وبلاگ

با اکانت رایگان سمراش به مهم ترین های سئو دسترسی داشته باشید

semrush-com
آموزش سئو / دیجیتال مارکتینگ

با اکانت رایگان سمراش به مهم ترین های سئو دسترسی داشته باشید

فهرست مطالب

استفاده از ابزارهای سئو به دو موضوع مربوط می شود: بودجه ای که می خواهید هزینه کنید و هدفی که در این راستا دارید. این دو عامل باعث می شود ابزارها و پلتفرم هایی که برای کار شما ایده آل هستند را بیابید و به شما امکان می دهد تعیین کنید که برای دسترسی به آنها باید چه مقدار سرمایه گذاری کنید. بسیاری از پلتفرم های سئو ظرف یک مدت معین اجازه استفاده رایگان به کاربران می دهند. یکی از ابزارهایی که در این گروه وجود دارد Semrush است. یک اکانت رایگان سمراش اجازه استفاده آزمایشی 7 روزه به کاربران می دهد.

با استفاده از اکانت رایگان سمراش بسیاری از همان کارهایی که با اشتراک پولی انجام می شود، قابل انجام است، با این تفاوت که گزارش ها و داده هایی که می گیریم به تعداد انگشت شماری از نتایج محدود می شوند. در این مقاله سعی می کنیم مزایا و محدودیت های یک حساب رایگان Semrush را بررسی کنیم.

محدودیت های اکانت رایگان سمراش

اولین محدودیت این است که اکانت رایگان سمراش فقط نمونه ای از ویژگی های یک حساب پولی را به کاربران ارائه می دهد. برای استفاده بیشتر از یک حساب رایگان ، یک بازاریاب با بودجه کم باید قبل از شروع این محدودیت ها را بداند. در غیر این صورت ، قبل از اینکه فرصتی برای استفاده از هر یک از آنها داشته باشد خیلی سریع با تست بیهوده هریک این فرصت ها را از دست می دهد.

به عنوان یک قاعده کلی ، شما می توانید به حداکثر 10 نتیجه لیست شده در زیر با استفاده از یک اکانت رایگان semrush دسترسی پیدا کنید. در زیر برخی از ابزارهای محبوب و محدودیت های آنها را مرور می کنیم:

با مشخص شدن این محدوده ها، می توانیم بهترین ابزارها را برای استفاده تعیین کنیم.

جستجوی کلمات کلیدی

می دانیم که تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای هر استراتژی بازاریابی محتوای دیجیتال ضروری است. تعیین کردن حداکثر مقدار برای این جستجو یا به عبارتی بودجه بندی این امکان، این موضوع را حتی چالش برانگیزتر می کند. خوشبختانه ، ابزاریافتن کلمات کلیدی در Semrush گسترده هستند و خوشبختانه شما از طریق حساب رایگان آنها به بسیاری از این موارد دسترسی دارید. شما می توانید بهترین کلمات کلیدی ارگانیک URL را از نظر موقعیت ، میزان ، هزینه هر کلیک و میزان بازدید ، در بخش نمای کلی دامنه یا Domain Overview مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

12 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی – سئو سایت

برای دیدن کلمات کلیدی ارگانیک، تغییر موقعیت آنها، رقبا، ویژگی های SERP ، صفحات برتر و زیر دامنه های برتر ، فقط یک URL در نوار جستجوی Organic Research وارد کنید.

بیشتر بخوانید:

سرپ چیست؟ انواع مختلف SERP را بشناسیم | مفهوم سرپ در سئو

مراقب باشید که هر یک از این گزارش ها که تولید می شود، یک واحد از  10 جستجو در روز شما محسوب می شود ، بنابراین توصیه می کنیم برنامه ریزی خود را برای یک هفته انجام دهید تا ببینید کدام کلمات کلیدی اولویت اصلی شما هستند و آنها را ابتدا اجرا کنید.

جستجوی کلمات کلیدی

روزانه حداکثر 10 کلمه کلیدی جستجو کنید تا چگونگی رتبه بندی شما و رقبا را برای کلمات کلیدی خاص و اصطلاحات مرتبط بررسی کنید.

لیست keyword magic tool

از این ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای محدود کردن اصطلاحات متناسب و بهینه سازی محتوای خود با کلمات کلیدی دنباله دار استفاده کنید. هنگامی که موضوعی را که می خواهید روی آن تمرکز کنید تعیین کردید ، Keyword Magic Tool اصطلاحات مرتبط را برای افزودن به استراتژی محتوای شما فراهم می کند. این دوره آزمایشی حداکثر 10 کلمه کلیدی را پیشنهاد می دهد ، بنابراین قبل از شروع جستجو ، موضوعات خود را در ذهن داشته باشید.

تجزیه و تحلیل بک لینک

مهم است که شناسایی کنید چه کسی به سایت شما پیوند داده است و پیوندهای ناخواسته و بک لینک های بد را بتوانید شناسایی کنید تا آنها را حذف کنید. Semrush’s Backlink Analysis به بازاریابان کمک می کند تا از این مزایا استفاده کنند. این ابزار به شما امکان می دهد پیوندها را بر اساس نوع پیوند ، ویژگی پیوند ، کشور ، دسته دامنه و اصطلاحات لنگر کلیدی مشاهده کنید تا مشخص کنید که کجای محتوای شما بیشترین جذابیت را دارد.

Semrush همچنین دامنه اختصاصی خود را برای تعیین کیفیت بک لینک در سایت خود ارائه می دهد. نظارت بر ارزش پیوندهای شما می تواند به افزایش قابلیت مشاهده و رتبه بندی سایت شما کمک کند ، و آنها را به یک عنصر مهم در استراتژی کلی SEO تبدیل کنید. امتیاز اقتدار ابزار بر اساس ادغام نقاط مختلف داده از جمله امتیاز صفحه ، امتیاز دامنه و امتیاز اعتماد است. با استفاده از آن می توانید تعیین کنید کدام پیوندها کم ارزش ترین و کدام یک بیشترین ارزش را دارا هستند.

همچنین می توانید با مشاهده نمودار بک لینک های از دست رفته،  به دست آمده در 3 ماه گذشته ، کل سال یا تمام اوقات را پیگیری کنید.

اگر به تجزیه و تحلیل عمیق تر و نیمه خودکار لینکهای برگشتی خود نیاز دارید ، ابزار حسابرسی Backlink گزینه ای مفید برای حسابرسی اولیه برای یافتن و پاک کردن پیوندهای بی ربط یا اسپم است.

گپ بک لینک

اگر می خواهید به بک لینک های رقبا نگاهی دقیق بیندازید و یک سری سر نخ پیدا کنید ، Semrush’s Backlink Gap ابزاری مفید در این زمینه است. به علاوه ، 10 نتیجه ای که در دوره آزمایشی دریافت می کنید ، شما را در موقعیت خوبی برای شروع کار روی بک لینک قرار می دهد.

با استفاده از این ابزار می توانید دامنه خود را با چهار دامنه دیگر مقایسه کنید. شما دو گزارش از بک لینک های آنها دریافت خواهید کرد – یک نمودار و یک جدول. برای هر دامنه ای که مقایسه می کنید ، خواهید دید که چه کسی به آنها پیوند می دهد و امتیاز اقتدار هر دامنه پیوند دهنده چقدر است.

محتوا / سئو داخل سایت یا On-Page

الگوی سئو محتوا

وقتی دانستید که کدام کلمات کلیدی را می خواهید هدف قرار دهید ، می توانید ایده های محتوایی را با Semrush’s SEO Content Template شروع کنید. کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای رتبه بندی وارد کنید ، و 10 رقبای برتر Google برای این کلمات کلیدی به همراه توصیه هایی برای به چالش کشیدن آنها به شما نشان داده می شود. توصیه های موجود در صفحه شامل کلمات کلیدی با ارتباط معنایی، بک لینک هایی که باید بدست بیاورید ، یک امتیاز پیشنهادی برای خوانایی متنی که قرار است تهیه کنید، داده های متای پیشنهادی و طول محتوای پیشنهادی است.

بیشتر بخوانید:

توضیحات متا چیست؟ تاثیر Meta Description در سئو

از این قسمت، می توانید به جستجوگر On Page SEO دسترسی پیدا کنید که به شما بازخورد واقعی در مورد مطالب خود می دهد. با این اوصاف می توانید متوجه شوید که محتوای شما اصول سئو را دنبال می کند.

استراتژی محتوا

تحقیق در مورد موضوع

توسعه ایده های محتوایی می تواند چالش برانگیز باشد. ابزار Topic Research می تواند با ایجاد موضوعات و زیرموضوعات بالقوه برای ایجاد محتوا ، به روند ایده پردازی کمک کند. با این حساب رایگان سمراش می توانید اصطلاحاتی را که رقبایتان برایشان رتبه گرفته اند را مشاهده کنید و شکافهایی را در محتوای آنها وجود دارد را پیدا کنید. تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی و جستجو را براساس کشور ، نوع دستگاه و محدوده تاریخ مورد نیاز خود اجرا کنید.

واکشی اطلاعات آسان است. کافی است حداکثر پنج URL را که می خواهید مقایسه کنید در کادرهای جستجو وارد کنید و انواع کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید. بسته به کمپین مورد نظر خود ، از بین کلمات کلیدی ارگانیک ، پولی و PLA یکی را انتخاب کنید. سپس می توانید با انتخاب تقاطعی که می خواهید کاوش کنید ، نتایج خود را بیشتر مشخص کنید. خواه بخواهید کلمات کلیدی مشترک بین شما و رقبای خود را ببینید یا به دنبال خلأ در محتوای آنها هستید ، می توانید داده های دریافتی را بر اساس آن هدف محدود کنید.

از این جا به بعد، می توانید داده های خود را درون ابزار فیلتر کرده و از طریق نمودارها و دیاگرام های مختلف موجود ، آنها را تجزیه و تحلیل کنید. متناوباً ، می توانید به راحتی داده های کلمه کلیدی خود را به فرمت XLS یا CSV اکسپورت کرده و از آنجا تجزیه و تحلیل کنید. انتخاب باشماست. توجه داشته باشید که این یک نسخه آزمایشی است، بنابراین شما فقط 10 نتیجه اول را برای هر تقاطع مشخص خواهید دید و هر برداشت داده در برابر حداکثر 10 درخواست روزانه شما خواهد بود.

پیگیری و گزارش گیری

یک پروژه ایجاد کنید

اگر به دنبال کاملترین نمای سایت خود هستید و کمی وقت برای اختصاص دادن به سایت خود دارید ، ابزار Project می تواند فوق العاده ارزشمند باشد. بسته به اهداف خود ویژگیهایی را که بیشتر به آنها نیاز دارید تنظیم کنید. از بین 12 نوع پروژه اعم از ممیزی فناوری سایت گرفته تا ممیزی بک لینک ، ردیاب شبکه های اجتماعی و پیگیری کلمات کلیدی PPC یکی را انتخاب کنید.

یک پروژه ایجاد کنید

همانطور که احتمالاً متوجه شده اید ، امکانات پیگیری در اینجا بسیار زیاد است. در اینجا برخی از پرکاربردترین ویژگی ها که بیشترین عملکرد را در حساب رایگان دارند را بررسی می کنیم.

Site Audit

اگر به دنبال ابزار خزنده دیگری هستید ، خوش شانس هستید! شما می توانید یک خزیدن محدود با Semrush اجرا کنید. خطاهای فنی از جمله لینکهای داخلی خراب ، برچسب های طولانی عنوان و برچسب های h1 گمشده را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که این نسخه حساب رایگان فقط 100 صفحه از سایت شما را بررسی می کند.

Position tracking

از این ابزار برای ردیابی کلمات کلیدی رتبه برتر خود در یک پروژه خاص استفاده کنید. برای شروع ، به سادگی کمپین خود را تنظیم کنید: دامنه اصلی ، موتور جستجو و دستگاه مورد نظر و مکان خود را انتخاب کنید. سپس Semrush کلمات کلیدی بالاترین رتبه را برای آن دامنه جذب می کند. در صورت تمایل می توانید کلمات کلیدی را به صورت دستی یا از طریق Google Analytics بارگذاری کنید ، اما این گزینه زمانی که بخواهید مشترک پولی سمراش شوید، مفیدتر خواهد بود.

Backlink Audit

در حالی که ابزارهای مختلفی برای کمک به شما در پیدا کردن بک لینک وجود دارد ، اما Semlush’s Backlink Audit ارزش آزمایش رایگان را دارد. این ابزار به شما کمک می کند تا به سرعت بک لینک های سمی و اسپم را بیابید و درخواست حذف آنها را صادر کنید.

هنگامی که این بخش را اجرا کردید، می توانید از نزدیک به نتایج بک لینک ها نگاه کنید. این بخش هر بک لینک را با یک امتیاز مشخص می کند: 45-59 بالقوه سمی است و باید دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد. 60-100 یک پیوند سمی است و شما باید به شدت فکر کنید که آن را از سایت خود حذف کنید.

توجه: این ابزار یک راهنما است ، بنابراین قبل از حذف هرگونه لینک از سایت خود ، بررسی و تجزیه و تحلیل آنها مهم است.

اگر پیوندهای سمی را در این حسابرسی پیدا کردید ، می توانید درخواست هایی را برای حذف یا انصراف از پیوندها مستقیماً از طریق Semrush ارسال کنید.

ایجاد یک pdf

اگر باید یافته های خود را به تیم ذینفعان نیز اطلاع دهید یا ارزش Semrush را برای مدیران توجیه کنید ، احتمالاً از یکی از جامع ترین و پیشرفته ترین ویژگی های دوره آزمایشی رایگان Semrush – ویژگی گزارش است.

در محدوده استفاده آزمایشی، می توانید یک گزارش برای برقراری ارتباط با وضعیت بازاریابی دیجیتال خود ایجاد کنید.

سخن آخر

دانستن وضعیت فعلی سایت به شما کمک می کند تا تعیین کنید در کدام مسیر حرکت کنید. با استفاده از این نکات ، می توانید با یک حساب کاربری رایگان Semrush شروع به کار کنید و از جستجوهای محدود خود نهایت استفاده را ببرید.

 

منابع

https://www.brainlabsdigital.com/blog/what-you-can-do-with-a-free-semrush-account/

 

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود