاسخ و نحوه افزودن پرسش های متداول برای وردپرس با استفاده از چندین روش صحبت خواهیم کرد.

در ابتدا ، بیایید ببینیم چگونه می توان پرسش های متداول را با استفاده از اساسی ترین روش در وردپرس اضافه کرد.

نحوه ایجاد بخش FAQ در وردپرس به روش غیر افزونه ای

این روش یکی از ساده ترین روش های افزودن بخش پرسش و پاسخ به یک وب سایت است ، اما محدودیت های خاصی نیز دارد.

شما باید با ایجاد یک صفحه جداگانه برای سوالات متداول خود شروع کنید. به Pages > Add New بروید ، عنوان را تنظیم کنید و سپس سوالاتی را که بیشتر مخاطبان را آزار می دهد اضافه کنید. بعد از اینکه از ظاهر مواردی که تنظیم کردید راضی بودید، صفحه خود را منتشر کنید. سپس ، به قسمت Appearance > Menus بروید ، Pages را انتخاب کرده و صفحه پرسش های متداول را که فقط ایجاد کرده اید علامت بزنید تا به منوی شما اضافه شود.

نحوه ایجاد بخش FAQ در وردپرس به روش غیر افزونه ای

برای تغییر ترتیب صفحات در منو می توانید از روش کشیدن و رها کردن استفاده کنید.

و این تقریباً تمام کاری است که می توانید در این مرحله انجام دهید. اگر سوالات متداول شما گسترده هستند ، گروه بندی آنها و سازماندهی آنها به روشنی منطقی است ، اما برای انجام این کار ، به افزونه ای نیاز دارید که به شما در ساده سازی کل فرایند ایجاد سوالات متداول کمک کند.

نحوه ایجاد بخش پرسش و پاسخ در وردپرس با استفاده از افزونه Ultimate FAQs

بدون شک ، در حال حاضر بهترین افزونه در نوع خود در بازار است. می توانید از آن برای افزودن سریع بخش پرسش و پاسخ به وب سایت خود و بدون دردسر زیاد استفاده کنید. و نیازی نیست در این راه یک سکه خرج کنید. این یک موقعیت برد-برد برای شما است. چندین طرح برتر نیز در دسترس هستند که از 34.47 دلار برای یک سایت شروع می شود.

پس از نصب افزونه ، اولین چیزی که از شما می خواهد این است که نام دسته بندی پرسش های متداول خود را وارد کرده و پرسش و پاسخ اضافه کنید. سپس ، می توانید یک صفحه جداگانه برای قرار دادن سوالات متداول و تنظیم برخی از تنظیمات کلیدی ، مانند تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سوالات متداول شما باید دسته بندی شوند یا نه ، و موارد دیگر ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش بکاپ گیری سایت وردپرسی با پلاگین

 

اگر مطمئن نیستید که چند سوال می خواهید در این تنظیم اولیه ایجاد کنید ، نگران نباشید ، زیرا با انتخاب مورد منوی پرسش و پاسخ از منوی داشبورد ، همه تنظیمات و کنترل ها قابل تنظیم هستند. در اینجا شما نه تنها می توانید FAQ و دسته بندی های جدید را اضافه کرده و موارد موجود را ویرایش کنید ، بلکه می توانید برچسب ها را اضافه کنید، اجازه اظهار نظر در مورد محتوای سوالات متداول خود و موارد دیگر را بدهید.

 

فراموش نکنید که به Appearance > Menus بروید تا صفحه پرسش های متداول که با سولات متداول نهایی ایجاد کرده اید را به منوی خود اضافه کنید.

برای بررسی همه عناصری که می توانند بر اساس نیاز شما تغییر کنند ، به FAQs> FAQ Options بروید. می توانید:

بیشتر بخوانید:

8 گام تا ویرایش حرفه ای تصاویر سایت

 

در صورتی که نمی دانید کدام یک از این گزینه ها برای چیست ، روی نماد “i” کلیک کنید و توضیحی در کنار عنصر انتخاب شده ظاهر می شود.

کاربران ممتاز برخی از ویژگی های اضافی را دریافت می کنند که به آنها امکان می دهد سوالات متداول را به شیوه ای که می خواهند تنظیم کنند ، متن پیش فرض را در صفحه ارسال سوالات متداول تغییر دهند ، آن را با فرم های WooCommerce و WP و غیره ادغام کنند ، علاوه بر این ، آنها می توانند سوالات متداول را در قالب فایل اکسل یا فایل PDF اکسپورت کنند همچنین می توان اطلاعات را از فایل اکسل نیز وارد کرد، در حالی که در طرح رایگان فقط گزینه وارد کردن وجود دارد.

برای نمایش سوالات متداول ، کافی است کد زیر را در هر صفحه ای که دوست دارید قرار دهید:​

[ultimate-faqs]

می توانید ویژگی هایی را نیز به این کد کوتاه اضافه کنید و نحوه رفتار را به آن بگویید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید فقط دسته خاصی از سوالات متداول را نمایش دهید ، موارد زیر را اضافه کنید:

[ultimate-faqs include_category=’the_category_of_your_choice’]

برای حذف یک دسته از لیست ، موارد زیر را وارد کنید:

[ultimate-faqs exclude_category=’the_category_of_your_choice’]

سایر کدهای کوتاه که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

[popular-faqs]

  • در صورت تمایل به نمایش تعداد بیشترین سوالات متداول دیده شده (5 به طور پیش فرض) از آن استفاده کنید.

[recent-faqs]

  • به شما امکان می دهد سوالات متداول اخیرا اضافه شده را اضافه کنید (5 به طور پیش فرض)

[select-faq] 

  • این مورد به شما امکان می دهد فقط سوالات متداول خاص را نمایش دهید. برای تعیین انتخاب خود می توانید از این ویژگی ها استفاده کنید: faq_name ، faq_slug و faq_id

به عنوان مثال، می توانید در یکی از سوالات متداول خود بگویید: محصولات شما با محیط زیست سازگار هستند؟ و شما مایل هستید فقط این سوال را نمایش دهید. در این صورت ، کد کوتاه شما شبیه این خواهد بود:

 [select-faq faq_name=’Are Your Products Eco Friendly?’]

 [ultimate-faq-search]

  • این آپشن یکی از ویژگی های موجود در نسخه های ممتاز است. این آپشن یک نوار جستجو در اختیار کاربران قرار می دهد و به آنها اجازه می دهد تا سوالات متداول را از طریق جستجوی یک عبارت انجام دهند.

 

[submit-question]

  • این یکی دیگر از ویژگی های نسخه ممتاز پلاگین است. این ویژگی یک فرم در اختیار کاربران قرار می دهد و به آنها اجازه می دهد تا سوالات متداول خود را ارسال کنند. سوالات ارسالی به عنوان پیش نویس ذخیره می شوند و در صورت تمایل می توانید آنها را اصلاح و تأیید کنید.

در گوتنبرگ ، بلوک سوالات متداول Ultimate FAQs وجود دارد که شامل نمایش سوالات متداول ، جستجو سولات متداول (ویژگی ممتاز) ، ارسال سوالات متداول (ویژگی برتر) ، سوالات متداول اخیر و سوالات متداول محبوب است.

به طور کلی ، حتی نسخه رایگان این پلاگین ابزارهایی را که برای ایجاد بخش پرسش و پاسخ حرفه ای در سایت خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. برخی از افزونه های متداول دیگر نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش گام به گام تغییر رنگ پس زمینه سایت وردپرسی

نحوه ایجاد بخش پرسش و پاسخ در وردپرس با استفاده از Elementor

برای افزودن سوالات متداول در Elementor ، می توانید از یک افزونه استفاده کنید یا یک عنصر سوالات متداول را از توسعه دهنده شخص ثالث نصب کنید ، زیرا متأسفانه Elementor به طور پیش فرض آن را شامل نمی شود. برای مثال می توانید آن را از Power Pack Elements تهیه کنید ، اما مراقب باشید که این محصول دارای برچسب قیمت است. ارزان ترین برنامه آنها 69 دلار هزینه دارد ، اما به بیش از 70 ابزارک Elementor دسترسی خواهید داشت. ویجت سوالات متداول آنها به شما امکان می دهد تا هر اندازه که نیاز دارید سوالات و پاسخ ها را وارد کنید و آنها را به دلخواه تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:

قالب صفحه در وردپرس چیست | آموزش ساخت page template در 4 مرحله

 

همچنین می توانید افزونه Helpie FAQ را نصب کرده و مقداری در پرداخت پول صرفه جویی کنید ، زیرا می توانید آن را رایگان دریافت کنید. مهمتر از همه ، Helpie FAQ یک ویجت پرسش و پاسخ برای Elementor است.

هنگامی که افزونه را فعال کردید ، صفحه ای را که می خواهید محتوای سوالات متداول در آن نمایش داده شود باز کنید و عنصر FAQ Helpie را جستجو کنید.

نحوه ایجاد بخش پرسش و پاسخ در وردپرس با استفاده از Elementor

در مرحله بعد ، ویجت را به صفحه بکشید و شروع به ایجاد سوالات متداول خود کنید. Helpie دارای گزینه های متعددی است که شما را قادر می سازد موارد زیر را انجام دهید:

اضافه کردن دسته های FAQ

انتخاب  حالت نمایش (آکاردئون ساده ، آکاردئون ساده بر اساس دسته ، و آکاردئون بر اساس دسته)​

علاوه بر این ، Helpie FAQ با WooCommerce ادغام می شود تا بتوانید برگه سوالات متداول را روی همه محصولات WooCommerce خود قرار دهید. برای افزونه رایگان سوالات متداول Helpie مطمئناً مجموعه وسیعی از گزینه های کاربردی را که هر صفحه پرسش و پاسخ به آن نیاز دارد ، بسته بندی می کند.

بیشتر بخوانید:

سئو تکنیکال سایت فروشگاهی با نه گام

نحوه ایجاد بخش پرسش و پاسخ با استفاده از صفحه ساز WPBakery

برای ایجاد بخش پرسش و پاسخ در WPBakery Page Builder ، باید FAQ Manager را نصب کنید که افزونه ای ممتاز است که در حال حاضر 22 دلار هزینه دارد.

آنچه با این افزونه دریافت می کنید ، هم یک کد کوتاه و هم یک ویجت است و همچنین یک برگه WooCommerce نیز وجود دارد. این افزونه علاوه بر اینکه به کاربران اجازه می دهد محتوای متداول خود را ایجاد و سبک بندی کنند ، دارای ویژگی بسیار منظمی است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از فرم تماس ، سوالات خود را ارسال کنند. سوالات آنها به عنوان پیش نویسهایی ذخیره می شوند که شما باید آنها را تعدیل کرده و به طور بالقوه تأیید کنید.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت وردپرس در موبایل با 7 راهکار عملی

نحوه ایجاد بخش پرسش و پاسخ در گوتنبرگ

بهترین راه ایجاد یک صفحه پرسش و پاسخ در گوتنبرگ استفاده از افزونه Ultimate Blocks است. هنگامی که آن را فعال کردید ، بلوک تعویض محتوا را به صفحه خود اضافه کنید.

این بلوک دارای گزینه های سفارشی سازی گسترده برای بخش پرسش و پاسخ در سایت شما است. همه آنها را می توانید در سمت راست صفحه مشاهده کنید. به عنوان مثال ، می توانید طرح رنگی را انتخاب کنید ، طرح پرسش و پاسخ را فعال کنید، برچسب عنوان را انتخاب کنید ، موقعیت نماد وضعیت تاگل را انتخاب کنید ، و موارد دیگر.

نحوه ایجاد بخش پرسش و پاسخ در گوتنبرگ

نحوه افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس

کمی پیش ، گوگل تصمیم خود را برای استفاده از سوالات متداول در نتایج جستجو اعلام کرد. این امر به لطف FAQ Schema امکان پذیر است ، کدی که اساساً به موتورهای جستجو می گوید محتوای خاصی در قالب پرسش و پاسخ ارائه می شود.

اگر صفحه سوالات متداول شما به درستی علامت گذاری شده باشد ، ممکن است Google آن را به عنوان محتوای غنی در نظر بگیرد. این بدان معناست که سوالات متداول شما می تواند به عنوان قطعات غنی در نتایج جستجو و Google Assistant ظاهر شود ، که باید نرخ کلیک و ترافیک شما را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

افزونه EDD چیست؟ | کاربرد افزونه Easy Digital Downloads

 

قطعات غنی پرسش و پاسخ در Google به این شکل است.

نحوه افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس

اکنون ، بیایید ببینیم چرا باید در وهله اول از طرح FAQ استفاده کنید.

برای افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس ، می توانید از Rank Math یا افزونه Yoast استفاده کنید.

در ابتدا ، بیایید ببینیم چگونه این کار را از طریق رتبه بندی ریاضی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:

آموزش محدود کردن محتوا برای اعضای سایت در وردپرس بدون پلاگین

نحوه افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس با Rank Math

Rank Math در حال حاضر یکی از محبوب ترین افزونه های SEO است که بی شمار ویژگی های کاربردی را در خود جای داده است. این بار ، ما از آن برای افزودن سوالات متداول طرح آماده به وب سایت وردپرس خود استفاده خواهیم کرد.

در گوتنبرگ ، به صفحه ای که می خواهید سوالات متداول ایجاد کنید بروید و سوالات متداول را به Rank Math اضافه کنید.

نحوه افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس با Rank Math

سپس گزینه ای خواهید داشت که سوالات ، پاسخ ها و تصاویر را در بخش پرسش و پاسخ خود وارد کنید. این بلوک دارای مجموعه ای از گزینه های قابل تنظیم است که در سمت راست صفحه قرار گرفته است ، جایی که می توانید سبک لیست ، اندازه عنوان ، اندازه تصویر را تغییر داده و کلاس های CSS را برای عنوان ، محتوا و لیست پرسش های متداول اضافه کنید.

نحوه افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس با Rank Math

بیشتر بخوانید:

16 راه‌حل رفع خطای 504 gateway Timeout در وردپرس

 

برای ایجاد نشانه گذاری ، می توانید از Merkle’s SEO Tools Schema Markup Generator استفاده کنید. از منوی کشویی ، صفحه FAQ را انتخاب کنید ، سوالات و پاسخ های خود را اضافه کنید و سپس طرح پرسش و پاسخ را کپی کنید. ما یک سوال و پاسخ تصادفی وارد کرده ایم تا به شما نشان دهیم این کد باید چگونه باشد. می توانید هر تعداد سوال و جواب را که دوست دارید اضافه کنید.

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "FAQPage",
"mainEntity": {
"@type": "Question",
"name": "What Payment Gateways You Support?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "PayPal and Stripe."
}
}
}
</script>
نحوه افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس با Rank Math

قبل از کپی کردن کد ، مطمئن شوید که طرح خود را با استفاده از Google’s Test Results Rich و ابزار آزمایش داده های ساخت یافته تست کرده اید. همچنین می توانید این کار را با کلیک روی نماد Google در وب سایت Schema Markup Generator انجام دهید. اگر نمی خواهید اکنون این کار را انجام دهید ، می توانید منتظر بمانید تا کد را به سایت وردپرس خود اضافه کنید و مراحل ایجاد یک صفحه پرسش و پاسخ را تکمیل کنید.

 

اکنون ، بیایید کد را کپی کرده و به داشبورد وردپرس خود بازگردیم. در صفحه ای که می خواهیم طرح پرسش و پاسخ را اضافه کنیم ، اکنون باید از Visual به ویرایشگر متن برویم.

نحوه افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس با Rank Math

نکته منفی انجام این کار با ویرایشگر کلاسیک این است که می توانید بخش پرسش و پاسخ را فقط یک بار اضافه کنید ، در حالی که در گوتنبرگ هیچ محدودیت مشابهی وجود ندارد. علاوه بر این ، شما همچنین باید همان پرسش ها و پاسخ ها را در ویرایشگر بصری اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش اضافه کردن شمارنده در وردپرس

 

اگر همه چیز به خوبی کار می کند و هیچ مشکلی در طول مراحل اعتبار سنجی طرح شما گزارش نشده است ، همچنین باید به Google اطلاع دهید تا صفحه سوالات متداول شما را بخزد. برای انجام این کار ، به کنسول جستجوی Google بروید ، URL خود را در قسمت تعیین شده وارد کرده و دکمه Request Indexing را فشار دهید. حتی اگر صفحه شما قبلاً نمایه شده باشد ، این به Google هشدار می دهد که شما تغییراتی در سایت خود ایجاد کرده اید و صفحه تازه اضافه شده نیز باید ایندکس شود.

نحوه افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس بدون افزونه

افزودن طرح پرسش و پاسخ در وردپرس بدون افزونه بسیار ساده است. در صورت استفاده از ویرایشگر کلاسیک ، هنگامی که کد JSON-LD خود را دریافت کردید ، آن را در ویرایشگر متن به صفحه خود بچسبانید. در گوتنبرگ ، ابتدا بلوک HTML سفارشی را اضافه کرده و سپس طرحواره FAQ را وارد کنید.

سخن آخر

صفحات FAQ در وردپرس اهمیت زیادی دارد. داشتن صفحه پرسش و پاسخ در وب سایت شما برای تجربه کاربری ضروری است. مردم نمی خواهند وقت خود را در جستجوی پاسخ ها در مرور وب سایت صرف کنند. اگر آنها بلافاصله نتوانند آنچه را که می خواهند پیدا کنند ، آنها را ترک می کنند. به همین دلیل مهم است که همه سوالات متداول را در یک مکان داشته باشید. علاوه بر این ، همانطور که چندین بار در طول مقاله اشاره کردیم ، اگر علامت گذاری خوب و معتبر باشد ، صفحات متداول فضای بیشتری را در نتایج جستجو اشغال می کنند. این باعث جلب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک شما می شود.

منبع:

https://qodeinteractive.com/magazine/add-faq-for-wordpress/

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود