وبلاگ

فروش تبلیغ در سایت | همه چیز راجع به فروش تبلیغ در سایت

فروش تبلیغ در سایت
دیجیتال مارکتینگ / آموزش افزایش فروش

فروش تبلیغ در سایت | همه چیز راجع به فروش تبلیغ در سایت

فهرست مطالب

یک وب سایت فقط مکانی برای ارسال محتوا ، معرفی خود و فروش محصولات و خدمات نیست. مانند هر کسب و کاری ، یک وب سایت موفق یک دارایی است و تبلیغ کنندگان حاضرند برای تبلیغات در وب سایت هایی که می توانند درآمد اضافی برای آنها به همراه داشته باشند ، مبلغ بالایی بپردازند. بسیاری از صاحبان وب سایت ها فروش تبلیغ در سایت را در مقاطع مختلف در نظر می گیرند ، اما برای پیشبرد ایده های کسب درآمد از وب سایت های مختلف مشکل دارند.

بیشتر بخوانید:

8 ترفند طلایی تا نوشتن توضیح محصول سئو شده

 

در این مقاله، قصد داریم به وضوح همه گزینه های ممکن  برای فروش فضای تبلیغاتی در وب سایت را بررسی کنیم. در مورد مزایای تبلیغات میزبانی، انواع تبلیغاتی که می توانید میزبانی کنید ، روش های مختلف فروش آگهی ها و نحوه تنظیم واقعی آن تبلیغات خواهیم پرداخت.

در نهایت ، ما همه اینها را با نکاتی در مورد اطمینان از اینکه تبلیغات شما به بهترین شکل ممکن کار می کنند ، جمع بندی می کنیم.

چرا باید در سایت خود تبلیغ بفروشیم؟

پاسخ بسیار ساده است: فروش تبلیغات باعث درآمد می شود.

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا تعداد زیادی دنبال کننده در وبلاگ خود پیدا کرده اند ، محتوای آنها از کیفیت مطلوبی برخوردار است و از ترافیک زیادی برخوردارند ، اما نمی دانند چگونه این بازدیدها را به دلار تبدیل کنند.

برای بسیاری فروش فضای تبلیغاتی راه حل است. این راهی است که تقریباً بلافاصله یک سایت پربازدید را بدون اینکه تغییرات قابل توجهی در کسب و کار خود ایجاد کنند به یک گاو صندوق تبدیل می کند.

فروش تبلیغات در بین وبلاگ نویسان و سایر تولید کنندگان محتوا بیشترین محبوبیت را دارد زیرا اغلب فاقد محصول یا خدمات مشخص برای فروش هستند. به عنوان مثال ، فروشگاه های تجارت الکترونیک از تبلیغات سود نمی برند. آنها با دور کردن مشتریان از سایت خود به سمت مبدا تبلیغات به کسب و کار خود آسیب می رسانند.

بیشتر بخوانید:

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ CRO به بیانی راحت

 

امروزه استفاده از تبلیغات در سایت ها آنقدر رایج هستند که بعید است استفاده ازآن ها بر تجربه کاربر تأثیر بسزایی بگذارد. اکثر مردم به تنظیم عدم نمایش تبلیغات عادت دارند و اگر آنها را تنظیم نمی کنند ، به این دلیل است که از آنچه می بینند خوششان می آید.

علاوه بر این ، با وجود انواع مختلف آگهی ها و الگوریتم های نمایش آن ها، به راحتی می توان تبلیغات را در سایت خود متناسب با مارک تجاری و مشتریان خود قرار داد.

به طور کلی فروش تبلیغ در سایت، یک روش نسبتاً کم خطر برای شروع کسب درآمد از وب سایت شما است. اگر متوجه برخی از عوارض جانبی شدید ، می توانید به راحتی تبلیغات را حذف کنید.

انواع تبلیغاتی که می توانید در وب سایت خود بفروشید

چهار نوع رایج از تبلیغات وجود دارد که باید در مورد آنها بدانیم: CPC ، CPM ، تبلیغات ثابت و تبلیغات وابسته. بیایید نگاهی به معنای هر یک از این اصطلاحات بیندازیم.

تبلیغات CPC

CPC مخفف هزینه به ازاء هر کلیک است. این به نحوه پرداخت تبلیغ کنندگان برای تبلیغات خریداری شده اشاره می کند. شاید شما هم این نوع تبلیغات را با نام تبلیغات PPC شنیده باشید که مخفف قیمت هر کلیک است.

هنگامی که یک تبلیغ کننده تصمیم می گیرد تبلیغات CPC را اجرا کند ، قیمت هر تبلیغ (و در نتیجه کمپین) بر اساس هزینه هر کلیک محاسبه می شود. در اصل ، این بدان معناست که هر بار که شخصی روی تبلیغ کلیک می کند ، تبلیغ کننده هزینه ای را به میزبان تبلیغات می پردازد.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت صفحه در سایت با 9 گام | افزایش سرعت وردپرس

 

بیایید این نوع فروش تبلیغات را با یک مثال مشخص کنیم. تصور کنید شما در حال فروش فضای تبلیغاتی در سایت خود با نرخ 2 دلار برای هر کلیک هستید. یک تبلیغ کننده با بودجه 2000 دلار نزد شما می آید. با این کار به اندازه 1000 کلیک از او هزینه دریافت می کنید. هر بار که بازدیدکننده سایت شما روی یکی از تبلیغات شما کلیک می کند ، تبلیغ کننده تا زمانی که بودجه اش تمام نشود ، 2 دلار به شما پرداخت می کند.

تبلیغات CPC به ویژه در بین تبلیغ کنندگان محبوب است زیرا تضمین می کند که آنها فقط برای بازدیدهای واقعی وب سایت هزینه می کنند ، نه فقط بازدیدهایی که منجر به هیچ چیزی نمی شود.

تبلیغات CPM

CPM به معنای هزینه به ازای هر هزار بار نمایش تبلیغ شما است. M که مخفف کلمه Mile است به معنی “هزار” است. بنابراین ، CPM به معنی هزینه در هر هزار نمایش یا بازدید است.

بسیار شبیه به تبلیغات CPC است. تبلیغ کنندگان فقط وقتی تبلیغ CPM را می پردازند که کسی آن را مشاهده کند. به عنوان مثال ، اگر یک تبلیغ کننده با بودجه 2000 دلار تبلیغ CPM را با هزینه 2 دلار اجرا کند ، می تواند 1 میلیون نمایش (بازدید) دریافت کند. هنگامی که تبلیغ کننده توسط 1000 نفر مشاهده شده است (اما لزوماً روی آن کلیک نشده است) تبلیغ کننده مبلغ 2 دلار پرداخت می کند.

تبلیغات CPM معمولاً در سطح واحد از تبلیغات CPC ارزان تر هستند ، بنابراین یک تبلیغ با قابلیت تبدیل بالا می تواند با مدل CPM با پول کمتری کلیک های بیشتری دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو | چگونه بهترین عبارت کلیدی را انتخاب کنیم؟

تبلیغات وابسته یا Affiliate Ads

تبلیغات وابسته گاهی اوقات تبلیغات CPA (هزینه برای هر عمل) نامیده می شود. مانند تبلیغات CPC و CPM ، پرداخت بر اساس رفتار بیننده است.

با این حال ، با تبلیغات وابسته ، تبلیغ کنندگان می توانند در مورد اینکه چه اقداماتی را می خواهند انجام دهند ، انتخابی تر باشند. به عنوان مثال ، یک تبلیغ کننده می تواند مشخص کند که تنها زمانی پرداخت می کند که شخصی یکی از محصولات خود را خریداری کند.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید ، تبلیغات وابسته از نظر هزینه برای هر عمل بسیار گرانتر است. در حالی که می توانید تبلیغات CPC با قیمت 2 دلار برای هر کلیک را پیدا کنید ، به احتمال زیاد تبلیغات وابسته با قیمت 50 دلار در هر عمل که بیشتر به معنای خرید است را پیدا خواهید کرد.

مشکل این نوع تبلیغ این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که تبلیغ کننده فروشی انجام دهد. این بدان معناست که شما از لحاظ نظری تعداد زیادی از تبلیغات را بدون دریافت هیچ گونه پولی اجرا کرده اید.

تبلیغات هزینه مسطح Flat-Free Ads

تبلیغات با هزینه ثابت دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: تبلیغاتی که هزینه آنها به صورت ثابت است. این ساده ترین مدل قیمت گذاری است ، بنابراین در بین تبلیغ کنندگان و صاحبان وب سایت هایی که از سادگی لذت می برند محبوب است. هیچ گاه هیچ شگفتی با تبلیغات با هزینه ثابت وجود ندارد ، بنابراین صاحبان وب سایت و تبلیغ کنندگان دید واضحی از وضعیت مالی آینده خود دارند.

بیشتر بخوانید:

بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل | صفحه اول در سرچ گوگل

 

به عنوان مثال ، به عنوان صاحب یک وب سایت ، می توانید از یک کسب و کار ماهیانه 2000 دلار برای تبلیغ بنر در صفحه اصلی خود هزینه بگیرید. در اصل مانند اجرای یک تبلیغ بیلبورد است. هنگامی که تبلیغ کننده پرداخت خود را متوقف می کند ، تبلیغ کاهش می یابد. بازدیدکنندگان و بینندگان آگهی هیچ تاثیری در قیمت گذاری و پرداخت هزینه ندارند.

سه راه فروش تبلیغات

سه راه فروش تبلیغات

اکنون که انواع آگهی هایی را که می توانید بفروشید را شناختید، بیایید به فروش واقعی آنها بپردازیم. در اینجا سه ​​روش رایج برای کسب درآمد از وب سایت خود با فروش فضای تبلیغاتی آورده شده است.

1. از فرم ساز وردپرس استفاده کنید و مستقیماً فضای تبلیغات را بفروشید

اغلب ، ساده ترین راه برای کسب درآمد از وب سایت شما این است که تبلیغ کنید که فضای تبلیغاتی در دسترس دارید. با این کار ، شما واسطه را قطع کرده و مستقیماً با تبلیغ کنندگان در ارتباط هستید. این روش به شما کنترل کامل قیمت ها را می دهد و بیشترین انعطاف پذیری را در اختیار شما قرار می دهد – شما می توانید شرایط دلخواه خود را تعیین کنید ، تبلیغات مورد نظر خود را انتخاب کنید و غیره.

بیشتر بخوانید:

افزونه های مهم وردپرس + چرا باید از این پلاگین‌ها استفاده کنیم

 

برای شروع ، می توانید از هر افزونه ای که به شما امکان ایجاد فرم در وردپرس می دهد ، استفاده کنید. در اصل ، کاری که شما انجام می دهید ایجاد تبلیغات برای تبلیغ کنندگان است – چیزی در امتداد بنری که می گوید “با ما تبلیغ کنید!”

در صورت تمایل به اجاره فضای تبلیغاتی ، تبلیغ کنندگان می توانند از آن فرم برای تماس با شما استفاده کنند. شما مستقیماً با آنها وارد مذاکره می شوید که اگر یک مذاکره کننده مشتاق باشید ، می تواند عالی باشد.

با این حال ، اگر مذاکرات تجاری شما را ناراحت می کند ، ممکن است رویکردی ساده تر و خودکارتر مانند Google AdSense بخواهید.

به خاطر داشته باشید که در حالی که فروش مستقیم تبلیغات به شما کنترل کامل روی کار را می دهد، با افزایش سرمایه گذاری در زمان نیز همراه است. شما مستقیماً فضای تبلیغاتی خود را مدیریت خواهید کرد ، بنابراین باید زمان خود را به ارائه درخواست های تبلیغاتی اختصاص دهید، که می تواند زمان دیگری را که برای بقیه کارهای خود اختصاص داده اید ، کاهش دهد.

علاوه بر این ، همیشه این خطر وجود دارد که با تبلیغ کننده ای که از پرداخت هزینه ممانعت می کند روبرو شوید یا تأخیر در پرداخت برای شما پیش آید و یا موارد مشابه این قبیل داشته باشید. البته همیشه راه هایی برای جلوگیری از این موارد وجود دارد، مانند اجبار به پرداخت اولیه ، این چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید.

همچنین مسئولیت جمع آوری پرداخت ها را بر عهده خواهید داشت. برخی از افزونه ها دارای پردازنده های پرداخت داخلی هستند.

2. مستقیماً به تبلیغ کنندگان نزدیک شوید

از طرف دیگر ، همیشه می توانید به تنهایی به تبلیغ کنندگان نزدیک شوید. شما از خطرات و مزایای یکسانی برای درخواست تبلیغات مستقیم برخوردار خواهید بود ، اما به جای اینکه منتظر بمانید تا تبلیغ کنندگان به شما مراجعه کنند ، به سراغ آنها بروید.

همانطور که تصور کرده اید، این کار می تواند تلاش زیادی را به دنبال داشته باشد. اگر تصمیم گرفتید از این مسیر بروید ، اساساً باید یک کمپین اطلاع رسانی راه اندازی کنید.

با این حال ، اگر از قبل با تبلیغ کننده هایی که می دانید قابل اعتماد هستند ارتباط داشته باشید ، این می تواند یک فایده باشد که در آن شما کنترل زیادی بر قیمت و شرایط تبلیغات دارید در حالی که خود را در معرض خطرات کمتری قرار می دهید. با ارتباطات مناسب ، این می تواند به راحتی ارسال ایمیل به یک نام تجاری شریک و میزبانی برخی از تبلیغات در عرض چند روز باشد.

 

با این حال ، برای اکثر مشاغل ، این یکی از مسیرهای چالش برانگیز خواهد بود. این روش می تواند مزایای خود را داشته باشد ، اما برای رسیدن به آن نقطه به مقدار مناسبی ایمیل و اطلاع رسانی نیاز است.

3. آن را اتوماتیک کنید

آن را اتوماتیک کنید

امروزه ، داشتن رابطه مستقیم با یک تبلیغ کننده ضروری نیست. محبوبیت شبکه های تبلیغاتی خودکار افزایش یافته است و اکنون شاید کارآمدترین راه برای کسب درآمد از یک وب سایت باشد.

در واقع ، شما احتمالاً قبلاً یکی از محبوب ترین آنها را شنیده اید: Google AdSense.

AdSense شبکه ای از میلیون ها کسب و کار و وب سایت است. به طور خلاصه ، گوگل به طور خودکار تبلیغات را در وب سایت های مربوطه قرار می دهد. گوگل از بررسی وب سایت ها و تبلیغ کنندگان ، تطبیق آگهی ها با وب سایت ها و رسیدگی به همه پرداخت ها مراقبت می کند.

از آنجا که کاملاً خودکار است ، صاحبان وب سایت ها واقعاً نیازی به انجام کارهای دیگری ندارند. پس از راه اندازی AdSense ، صاحبان وب سایت می توانند بنشینند و به Google اجازه دهند کارهای سنگین را انجام دهد.

به علاوه ، گوگل از روش های هدف گیری در سطح جهانی برای اجرای تبلیغات مختلف بر اساس کوکی های بازدیدکنندگان ، اطلاعات جمعیتی و غیره استفاده می کند. این کار بسیار کارآمدتر از دو روش دیگر است زیرا تبلیغات شخصی تر و مرتبط با هر بازدید کننده است. فکر کنید مانند یک بیلبورد که بر اساس علایق هر راننده ای که از کنار آن عبور می کند تغییر می کند.

در حالی که این کار باعث صرفه جویی زیادی در زمان مالک سایت و افزایش کارایی می شود ، اما بخشی از کنترل را حذف می کند. به عنوان مثال ، صاحبان وب سایت نمی توانند قیمت یا شرایط خود را تعیین کنند و نمی توانند تبلیغات خاصی را که می خواهند نمایش داده شوند انتخاب کنند. صاحبان وب سایت هرگز با مشاغل تبلیغاتی در سایت خود ارتباطی نخواهند داشت.

برای اکثر افراد ، این یک معامله خوب است ، اما برخی از داشتن روابط شخصی بیشتر و کنترل بیشتر بر آنچه در سایت خود نمایش داده می شود غافل می شوند. گفتنی است – از آنجا که تبلیغات بسیار هدفمندتر هستند ، احتمال اینکه به تجربه کاربر آسیب برساند کمتر است ، زیرا تبلیغاتی که ظاهر می شوند به احتمال زیاد به بازدیدکنندگان مربوط می شوند.

Google AdSense تنها شبکه تبلیغاتی خودکار نیست ، اما یکی از محبوب ترین و قابل اعتماد ترین شبکه ها است. اگر به استفاده از تبلیغات وب خودکار علاقه دارید ، بهترین مکان برای شروع است.

تنظیم تبلیغات بنری بر روی سایت

اگر آماده تنظیم تبلیغات در وب سایت خود هستید ، روشهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها ذکر شده است.

کد را به صورت دستی وارد کنید

اگر در زمینه مسائل فنی کاملاً مسلط هستید ، ممکن است از کنترلی که نوشتن دستی کد برای تبلیغات می تواند برخوردار باشد ، لذت ببرید. شما می توانید این کار را با ویرایش مستقیم کد یا استفاده از افزونه ای که کد را برای شما تزریق می کند ، انجام دهید.

همانطور که می توانید تصور کنید ، این روش به شما کنترل کاملی بر تبلیغاتی که انجام می دهید را می دهد اما بیشترین تلاش را می طلبد و اشتباه کردن در این روش آسان است. اگر مراقب نباشید ، می توانید سایت خود را در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیرتر کنید.​

از افزونه مدیریت تبلیغات استفاده کنید

اگر برنامه نویسی کار شما نیست ، چندین افزونه مدیریت تبلیغات وجود دارد که می تواند برای تبلیغات بنری از آن ها استفاده کنید.

Google’s Site Kit یک افزونه مدیریت تبلیغات بسیار محبوب است که ابزارهای تجزیه و تحلیل را ارائه می دهد. راه حل محبوب دیگر AdSanity است ، یک افزونه تبلیغاتی وردپرس که به شما امکان می دهد تبلیغات مستقیم و تبلیغات خودکار را از شبکه هایی مانند Google AdSense مدیریت کنید.

آزمایش کنید و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید

کسب درآمد از یک وب سایت هم یک هنر است و هم یک علم. در حالی که جنبه خلاقانه ای برای آن وجود دارد، اما باید همچنان به اعداد و ارقام توجه کرد. اگر می خواهید بهترین ROI را بدست آورید ، نباید به یک گزینه بسنده کنید و سپس هرگز آن را دوباره ارزیابی نکنید. در عوض ، چندین نوع مختلف از تبلیغات را امتحان کنید و ببینید کدام تبلیغات بیشترین درآمد را دارد.

 

ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد عملکرد فضای تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کنید. Google Site Kit یک گزینه بسیار محبوب و قابل اعتماد است و اگر از Google AdSense استفاده می کنید استفاده از آن بسیار توصیه می شود.

سخن آخر

قرار دادن تبلیغات در وب سایت شما یکی از ساده ترین روش های کسب درآمد از وبلاگی است که محصول یا خدمات مشخصی را به فروش نمی رساند. خوشبختانه صاحبان وب سایت ها بیشمار گزینه در اختیار دارند ، از فروش مستقیم تبلیغات گرفته تا استفاده از شبکه های تبلیغاتی خودکار. اما اگر می خواهید از فضای تبلیغاتی درآمدزایی کنید ، ابتدا به یک وب سایت نیاز دارید.

به طور کلی ، ایجاد یک وب سایت با درآمدزایی موفق یک چالش طولانی مدت است. اما با داشتن اطلاعات مناسب ، یک وب سایت محکم و علاقه به کاری که انجام می دهید ، درآمد زیادی از تبلیغات در دسترس شما خواهد بود!

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود