وبلاگ

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ CRO به بیانی راحت

بهینه سازی نرخ تبدیل
آموزش سئو / دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ CRO به بیانی راحت

فهرست مطالب

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرایند سیستماتیک افزایش درصد بازدیدکنندگان وب سایت است. افزایش درصد بازدیدکنندگان به معنای مشتری شدن آن‌ها، پر کردن فرم یا هرگونه تعامل دیگر است که آن‌ها را در سایت نگه می دارد. فرآیند بهینه سازی نرخ تبدیل، به مجموع عملیات کاربر در سایت، کارهایی که انجام می دهد و حتی مواردی است که مانع از ماندن آن‌ها در سایت می شود، گفته می شود.

تبدیل در CRO چیست

تبدیل اصطلاح عمومی برای بازدیدکننده است. تبدیل به معنای رسیدن به یک هدف از طریق کاربر سایت است. اهداف در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. اگر از وب سایت خود برای فروش محصولات استفاده می کنید، هدف اصلی (تبدیل ماکرو) این است که کاربر خرید کند. قبل از اینکه کاربر تبدیل ماکرو یا هدف اصلی ما را انجام دهد، باید تبدیل‌های کوچکتری را عملی کند.

 برای مثال ثبت نام در سایت برای دریافت ایمیل از طرف سایت یک تبدیل است یا به عبارتی یک هدف است که ما دوست داریم کاربر آن را انجام دهد. به این گونه اهداف یا تبدیل که در راه رسیدن به تبدیل ماکرو یا هدف بزرگ و اصلی وجود دارد، میکرو تبدیل گفته می شود. از این پس هرگاه سخن از تبدیل شد به یاد هدف بیافتید و آن را برای خود به عنوان هدف معنی کنید.

مثال‌هایی از تبدیل‌ها

تبدیل‌های ماکرو

نمونه‌هایی از تبدیل‌های خرد:

نرخ تبدیل چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ CRO به بیانی راحت

بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO عملی است که باعث افزایش نرخ تبدیل شما می شود، زیرا بازدیدکنندگان سایت شما را مجبور می کنند اقدامات خاصی مانند خرید محصول، بارگیری PDF یا مشترک شدن در یک خبرنامه را انجام دهند.

اگرچه CRO غالباً برای ایجاد پیشرفتهای کوچک و افزایشی مورد استفاده قرار می گیرد، اما هدف وسیع آن بهینه سازی کل فرآیند بازاریابی شما است – تا همه کارها بدون مشکل انجام شود. و هرچه بازاریابی شما بهینه تر باشد، نرخ تبدیل شما نیز بالاتر خواهد بود.

بهینه سازی نرخ تبدیل و سئو با هم فرق دارند

CRO و SEO (بهینه سازی موتور جستجو) تا حدودی به هم پیوسته اند اما در واقع استراتژی‌های بسیار متفاوتی دارند. CRO به این موضوع می پردازد که کاربران هنگام تعامل با وب سایت شما چه تجربه ای بدست می آورند و چگونه رفتار می کنند اما، SEO به چگونگی تعامل ماشین‌ها، الگوریتم‌ها و ربات‌های گوگل با سایت شما مربوط می شود.

CRO و SEO بر روی مراحل مختلف قیف فروش شما تمرکز دارند. بهینه سازی برای موتورهای جستجو زودتر اتفاق می افتد – سئو است که بازدید کنندگان را مجبور می کند که از فروشگاه شما بازدید کنند. CRO بعد از سئو وارد کار می شود. زمانی که بازدیدکنندگان در سایت هستند. در این مرحله است که باید آن‌ها را به کلیک کننده، خریدار، پیمایشگر و مشترک تبدیل کنیم.

CRO و SEO در بعضی مواقع با هم درتلفیق می شوند. به عنوان مثال، اگر وبلاگ خود را برای کلمات کلیدی خاصی بهینه کنید، به طور همزمان خوانایی و وضوح آن را برای خوانندگان انسانی نیز بهبود می بخشید. ساده سازی معماری وب سایت شما نمونه دیگری از همکاری CRO و SEO است.

نحوه محاسبه نرخ تبدیل

اگر داده‌های مورد نیاز را داشته باشید، محاسبه نرخ تبدیل بسیار آسان است. از این فرمول استفاده کنید:

نرخ تبدیل = تعداد کل تبدیلها تقسم بر تعداد کل بازدیدکنندگان سایت

مثال: شما یک کتاب الکترونیکی قابل دانلود را به 100 نفر می فروشید. کل خریداران را بر تعداد بازدیدکنندگان سایت خود تقسیم کنید. اگر 100 نفر کتاب الکترونیکی بخرند و 800 نفر از سایت شما بازدید کنند، CR شما 12.5٪ خواهد بود.

چرا مهم است به CRO اهمیت دهیم

CRO به شما امکان کنترل بهتر نحوه ارتباط مشتریان با وب سایت و مسیری که برای رسیدن به تبدیل پیمایش می کنند را می دهد. اما مزایای واقعی نرخ تبدیل چیست؟ در اینجا سه ​​مورد ذکر شده است:

با استفاده از CRO سود بالاتری کسب می کنید

اگر نرخ تبدیل شما افزایش یابد، این بدان معناست که مشتریان بیشتری به صفحه خرید محصول شما می رسند، ایمیل‌های شما را باز می کنند و اشتراک خدمات می گیرند. با ایجاد تغییرات کوچک CRO در بازاریابی، برای جلب مشتری همان مبلغ را پرداخت می کنید اما تعداد خریداران واقعی را افزایش می دهید.

CRO ترافیک ورودی به سایت شما را افزایش می دهد

نرخ تبدیل بالاتر به این معنی است که مشتریان در جستجوی سایت شما، یافتن محصولات مناسب و خرید آسان هستند. بازدیدکنندگان با تبدیل بالاتر زمان بیشتری را در سایت شما سپری می کنند، نظرات مثبت بیشتری را در سایت درج می کنند و به عنوان مشتریانی راضی سایت شما را ترک می کنند. از همه مهمتر، این خریداران خوشحال دوستان و خانواده خود را متقاعد می کنند که از فروشگاه شما بازدید کنند در نتیجه ترافیک بیشتری برای شما بوجود می آورند.

بیشتر بخوانید:

بک لینک چیست؟ چگونه بک لینک های بیشتری بدست بیاوریم؟

CRO شما را بر روی مشتری متمرکز می کند

CRO همیشه مشتری را مد نظر قرار می دهد. هنگامی که شما در طراحی وب سایت خود تغییری ایجاد می کنید، استفاده از روش CRO به شما کمک می کند تا در چشمان مشتریان خود نگاه کنید، نه به ترجیحات طراح وب یا تمایلات شخصی خود. تصمیمات مشتری محور، در مورد طراحی، کپی یا قرار دادن تبلیغات، شانس بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل شما دارد.

چهار اصل CRO

برای دستیابی به بهترین نرخ تبدیل، کارآفرینان و بازاریابان به چهار اصل اساسی CRO پایبند هستند.

  1. یک پیشنهاد ارزش واضح داشته باشید

وقتی مشتریان درک کنند که چه چیزی شما را در رقابت متمایز می کند، قدم بعدی را در قیف فروش شما برمی دارند. اگر این تمایز، قیمت اجناس و خدمات شماست، برای نمایش قیمت سایز فونت خود را افزایش دهید و آن را با قلم درشت نشان دهید.
اگر کیفیت خدمات شماست، کل صفحه اصلی سایت خود را به صحبت و افتخارات خود در این زمینه اختصاص دهید. مشتریان، شما را با مشاغل دیگر مقایسه می کنند و وقتی مزایایی را که به آن‌ها می رسانید درک می کنند نرخ تبدیل بیشتر اتفاق می افتد.

  1. مشتریان خود را برای رخ دادن تبدیل تشویق کنید

فروش نیم بها، استفاده 30 روزه از خدمات بدون پرداخت هزینه، دانلود رایگان، مواردی هستند که نرخ تبدیل را افزایش می دهند زیرا باعث انگیزه خریداران می شوند. اما انگیزه مشتری چیزی بیش از خدمات دادن رایگان است.

ضمانت‌های برگشت پول و اثبات ادعای سایت نیز مشتریان را به سمت تبدیل سوق می دهد. کیفیت صفحه “درباره ما” و صفحه سوالات متداول می تواند تعیین کند که آیا بازدید کننده به صفحه خرید محصول می رود یا خیر. عکس‌های خوب و متناسب با محصول، مشتریان را به خرید ترغیب می کند. حتی کیفیت و قابلیت استفاده مقالات وبلاگ شما باعث می شود تا مشتریان محتوای شما را به اشتراک بگذارند و برای مطالب بیشتر بازگردند.

  1. موانع موجود برای تبدیل

مشتریان برای تبدیل به مشوق‌هایی نیاز دارند، اما اگر مانعی بر سر راه آنها قرار بگیرد، کل دنیا هم نمی تواند آن‌ها را مجبور به تبدیل کند. هر آنچه را که مانع هر گونه تبدیل شود، حذف کنید. موانع می توانند مواردی از قبیل آیتم‌های زیر باشد:

اینها تنها چند مورد از بزرگترین موانع خرید آنلاین است.

  1. کمک کنید مشتری احساس امنیت کند

مشتریانی که نسبت به نام تجاری شما یا روند کار شما احساس امنیت نمی کنند، در انجام عمل تردید می کنند. مهم نیست که انگیزه آن چقدر بزرگ باشد یا آن مانع چقدر کوچک باشد. بسیاری از موارد از طراحی صفحه اصلی سایت گرفته تا درگاه پرداختی که استفاده می کنید، بر میزان راحتی مشتری تأثیر می گذارد.

برخی از استراتژی‌های بازاریابی با بی اعتمادی که از قبل به آنها پیوسته است، همراه هستند. به عنوان مثال، تبلیغات پاپ آپ در صفحه اصلی شما در تبدیل افراد موثر است. اما مردم راجع به آن‌ها این نظر را دارند که توسط سارقان اینترنتی برای سرقت اطلاعات استفاده می شوند. به علاوه، آنها آزار دهنده هستند.

هزینه‌ها و مزایای هر قسمت از برنامه بازاریابی خود را در نظر بگیرید و هرگز اعتماد مشتری را فدای یک تبدیل آسان نکنید.

گام‌های فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل

تقریباً مانند هر روش علمی، بهینه سازی نرخ تبدیل نیز شامل جمع آوری داده‌ها، اجرای تست‌ها و نتیجه گیری است. مطالبی که جمع آوری می کنید به درک کلی شما از برنامه بازاریابی و مشتریانتان می افزاید. در اینجا مراحل فرآیند CRO آورده شده است.

نحوه افزایش نرخ تبدیل

تبدیل‌های اتفاق افتاده را پیگیری کنید

شما باید تبدیل پیگیری کنید تا ببینید که مشتریان شما چگونه تبدیل می شوند. این فرآیند اساساً شامل نشانه گذاری گروه خاصی از مشتریان است تا ببیند که چگونه به سایت شما راه پیدا کرده اند و پس از ورود به سایت چه کاری انجام می دهند.

راه اندازی پیگیری تبدیل در Google Analytics راهی سریع برای شروع جمع آوری داده‌ها در مورد رفتار مشتریان است. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، Google Analytics را به سایت وردپرس خود متصل کنید.

با ردیابی تبدیل Google Ads، می توانید تعداد بارگیری‌ها و خریدها را در برنامه خود مشاهده کنید. یا سفر مشتری را که بصورت آنلاین شروع می شود (مثلاً روی یک تبلیغ کلیک کنید) اما به صورت آفلاین تمام می شود (به عنوان مثال قرارداد کتبی امضا می کند) را ردیابی کنید.

بیشتر بخوانید:

تجزیه تحلیل دیجیتال با گوگل آنالیتیکس به بیانی ساده

فروشگاه خود را پر سرعت نگه دارید

57٪ از کل مصرف کنندگان آنلاین پس از 3 ثانیه انتظار یک سایت را رها می کنند و 80٪ دیگر هرگز برنخواهند گشت.

زمان بارگذاری صفحات خود را آزمایش کنید.روش‌های ساده زیادی برای بهبود سرعت وب سایت شما وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

12 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی – سئو سایت

سخن آخر

برای داشتن CRO  بالا راه‌های میان بر و سریع را فراموش کنید: برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت، بهترین اقدامی که می توانید انجام دهید، درک بازدیدکنندگان، کاربران و مشتریان خود و ارائه نیازهای آنها است.

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود