وبلاگ

بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل | صفحه اول در سرچ گوگل

صفحه اول در سرچ گوگل
آموزش سئو / دیجیتال مارکتینگ

بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل | صفحه اول در سرچ گوگل

فهرست مطالب

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل برای همه صاحبان وب سایت‌ها می‌تواند بسیار پر سود باشد. به این دلیل که حضور در صفحه اول گوگل‚ بازدید کنندگان و در نتیجه مشتریان بسیاری را با خود به همراه می‌آورد. مخصوصا قرار گرفتن در اولین نتایج گوگل بیشترین ترافیک را برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت. در واقع با قرار گرفتن در نتایج ابتدایی گوگل شما می‌توانید از تمامی رقبای خود پیشی بگیرید و بیشترین مشترین را داشته باشید. در این مقاله از وب سایت وب کد به آموزش بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می‌پردازیم

موتور جستجو چیست؟

تمامی اقداماتی که برای افزایش رتبه وب سایت و بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل باید انجام دهید در راستای الگوریتم‌های موتورهای جستجو می‌باشند. یعنی شما باید کارهایی را انجام دهید که وب شما از نظر موتورهای جستجو بهینه باشد.

اما موتور جستجو چیست؟ موتور جستجو در واقع ابزاری است که اطلاعات مورد نیاز شما را از پایگاه داده‌ها و سایت‌های مختلف بر استخراج کرده و به شما نمایش می‌دهد. موتور جستجو برای این که این کار را به بهترین نحو انجام دهد و نزدیک‌ترین پاسخ‌ها را به کاربر نمایش دهد‚ الگوریتم‌های خاصی دارد. این الگوریتم‌ها میزان بهینه بودن وب سایت‌ها را مشخص کرده و در زمان پاسخ دادن به کاربر‚ وب سایت‌ها را بر اساس بهینه‌ترین‌ها رتبه بندی می‌کنند.

بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل

با توجه به این که در حال حاضر رشد سرعت انتشار انواع داده‌ها و همچنین استفاده از موتورهای جستجو افزایش یافته‚ الگوریتم‌های مناسب برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است. مشهورترین موتور جستجو هم گوگل است. پس با توجه به توضیحات‚ ما برای افزایش رتبه وب سایت و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل باید فاکتورهایی که برای الگوریتم‌های آن مهم است را در نظر بگیریم.

بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل

همانطور که می‌دانید طبق تحقیقات انجام شده، 75% کاربران اینترنت فقط گوگل را برای یافتن پاسخ مناسب بررسی می‌کنند و بهدیگر صفحات نمی‌روند. در اغلب موارد هم همین کاربرها در نهایتا دو یا سه مورد اول به پاسخ مناسب میرسند و نوبت به دیگر نتایج نمی‌رسد. پس باید بدانید که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل‚ مخصوصا در اولین نتایج می‌تواند به طرز قابل توجهی بازدید کنندگان وب سایت شما را افزایش دهد.

همانطور که گفته شد گوگل فاکتورهای بسیاری را برای رتبه بندی وب سایت‌ها در نظر می‌گیرد. این فاکتورها نیز بر اساس در خواست کاربران مد نظر گرفته شده‌اند. چون گوگل به دنیال بهترین و کامل‌ترین پاسخ برای سوال کاربر می‌گردد. در نتیجه فاکتورهای خود را بر اساس میزان مفید بودن برای کاربران تنظیم کرده است. پس  بر اساس فاکتورهای خود مواردی را به کاربر نمایش می‌دهد که بهترین پاسخ را برای او داشته باشند.

ما برای افزایش رتبه وب سایت باید بر اساس فاکتورهای گوگل وب سایت را بهینه کنیم. در ادامه این مقاله به مواردی اشاره می‌کنیم که در بهینه سازی وب سایت تایر گذار خواهند بود.

تولید محتوای ارزشمند برای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل​

همانطور که گفته شد گوگل به دنبال بهترین پاسخ برای سوال کاربر است. پس الگوریتم‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کرده که کامل‌ترین و بهترین پاسخ را برای کاربر به همراه داشته باشد. برای تولید محتوای ارزشمند هم شما باید طیف کاربران و مشتریان خود را بشناسید و سپس بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کنید. این کار باعث می‌شود که محتواهای تولیدی شما مطابق درخواست و سلیقه کاربر باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین این کار کاربران هدف را بیشتر به سمت شما می‌آورد.

چگونه سایت را به صفحه اول بیاوریم

برای تولید محتوا نیز شما می‌توانید به چهار روش این کار را انجام دهید. داشتن انواع مختلف محتوا موجب افزایش کیفیت محتوا و در نتیجه بهینه سازی بیشتر محتوا می‌شود. علاوه بر این کاربران بیشتری را به سمت وب سایت شما جذب می‌کند.

انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بهینه سازی یا همان سئو کردن وب سایت‌ها است. در قدم اول شما باید عبارات کلیدی مناسب را برای وب سایت خود شناسایی کنید. عبارات کلیدی همان عبارات‌هایی هستند که کاربر با جستجوی آن‌ها به وب سایت شما وارد می‌شود.

 به عنوان مثال اگر شما سایت فروش تلفن همراه داشته باشید عبارت ”خرید گوشی“ یکی از عبارت‌های کلیدی مهم برای شما خواهد بود. در واقع شما می‌خواهید کاری کنید که وقتی کاربر این عبارت کلیدی را در گوگل جستجو کرد‚ سایت شما در صفحه اول باشد.

برای شناسایی کلمات کلیدی روش‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از جستجوی گوگل‚ استفاده از ابزارهایی مانند keyword planner‚ google ads ‚google trend و keywordtool.io ‚ بررسی الکسای وب سایت‌های رقیب از روش‌هایی برای یافتن عبارات کلیدی مناسب و تخصصی برای وب سایت شما می‌باشند. 

برای این کار حتی می‌توانید از عبارات پیشنهادی گوگل که در انتهای صفحه SERP استفاده کنید.

نکته مهم

نکته مهمی که در رابطه با عبارات کلیدی وجود دارد این است که قطعا برای عبارات کلیدی کوتاه‌تر رقابت بیشتری وجود دارد. رتبه‌های خوب در این کلمات کلیدی معمولا در دست وب سایت‌های قدیمی‌تر و قدرتمندتر است و این رقابت را سخت می‌کند. اما در صورتی که شما نمی‌توانید برای کلمات کلیدی رتبه خوبی دریافت کنید، می‌توانید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. 

مثلا اگر با عبارت ”خرید گوشی“ نمی‌توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، از عبارت کلیدی ”خرید گوشی سامسونگ نوت 10“ استفاده کنید. این کار مخصوصا برای وب سایت‌هایی که تازه راه اندازی شده‌اند مناسب است.

رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده‌تر است. علاوه بر این آمارها نشان می‌دهند که بخش قابل توجهی از جستجوهای گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. این کار مخصوصا در وب سایت‌های فروشگاهی می‌تواند مشتریا بیشتری را به همراه داشته باشد. چون طبق آمار حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کنند.

محتواهای بهینه

پس از این که شما عبارات کلیدی مهم را پیدا کردید‚ باید وب سایت خود را با آن عبارات بهینه کنید. شما می‌خواهید با جستجوی آن عبارات کلیدی‚ گوگل سایت شما را به کاربران نمایش داده و آن‌ها را به سایت شما هدایت کند. برای این کار باید از عبارت کلیدی مورد نظر در مطالب وب سایت خود استفاده کنید.

 همانطور که گفته شد محتوای متنی مهم‌ترین بخش در بهینه سازی است و بهترین مکان برای استفاده از کلمات کلیدی می‌باشد. برای داشتن محتواهای بهینه باید نکات زیر را رعایت کنید.

سعی کنید در وب سایت خود اصلا از محتواهای کپی شده استفاده نکنید. همچنین تولید محتوای زیاد باعث می‌شود که ساده‌تر بتوانید رقبای خود را کنار بزنید.

استفاده از AdWords برای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل

استفاده از AdWords یا همان گوگل ادوردز یکی از روش‌های آوردن سایت به صفحه اول گوگل است. AdWords در واقع یکی از سرویس‌های شرکت گوگل است که توسط آن می‌توانید با پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید.

بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل

باید بدانید که تعداد زیادی از صفحات گوگل توسط سایت‌هایی ئر شده‌اند که از تبلیغات پولی استفاده کرده‌اند. در این صفحات کاربر باید برای رسیدن به SERP ها اسکرول کند. نتایجی که از طریق AdWords به نمایش درمی‌آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. ئس شما برای استفاده از این امکان الزاما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید. حتی می‌توانید تنها در مورد محصول یا خدمات خود، در آن صفحات توضیح دهید.​

به یاد داشته باشید که در کنار نام صفحاتی که برای آمدن به صفحه اول گوگل از AdWords استفاده کرده‌اند‚ در صفحه SERP علامت Ad قرار می‌گیرد.

دیگر موارد مهم در بهینه سازی سایت

برای بهینه سازی وب سایت و قرار گرفتن سایت ها در صفحه اول گوگل نکات زیر را مد نظر بگیرید.