وبلاگ

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو | چگونه بهترین عبارت کلیدی را انتخاب کنیم؟

انتخاب کلمه کلیدی مناسب
آموزش سئو / دیجیتال مارکتینگ

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو | چگونه بهترین عبارت کلیدی را انتخاب کنیم؟

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای بهینه سازی وب سایت خود انجام دهید انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. در ابتدای کار شما باید کلمات کلیدی هدف خود را به درستی انتخاب کرده و برای بهینه سازی وب سایت با آن عبارات کلیدی برنامه ریزی کنید. انتخاب درست کلمات کلیدی به همراه پیاده سازی اصول سئو باعث می‌شود که بتوانید در زمان کوتاه‌تری با عبارات کلیدی مهم وب سایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل بیاورید.

به یاد داشته باشید که وقت و انرژی که شما برای یافتن عبارات کلیدی می‌گذارید تاثیر قابل توجهی در بهبود جایگاه وب سایت شما خواهد داشت. اما چگونه می‌توان به بهترین شکل عبارات کلیدی مهم را پیدا کرد؟ در این مقاله از وب سایت وب کد به این موضوع می‌پردازیم.

عبارت کلیدی چیست؟

عبارت کلیدی یا همان کلمات کلیدی‚ در واقع همان عباراتی هستند که شما می‌خواهید کاربران با جستجوی آن عبارات در گوگل به وب سایت شما برسند. طبیعتا این عبارات کلیدی با موضوع‚ محصول و یا خدمات وب سایت شما کاملا مرتبط هستند. اگر شما یک سایت فروش گوشی داشته باشید‚ طبیعتا عبارتی مانند ”خرید کفش“ عبارت کلیدی مورد نظر شما نخواهد بود. به این دلیل که کسی که در گوگل عبارت خرید کفش را جستجو می‌کند که به دنبال وب سایت فروش کفش است‚ نه وب سایت فروش گوشی.

پس اولین اقدام پیدا کردن عبارات کلیدی هدف و انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای وب سایت می‌باشد. پس اگر شما در وب سایت خود به فروش گوشی می‌پردازید‚ باید روی عباراتی مانند ”خرید گوشی“ ‚ ”خرید گوشی آیفون“ ‚ ”خرید گوشی سامسونگ“ و عباراتی از این قبیل کار کنید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

استفاده از عبارات کلیدی طولانی

به یاد داشته باشید که رتبه گرفتن با عبارات کلیدی طولانی بسیار ساده‌تر است. به این دلیل که رقبای قدیمی و قدرتمندتر شما روی عبارات کلیدی کوتاه‌تر مانند ”خرید گوشی“ سال‌ها تمرکز کرده‌اند و خود را با این عبارات کوتاه مهم قوی کرده‌اند. اما چون عبارات کلیدی طولانی روی بخشی از بازار متمرکز هستند ساده‌تر و در زمان کوتاه‌تر می‌توان با آن‌ها جایگاه خوبی پیدا کرد. مثلا پیدا کردن جایگاه خوب در گوگل با عبارت ”خرید گوشی آیفون 12 پرو مکس“ ساده‌تر خواهد بود. توصیه می‌شود که اگر وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده‌اید روی عبارات کلیدی طولانی‌تر هم کار کنید.

باید بدانید که آمارها نشان می‌دهند که بخش قابل توجهی از جستجوهای گوگل با عبارت های کلیدی طولانی است. مخصوصا اگر وب سایت‌ شما یک سایت فروشگاهی است این کلمه کلیدی های طولانی می‌تواند مشتریان بیشتری را به همراه داشته باشد. چون طبق آمار حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کنند.

اهمیت انتخاب کلمه کلیدی در چیست؟

مهم‌ترین نکته‌ای که برای فهمیدن اهمیت انتخاب کلمه کلیدی مناسب وجود دارد این است که این عبارات کلیدی شما را به مشتریان هدف نزدیک می‌کند. به این معنی که وقتی شما با عبارات کلیدی درست رتبه و جایگاه خوبی در گوگل پیدا کنید حتما بازدهی زیادی خواهید داشت. چون مشتریان هدف شما همان عبارات را جستجو می‌کنند. اما اگر شما کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب نکرده باشید‚ حتی اگر با آن کلمات کلیدی رتبه اول گوگل باشید هم بازدهی خوبی نخواهید داشت.

به عنوان مثال اگر شما یک وب سایت برای فروش گوشی راه اندازی کرده باشید‚ حتی اگر فرض بگیریم که با عبارت کلیدی ”خرید کفش“ به جایگاه اول گوگل بیایید چون مشتریان شما این عبارت را جستجو نمی‌کنند پس فروش چندانی نخواهید داشت. شاید ورودی شما بیشتر شود اما هرگز روی فروش شما تاثیر گذار نخواهد بود. البته الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل بسیار دقیق و حساس هستندو ما این مورد را فقط برای مثال و آموزش مطلب گفتیم. پس اگر عبارات کلیدی ارتباط چندانی با وب سایت شما نداشته باشند نمی‌توانید بازدهی خوبی دریافت کنید.

اما اگر شما با عبارتی مانند خرید گوشی سامسونگ بتوانید جایگاه خوبی در صفحه نتایج گوگل (SERP) برای وب سایت فروش گوشی خود پیدا کنید میزان مشتریان و بازدید کنندگان وب سایت شما به طرز قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. پس حتما پیش از هر اقدامی در جهت بهینه سازی وب سایت‚ حتما عبارات کلیدی مناسب را بیابید تا زحمات شما برای بهینه سازی نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانیم:

سرپ چیست؟ انواع مختلف SERP را بشناسیم | مفهوم سرپ در سئو

تحقیق برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب را چگونه انجام دهیم؟

توصیه می‌کنیم که پیدا کردن عبارات و کلمه کلیدی مناسب برای وب سایت خود را به عهده یک متخصص بهینه سازی سایت یا سئو کار بگذارید. چون این افراد دانش لازم برای پیدا کردن این عبارات را دارند. علاوه بر این به ابزار لازم برای این کار دسترسی داشته و نحوه کار کردن با آن‌ها را بلدند و سعی دارند که با در نظر گرفتن هزینه و زمان بهترین نتیجه را به دست بیاورند. البته که تجربه آن‌ها هم نکته مهمی است که می‌تواند در انتخاب بهترین کلمات کلیدی تاثیر گذار باشد. به این دلیل که الگوریتم‌های رتبه بندی موتورهای جستجو مرتب در حال تغییر هستند.​

استفاده از Google Suggest

یکی از روش‌هایی که برای پیدا کردن عبارات کلیدی وجود دارد استفاده از پیشنهادات گوگل است. وقتی که شما عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید در انتهای صفحه نتایج گوگل یک سری عبارات مرتبط با جستجوی شما توسط گوگل نوشته می‌شود. در واقع این‌ها عباراتی هستند که می‌توانند نتایج دلخواه شما را به همراه داشته باشند. به این عبارات پیشنهادات گوگل یا Google Suggest گفته می‌شود.

اما باید بدانید که گوگل برای انتخاب این عبارات هم نکات مهمی را مد نظر می‌گیرد. این عبارات توسط افراد واقعی برای پیدا کردن یک مطلب با همان موضوع در اینترنت بیشترین میزان جستجو را داشته‌اند. پیشنهادات گوگل مرتبا در حال تغییر هستند و به ما کمک می‌کند که بدانیم که در حال حاضر در رابطه با آن موضوع کاربران دقیقا چه عباراتی را جستجو می‌کنند. اما پیشنهادات گوگل فقط ما را برای رسیدن به عبارات کلیدی راهنمایی می‌کند و نمی‌توان از آن‌ها مطمئن بود. چون ما باید درباره میزان ارتباط عبارت با موضوع مد نظر ما‚ و تعداد کاربرانی که آن را جستجو کرده‌اند اطمینان پیدا کنیم.

شما باید در انتخاب کلمه کلیدی مناسب حتما جستجوی اکثر مردم را در نظر بگیرید. باید بدانید که در حال حاضر مردم برای رسیدن به مطالبی با آن موضوع چه عباراتی را جستجو می‌کنند تا عبارات درستی را انتخاب نمایید.

انتخاب عبارت کلیدی

استفاده از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی

خوشبختانه شما برای یافتن عبارات کلیدی مناسب ابزارهای رایگان بسیاری را در اختیار دارید. هر یک از این ابزارها می‌توانند برای پیشبرد گامی در جهت پیدا کردن بهترین عبارات کلیدی به شما کمک کنند و با تجزیه و تحلیل اطلاعات مفیدی در این راستا به شما می‌دهند. البته برخی از این ابزارها تعداد جستجوهای محدودی در حالت رایگان دارند. توصیه می‌کنیم که مقاله 12 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی را حتما مطالعه کنید. در این مقاله همه ابزارهای نام برده شده در ادامه این مقاله به علاوه چند ابزار کاربردی دیگربه صورت کامل شرح داده شده‌اند.

  • Google Trends: این ابزار گوگل برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسیار پرطرفدار است که توسط آن می‌توان آمار تقریبی حجم جستجوی عبارات کلیدی را به دست آورد و حتی ‌دو کلمه کلیدی را به صورت نسبی با هم مقایسه کرد.
  • Google Ads: این ابزار برای یافتن حجم جستجوی یک عبارت کلیدی به شما اطلاعات مفیدی می‌دهد. یعنی به شما می‌گوید که یک عبارت کلیدی چه میزان توسط کاربران جستجو می‌شود.
  • ابزار رایگان Semrush : این ابزار اطلاعات مفیدی در جهت پیدا کردن کلمات کلیدی به شما خواهد داد.
  • ابزار Keyword Tool Dominator: با این ابزار شما می‌توانید کلمات کلیدی را در پلتفرم‌های مانند آمازون ، eBay ، Etsy ، Walmart ، Google ، Google Shopping ، YouTube و Bing مشاهده کنید.
  • Google’s “People Also Ask”: این ابزار برای پیدا کردن بیشترین سوالاتی که مردم می‌پرسند بسیار کاربردی است.
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود