وبلاگ

بهینه سازی وردپرس برای گوگل کور وب ویتال | Core Web Vital

کور وب ویتال
آموزش وردپرس

بهینه سازی وردپرس برای گوگل کور وب ویتال | Core Web Vital

فهرست مطالب

بزرگترین موتور جستجوی جهان به دلیل انتشار به روزرسانی هایی که تغییرات کوچک تا تغییرات قابل توجه و تغییرات اساسی را مدنظر قرار می دهد، شناخته شده است. در تابستان 2021، این به روز رسانی شامل افزودن گوگل کور وب ویتال Core Web Vitals به فهرست عوامل رتبه بندی رسمی است.

این برای دارندگان وب سایت وردپرس به چه معناست؟ مهمتر از همه، این بدان معناست که چند معیار جدید وجود دارد که باید برای بهینه سازی موتورهای جستجو در مرکز قرار گیرند. در این مقاله، Core Web Vitals را تجزیه می کنیم و چند راهنمایی در مورد نحوه بهینه سازی وب سایت خود برای درست نشان دادن آنها به شما ارائه می دهیم.

بیشتر بخوانید:

8 ترفند طلایی تا نوشتن توضیح محصول سئو شده

گوگل کور وب ویتال چیست؟

گوگل کور وب ویتال چیست؟

Core Web Vitals گروهی از معیارهایی است که گوگل آن را به عنوان کیفیت تجربه کاربر می داند. سه مورد از آنها وجود دارد و هر یک برای سنجش مناطق خاصی از عملکرد وب سایت به شیوه ای که از نظر تجربه کاربر معنی دار است استفاده می شود.

 

کور وب ویتال Core Web Vitals عبارتند از:

  • بزرگترین رنگ محتوا (LCP) – معیاری است که برای اندازه گیری عملکرد بارگذاری مورد استفاده قرار می گیرد، LCP زمانی را که از شروع بارگذاری صفحه می گذرد تا زمانی که بزرگترین بلوک محتوا در صفحه، متن یا تصویر نمایان می شود، اندازه گیری می کند. شما باید زمان LCP را 2.5 ثانیه یا کمتر هدف بگیرید.
  • اولین تأخیر ورودی (FID) – معیاری که برای اندازه گیری تعامل وب سایت استفاده می شود، FID زمان را از زمانی که کاربر اولین تعامل را با صفحه ای در وب سایت شما انجام می دهد تا زمانی که مرورگر به آن تعامل پاسخ می دهد، اندازه گیری می کند. در حالت ایده آل، FID وب سایت شما باید 100 میلی ثانیه یا کمتر باشد.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – معیاری است که برای اندازه گیری ثبات بصری یک صفحه استفاده می شود، CLS مجموع همه تغییرات غیر منتظره طرح بندی است که هنگام باز شدن صفحه رخ می دهد. به شما می گوید که چگونه بسیاری از عناصر مختلف در صفحات شما در حالی که صفحه باز است موقعیت خود را تغییر می دهند. CLS باید 0.1 یا کمتر باشد.

ساده است، درست است؟ برخی از این معیارها چند سالی است که وجود دارد. سایر موارد نسبتاً جدید هستند و هنوز بر اساس بازخورد کاربران در حال تکامل هستند. با این حال، آیا قبلاً در مورد آنها شنیده اید یا فقط آشنا شده اید، باید به آنها توجه کنید زیرا آنها بسیار مهم تر می شوند.

بیشتر بخوانید:

پیدا کردن سایت معتبر برای درج بک لینک با ابزار سئو

چرا Google Core Web Vitital مهم است؟

چرا Google Core Web Vitital مهم است؟

معیارهایی که گوگل برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می کند همیشه موضوع بحث های زیادی در جامعه بهینه سازی موتورهای جستجو بوده است. قبلاً برای افزایش سئو از پر کردن صفحه با کلمات کلیدی استفاده می کردیم.

با این وجود، کاملاً منطقی است که گوگل سرنخ هایی در مورد اهداف مورد نظر از نظر عملکرد وب سایت ارائه دهد. این نکات هم برای گوگل و هم برای مدیران وب مفید است، زیرا هر دو از وب سایت هایی که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند، سود می برند. ما می دانیم که سیگنال های رتبه بندی جستجو عبارتند از مبتنی بودن سایت با تلفن همراه، HTTPS، رعایت دستورالعمل های مرور ایمن و عدم وجود وسایل مزاحم.

بیشتر بخوانید:

پیج اتوریتی چیست | چرا page authority برای سئو اهمیت دارد

در اواخر سال 2020، گوگل اعلام کرد که Core Web Vitals را به سیگنال های تجربه صفحه اضافه می کند. قرار بود این امر در بهار 2021 اتفاق بیفتد، اما به روزرسانی به عقب کشیده شد تا در ماه های تابستان 2021 منتشر شود. بنابراین از آگوست یا سپتامبر 2021، وب سایت هایی که می خواهند نتایج جستجوی Google را بهینه سازی کنند، بهتر است توجه به LCP، FID و CLS.

 

همچنین توجه به چند نکته در مورد این Core Web Vitals بسیار مهم است. شما می توانید عملکرد وب سایت خود را در مورد Core Web Vitals در گزارشی که با استفاده از داده های میدانی تدوین شده است مشاهده کنید. در صورت عدم وجود داده های میدانی کافی – که ممکن است در FID اتفاق بیفتد، به عنوان مثال، اگر عناصری وجود نداشته باشد که بازدیدکنندگان باید با آنها ارتباط برقرار کنند – آن معیارها از گزارش حذف می شوند. در نهایت، باید به خاطر داشته باشید که این معیارها در حال تغییر هستند – CLS قبلاً تغییر کرده است و در نظر گرفته است که برخی از صفحات باید به مدت طولانی باز شوند.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت صفحه در سایت با 9 گام | افزایش سرعت وردپرس

نحوه بهبود LCP

نحوه بهبود LCP

LCP تنها معیاری نیست که برای اندازه گیری سرعت بارگذاری عناصر صفحه استفاده می شود. First Contentful Paint یا FCP میزان سرعت بارگذاری یک صفحه در هر محتوا را اندازه گیری می کند. با این حال، این نتیجه ممکن است برای تعیین تجربه کاربر مفید نباشد، زیرا اولین محتوایی که بارگیری می شود لزوماً نشان دهنده مفید بودن صفحه نیست. بخش اصلی محتوا – تصویر، ویدئو یا بخش بزرگی از متن – باید باشد، بنابراین ما بر LCP تمرکز می کنیم و آن را به زیر این حد می رسانیم.

اگر می خواهید LCP صفحات خود را بهبود ببخشید، می توانید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

این یک لیست کامل نیست، اما باید شما را در مسیر درست نشان دهد. به طور کلی، شما باید کاری را انجام دهید که در غیر این صورت برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه انجام می دهید. تنها تفاوت این است که از LCP برای اندازه گیری موفقیت خود استفاده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو | چگونه بهترین عبارت کلیدی را انتخاب کنیم؟

نحوه بهبود FID

نحوه بهبود FID

هنگامی که یک وب سایت ایجاد می کنید و آن را بهینه می کنید تا در سریع ترین زمان ممکن و کارآمدترین زمان ممکن کار کند، باید به مواردی بیشتر از تحویل سریع محتوای سایت دقت کنید. اگر وب سایت شما دارای دکمه ها، پیوندها یا کنترل های JavaScript است که ممکن است کاربر با آنها تعامل داشته باشد، باید این تعاملات تا حد ممکن روان باشند.

با FID، شما در حال سنجش این مورد هستید که مرورگر بازدیدکننده با چه سرعتی شروع به پاسخگویی می کند – پردازشگرهای رویداد – در اولین تعاملی که با صفحه شما ایجاد می کنند. مقصر معمول کند شدن این قسمت کدها هستند به ویژه کدهای جاوا اسکریپت. برای از بین بردن آن، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

اگر از نحوه اجرای این مراحل بهینه سازی مطمئن نیستید، ممکن است به کمک یک برنامه نویس ماهر کامپیوتر نیاز داشته باشید. با این وجود، اگر دکمه های call to action در سایت دارید که می خواهید آنها توسط کابران فشرده شوند، بهتر است مطمئن شوید که آنها در اسرع وقت کارهایی را که باید انجام دهند شروع می کنند.

بیشتر بخوانید:

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ CRO به بیانی راحت

نحوه بهبود CLS

نحوه بهبود CLS

هیچ کس دوست ندارد یک وب سایت ببیند که المان های آن مدام از این طرف به آن طرف حرکت می کنند. این ممکن است باعث شود افراد دکمه ها را از دست بدهند، دکمه های مهمی مانند “افزودن به سبد خرید” یا “ثبت نام در خبرنامه ما”، و شما این را نمی خواهید. شما همچنین احتمالاً نمی خواهید خواندن مطالب شما را برای بازدیدکنندگان دشوار باشد، این همان چیزی است که حرکت المان ها باعث آن می شود.

 

دلایل زیادی وجود دارد که چیدمان صفحه ممکن است بخاطر آن تغییر کند. تعمیر بسیاری از آنها نیز بسیار آسان است. برای مثال می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

شما می توانید چیزهای دیگر را نیز امتحان کنید. به عنوان مثال، اطمینان حاصل کنید که هنگام بارگذاری فونت های وب، از چشمک زدن متن نامرئی یا بدون سبک جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

نسبت لینک nofollow در مقابل dofollow چقدر باشد تا سئو عالی داشته باشیم

سخن آخر

وقتی نوبت به بهینه سازی وب سایت شما برای بهترین تجربه کاربری می رسد، تکیه بر معیارهایی مانند Core Web Vitals به دو دلیل یک انتخاب عالی است. اولین مورد این که این معیارها در گروه ویژگی هایی که گوگل به آن اهمیت می دهد گنجانده شده اند زیرا ویژگی های خاصی را بیان می کنند که بر تجربه کاربر بسیار تأثیر می گذارد.

دلیل دوم که باید به Core Web Vitals توجه کنید این است که آنها یک سیگنال تأیید شده برای رتبه بندی جستجوی گوگل هستند.

منبع:

https://qodeinteractive.com/magazine/how-to-optimize-wordpress-website-for-google-core-web-vitals/

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود