وبلاگ

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ با دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم

lilly-rum-15YTRXKuJ14-unsplash-770x400
دیجیتال مارکتینگ / آموزش بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ با دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم

فهرست مطالب

تعریف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال از دو دهه پیش به عنوان زیر شاخه ای از مدیریت تبلیغات شناخته شده است.

تعریف نیل پتل دیجیتال مارکتر معروف:

به هرگونه ای از بازاریابی محصولات وخدمات می گویند که از طریق دستگاه های الکترونیکی انجام شود.طبق این تعریف دیجیتال مارکتینگ مفهوم جدیدی نیست ولی باتوجه به توسعه فناوری اطلاعات درچندسال گذشته وافزایش استفاده از موبایل واینترنت امروزه به عنوان یک رشته تخصصی مورد توجه قرار میگرد.

بازاریابی دیجیتال شامل تمام فعالیت ها و ابزارهایی است که درحوضه ی دیجیتال (وب-اینترنت – موبایل وسایر وسایل دیجیتال) مورد استفاده قرار میگیرند.

به دلیل گسترده بودن این موضوع تعریف واحدی ازبازاریابی دیجیتال وجود ندارد وبرای اینکه بتوانیم یک تعریف مستقیما ز آن داشته باشیم باید تکنیک ها وابزارهایی را که زیر شاخه ی دیجیتال مارکتینگ هستند را بشناسیم.

ابزارهای دیجیتال:

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال

  • نرخ روبه رشد بازارهای دیجیتال
  • فرصت های شغلی متنوع برای افراد را ایجاد می کند
  • یک راه آسان برای شروع کسب وکار
  • پیشرفت آسان وتبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل
  • جذب آسان مخاطب در فضای اینترنت
  • تطبیق پذیری
  • پشت سرگذاشتن رقیبان
  • تحول در بازاریابی دیجیتال
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتر

بازاریابان دیجیتال کسانی هستند که باتوجه به هدف وبودجه ی سازمان وبرای     پیشرفت سازمان از همه ی ابزارهای بازاریابی استفاده می کنند.

دریک شرکت واستار تاپ کوچک یک نفر ممکن است همه ی مسئولیت های بازاریابی رابه عهده بگیرد.درسازمان های بزرگتر بسته به نوع شرکت متخصصین خاصی به وجود می آید.

برای مثال مدیرسئو- مدیر بازاریابی محتوای- مدیر شبکه های اجتماعی-مدیر ایمیل مارکتینگ.

چطور دیجیتال مارکتینگ را شروع کنیم؟

یک دیجیتال مارکتر باید تمام شاخه های بازاریابی دیجیتال مثل سئو،طراحی سایت، بازاریابی محتوا ،تبلیغات و تشکیل کمپین ،بازاریابی شبکه های اجتماعی وتحلیل پروژه آشنا باشد وبرای موفق شدن باید سعی کند در یک یا دو شاخه متخصص شود.

بهترین روش برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ مطالعه ی  منابع معتبر ،شرکت در دوره های مختلف ،کارآموزی در مراکز معتبر واجرای پروژه های شخصی است.

دیجیتال مارکتینگ

آیا دیجیتال مارکتینگ هزینه زیادی لازم دارد؟

درپاسخ باید گفت به روش های بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد.دسته اول که بازار یابی ازنوع آفلاین است هزینه ها ممکن است بسیار بالا باشد مانند قیمت های سرسام آور تبلیغات تلویزیونی.اما در روش آنلاین هزینه ها کمتر وبازخورد بهتری می توان دید.

مانند استفاده از کانال های سئو یا شبکه های اجتماعی یابازاریابی محتوایی تبلیغات کلیکی یا تبلیغات همسان .

دیجیتال مارکتینگ افلاین

  • بازاریابی محیطی ارتقا یافته (بیلبوردهای الکترونیکی)
  • رادیو مارکتینگ
  • تلویزیون مارکتینگ
  • تلفن مارکتینگ

معایب دیجیتال مارکتینگ آفلاین

سخت می شود گروه هدف راپیدا کرد وبه ان ها منتقل کرد وا ینکه نمی توان فهمید بازدهی کدام روش تبلیغ بیشتر بوده است.

آیا دیجیتال مارکتینگ هزینه زیادی لازم دارد؟

هرچه استفاده ازفضای اینترنت راحت ترشود تقاضا برای دیجیتال مارکتینگ هم بیشتر می شود درحال حاضر نیمی از مردم جهان ازیک کاربر آنلاین هستند واز طریق گوشی های هوشمند و کامپیوتر فعالیت های خود را انجام می دهند ودر ایران هم باتوجه به توسعه فناووری مرتبط شاهد روز افزون کاربران درفضای وب هستیم .به همین دلیل شرکت ها بیشتر به دیجیتال مارکتینگ روی اورده اند واین موضوع همچنان درحال رشد است.

متریکس

یک ابزار برای تحلیل ومقایسه نتایج کمپین ها درهریک ازکانال ها وشبکه های تبلیغاتی رابه صورت گزارش هایی شفاف وقابل فهم به تبلیغ کنندگان ارائه دهد که کاملا بی طرف است.
5 1 رای
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود