وبلاگ

سئو تکنیکال سایت فروشگاهی با نه گام

سئو تکنیکال سایت فروشگاهی با نه گام
آموزش سئو / آموزش وردپرس

سئو تکنیکال سایت فروشگاهی با نه گام

فهرست مطالب

اگر شما صاحب یک کسب و کار الکترونیکی هستید ، SEO تکنیکال سایت فروشگاهی را همیشه در تقویم بازاریابی خود باید داشته باشید. سئو تکنیکال به سادگی آماده کردن نقشه سایت و برچسب های متا نیست. از آنجا که مرز بین سئو تکنیکال و SEO داخلی همچنان تار و مبهم است ، ساختن وب سایتی با URL های تمیز ، پیوند داخلی صحیح و از همه مهمتر ، بدون هیچگونه ریدایرکت انباشته ، آسان تر است.

اگر متوجه شده اید که وب سایت شما در بخش سئو فنی کم بهره است ، از اینکه چند به روزرسانی ساده تا کجا می تواند در این قسمت تاثیر داشته باشد متعجب خواهید شد.

با درج برچسب های متعارف و تغییر پیوندهای داخلی صفحه اصلی برای محتوای مناسب ، خواهید فهمید که سئو تکنیکال می تواند رتبه هر سایتی را بهبود بخشد، چه تجارت الکترونیکی باشد چه نباشد. در این مقاله به بررسی عملی چندین نکته در حوزه سئو تکنیکال می پردازیم.

گام اول: اجرای نشانه گذاری طرحواره

آیا اگر سایت ما در نتایج گوگل نمایش داده شود، حال بهتری نخواهیم داشت؟! خوب ، با قطعه های غنی یا نشانه گذاری طرح ، شما می توانید اطلاعات خاصی را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برجسته کنید.

دو نوع نشانه گذاری طرح وجود دارد که باید به وب سایت تجارت الکترونیک خود اضافه کنید. هر یک از اینها ویژگی های خود را دارند.

 

  1. نشانه گذاری طرح کالا: برای این کار نیاز به نام و قیمت محصول است. ویژگی های جالب دیگری نیز وجود دارد که می توانید اضافه کنید مانند تصویر ، توضیحات ، URL و نام تجاری.

 

در اینجا نمونه ای از نشانه گذاری طرح کالا از نمای SERP وجود دارد:

اجرای نشانه گذاری طرحواره

نمونه ای از نشانه گذاری طرح کالا در پس زمینه سایت به شکل زیر است.​

اجرای نشانه گذاری طرحواره
  1. بررسی نشانه گذاری طرح: برای این کار به دو نوع علامت گذاری نیاز دارید:

برای اجرای رتبه بندی کل (شماره 1)، به موارد زیر نیاز دارید: مقدار کلی رتبه بندی ، تعداد امتیاز ، بهترین رتبه بندی و بدترین رتبه بندی.

برای اجرای بازبینی منفرد ، به موارد زیر احتیاج دارید: مرورگر ، تاریخ بررسی ، مقدار بازبینی ، بهترین رتبه بندی ، بدترین رتبه بندی و متن بازبینی.

 

در اینجا مثالی از نشانه گذاری بررسی طرح از نمای SERP آورده شده است:

گام اول: اجرای نشانه گذاری طرحواره

نمونه ای از رتبه بندی تجمعی، در پس زمینه سایت به شکل زیر است.

گام اول: اجرای نشانه گذاری طرحواره

نمونه ای از رتبه بندی منفرد، در پس زمینه سایت به شکل زیر است.

رتبه بندی منفرد

هر دوی این موارد به شما اطمینان می دهد که شما داده های ساختاری خود را به درستی تنظیم کرده اید و همه چیز آنطور که باید کار می کند.

گام دوم: آدرس های URL درست

صفحات وب سایت خود را تجسم کنید. حال به این فکر کنید که کاربران شما واقعاً به چه مقدار در آن پیمایش می کنند. برای بسیاری از ما ، اختلاف بین ساختارهای زیبا و تمیز URL و URL های پویا بسیار شدید است. داشتن ساختار URL نامنظم می تواند معضل بزرگی برای بازدیدکنندگان سایت شما باشد، به ویژه هنگامی که انبارهای زیادی از صفحات و دسته های محصول دارید.

چند نکته وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد ساختار URL خود آنها را دنبال کنید.

گام سوم: صفحات 404 ریدایرکت

اگر شما از افرادی نیستید که بتوانید خطاهای 404 خود را در Google Search Console برطرف کند، باز هم ایده خوبی است که برخی از صفحات مرده خود را پاک کنید و آن ها را ریدایرکت کنید.

بیشتر بخوانید:

ثبت سایت وردپرسی در سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)

به هر حال ، گوگل همه چیز در مورد تجربه کاربر است. اگر محصولی دیگر در دسترس نباشد و آن صفحه را حذف کنید ، ممکن است مصرف کننده احتمالی شما صفحه 404 دریافت کند.

ریدایرکت کاربران با تغییر مسیر 301 – یا ، تغییر مسیر دائمی – بهترین کاری است که می توانید بکنید. اگر محصول قدیمی شما از نظر واژه های خاص رتبه خوبی داشته باشد ، 90٪ آن به صفحه جدید منتقل می شود.

اگر با مقدار زیادی خطای 404 گیر افتادید ، توصیه می کنم یک صفحه 404 سفارشی ایجاد کنید. این یک تجربه کاربری بهتر ایجاد می کند و می تواند حاوی پیوندی به صفحه قبلی کاربر باشد. همچنین می توانید یک پیام سرگرم کننده و جالب نیز در آن اضافه کنید.

مثال زیر نمونه ای از این نوع صفحات 404 است.

صفحات 404 ریدایرکت

اگر محصولات تمام شده ای دارید که ممکن است دوباره آن ها را موجود کنید جاده موجود باشند ، آن صفحات را حذف نکنید. آن صفحات را حذف ، لغو انتشار یا ریدایرکت نکنید. می توانید کپی آن را به روز کنید تا به مشتریان اطلاع دهید که کالا مجددا در انبار موجود است. همچنین می توانید گزینه ای را برای مصرف کنندگان ارائه دهید تا هنگام بازگشت کالا به انبار کالا به آنها اطلاع داده شود و یا آن را در سفارش خرید قرار دهید.

صفحات 404 ریدایرکت

گام چهارم: تاثیر صفحه بندی در سئو تکنیکال سایت فروشگاهی

بارها و بارها شنیده اید: اسکرول کردن یا پیمایش بی نهایت برابر با تجربه کاربری بهتر است. و این درست است.

با این حال ، پیمایش نامحدود می تواند بر سئو در استفاده در دسک تاپ و موبایل تأثیر منفی بگذارد.

صفحه بندی به وب سایت ها این امکان را می دهد تا مطالب را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنند. با افزودن برچسب های rel = “next” ، rel=”prev” برای مشخص کردن اینکه کدام صفحات بخشی از یک مجموعه هستند ، به موتورهای جستجو کمک می کنید رابطه بین این صفحات را درک کنند.

Google این راهنمای مفید در مورد صفحه بندی را ارائه داده است که جزئیات بیشتری را در این زمینه ارائه می دهد.

 

اگر در حال پیاده سازی وب سایت تجارت الکترونیک خود هستید ، به یاد داشته باشید که برچسب های <meta name = “robots” content = “noindex، follow”> را به همه صفحات به جز صفحه یک ، اضافه کنید. این کد اطمینان می دهد که فقط صفحه اول مجموعه شما ایندکس می شود.

دکمه "بارگذاری بیشتر"

دکمه “بارگذاری بیشتر” به کاربر اجازه می دهد بدون اینکه به صفحه بعدی کلیک کند ، در لیست محصولات پیمایش کند. زمان بارگیری بسیار سریعتر است و تجربه کاربری بهتری را ایجاد می کند.

اسکرول بی نهایت

پیمایش بی نهایت می تواند دسترسی کاربر به پانویس وب سایت شما را به تأخیر بیندازد. کاربر برای یک ثانیه می تواند پاورقی را مشاهده کند ، اما به سرعت مرحله بعدی نتایج نشان داده می شود. این روش می تواند مضر باشد زیرا پیوندهای پاورقی شما به اتصال کاربران به صفحات برتر ناوبری شما کمک می کند.

گام پنجم

فهمیدن اینکه چرا و چگونه می توان سایت تجارت الکترونیکی خود را متعارف کرد ، یکی از موارد پیش پا افتاده در حفظ وب سایت است که هیچ کس در مورد آن هشدار نمی دهد.

مطمئناً ، شما می توانید هر زمان که بخواهید محصول جدیدی را منتشر کنید (و بعضی اوقات هم این کار را می کنید!) ، اما مسئولیت متعارف کردن روزانه بسیار طاقت فرسا است.

بیایید با اصول شروع کنیم.​

اگر سایت شما از URL های مختلفی برای اندازه ، رنگ یا سایر گزینه های محصول استفاده می کند ، باید نسخه اصلی محصول را متعارف کنید.

اگر سایت شما از گزینه های محصول برای مثال
 ‘/product-1?size=10’

استفاده می کند ، پس می توانید صفحه را به نسخه اصلی ‘/product-1’ برگردانید.

گام ششم: صفحات برتر خود را به صورت متقاطع پیوند دهید

احتمالاً اگر وقت خود را صرف جستجوی چگونگی پیوند داخلی به عنوان یک سایت تجارت الکترونیکی کرده باشید ، قدرت پیوند داخلی را در وب سایت خود دیده اید. در حالی که این فرآیند در بین سئوکاران کاملاً رایج است ، اما اغلب برای تازه کارها قابل فراموشی است.

بیشتر بخوانید:

 

 

افزایش سئو وردپرس | اقدامات مهمی که برای ارتقای سئو وردپرس باید انجام دهید

وقتی به پیوند داخلی فکر می کنید ، احتمالاً به این موضوع فکر می کنید که یک واژه کلیدی را به برخی از صفحه های مرتبط در وب سایت خود پیوند دهید یا بیش از حد به صفحات سایت خود پیوند دهید. اما منظور ما از لینک سازی داخلی چنین چیزی نیست.

پیوند داخلی به شما امکان می دهد کاربر را از یک صفحه در سایت خود به صفحه دیگر راهنمایی کنید. این باعث بهبود تعامل و پیمایش کاربر می شود.

در اینجا برخی از مزایای اصلی پیوند داخلی و تاثیر این مورد در سئو تکنیکال سایت فروشگاهی وجود دارد:

گام هفتم: ساخت نقشه سایت

یک نقشه سایت XML (زبان نشانه گذاری قابل توسعه) یک قالب قابل خواندن از سایت شما برای موتورهای جستجو ایجاد می کند. XML sitemaps لیستی از URL های وب سایت شماست.

اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی هستید که صفحات زیادی دارد ، وقت آن است که با نقشه سایت XML آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

ساخت نقشه سایت xml در وردپرس و معرفی آن به گوگل

می توانید سایت مپ خود را به بخش های زیر تقسیم کنید:

اگر وب سایت تجارت الکترونیکی بزرگتری با میلیون ها صفحه دارید ، ممکن است بخواهید نقشه سایت خود را تقسیم بندی بیشتری کنید.

در این بخش نحوه شکستن نقشه سایت برای وب سایت های تجارت الکترونیک بزرگتر آورده شده است:

بعد از ایجاد نقشه سایت ، حتماً موتورهای جستجو را پینگ کنید. این کار را با ارسال نقشه های سایت XML خود به کنسول جستجوی Google بعد از تکمیل کار انجام دهید.

گام هشتم: بهینه سازی برای موبایل

سالهاست که ترافیک موبایل در حال افزایش است. این روزها ، بیش از نیمی از ترافیک مربوط به دستگاه های تلفن همراه است. بهینه سازی تلفن همراه فقط یک چیز خوب نیست ، بلکه لازم است برای هر وب سایت تجارت الکترونیکی وجود داشته باشد. اگر هنوز سایت خود را برای تلفن همراه بهینه نکرده اید، این مراحل را دنبال کنید:

طراحی برای موبایل: این به معنای ایجاد دکمه های تماس در بالای صفحه ، ایجاد نسخه های موبایل صفحات ، بزرگتر شدن دکمه ها و موارد دیگر است.

در مورد پیکربندی تلفن همراه تصمیم بگیرید: شما می توانید از بین یک طراحی پاسخگو ، سرویس پویا یا URL های جداگانه یکی را انتخاب کنید.

جاوا اسکریپت ، CSS یا تصاویر را در robots.txt خود مسدود نکنید.

بیشتر بخوانید:

بهینه سازی robot.txt وردپرس برای سئو

برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه ، تصاویر سازگار با تلفن همراه ایجاد کنید: فایلهای تصویری کمتر از 70 کیلوبایت را مورد استفاده قرار دهید.​

مرحله نهم: سرعت صفحه

اگر وب سایتی را مدیریت می کنید ، می دانید که بهبود سرعت صفحه دشوار است.

در واقع ، هر مالک وب سایتی که می شناسید احتمالاً می تواند نمونه ای (یا ده) مورد از زمان هایی که سایت شما به اندازه کافی سریع بارگیری نمی شود را به یاد بیاورد.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت صفحه در سایت با 9 گام | افزایش سرعت وردپرس

سرعت صفحه بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد – این بدان معنی است که می تواند بر سئو شما نیز تأثیر بگذارد. متأسفانه ، کشف چگونگی بهبود سرعت صفحه می تواند یک چالش بزرگ باشد. آیا مشکل تصاویر است؟ کدهای سنگین باعث آن شده یا کلا موضوع چیز دیگری است؟

خوشبختانه ، ابزارهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها متوجه شوید که چه چیزی باعث کند شدن سرعت صفحه می شود.

برای اجرای گزارش از برنامه افزودنی Lighthouse Chrome استفاده کنید. پس از پایان کار ، Lighthouse به شما کمک می کند تا بر اساس Core Web Vital های خود ، آنچه را که باعث کند شدن سایت شما می شود ، تشخیص دهید.

برخی از مواردی که می توانید آن ها را رفع کنید عبارتند از:

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود