وبلاگ

مقایسه ووکامرس و شاپیفای | WooCommerce vs. Shopify

ووکامرس و شاپیفای
افزونه وردپرس / آموزش وردپرس

مقایسه ووکامرس و شاپیفای | WooCommerce vs. Shopify

فهرست مطالب

اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد آنلاین هستید، راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک ارزش آن را دارد. به خصوص با افزایش تعداد افرادی که به صورت آنلاین خرید می کنند، بهترین زمان برای راه اندازی کسب و کار الکترونیک است.

هرکسی می تواند با کمک بسترهای تجارت الکترونیک به سرعت و به راحتی یک فروشگاه آنلاین ایجاد کند. وقتی در مورد بهترین خدمات برای شروع کسب و کار الکترونیک صحبت می کنید، معمولاً دو نام در ذهن مردم اولویت دارد: WooCommerce و Shopify.

WooCommerce یک افزونه وردپرس منبع باز است که می تواند یک وب سایت را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کند، در حالی که Shopify یک بستر سبد خرید همه جانبه است که دارای میزبانی وب داخلی است.

بیشتر بخوانید:

ووکامرس چیست؟ | فروشگاه ساز ووکامرس چیست و چه کاربردی دارد؟

 

هر دوی این پلتفرم های تجارت الکترونیک قدرتمند هستند و تصمیم گیری برای استفاده از آنها را دشوار می کند. برای کمک به شما در انتخاب درست، ما مقایسه مفصلی ووکامرس و شاپیفای را ارائه می دهیم.

معیارهای مهم در پلتفرم های تجارت الکترونیک

هر پلتفرم تجارت الکترونیکی مزایا و معایب خود را دارد. بهترین خدمات برای شروع بستگی به نیازهای خاص شما، سطح تجربه از وب، نوع مشاغل و بودجه شما دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از انتخاب پلتفرم فروشگاه آنلاین، به طور کامل تحقیق کنید.

برای یافتن بهترین بستر تجارت الکترونیک برای تجارت آنلاین خود، مطمئن شوید که عناصر زیر را بررسی کرده اید:

بسته به نیازهای فروشگاه شما، ممکن است بخواهید به دنبال سایر ویژگی های تجارت الکترونیک، مانند گزارش، بازیابی سبد خرید، تغییرات محصول و مدیریت موجودی باشید.

اکنون که می دانید هنگام انتخاب یک پلت فرم تجارت الکترونیک چه معیارهایی را باید در نظر بگیرید، وقت آن است که مقایسه مفصلی از ووکامرس و شاپیفای را مشاهده کنید.

سهولت استفاده

یک پلت فرم تجارت الکترونیکی باید کاربر پسند باشد، جابجایی و گردش در آن آسان باشد و یک فرآیند راه اندازی سر راست داشته باشد. این به کاربران کمک می کند تا بدون دانش فنی یا یادگیری کد نویسی، یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنند.

بیایید نگاهی به مقایسه ووکامرس و شاپیفای در مورد سهولت استفاده بیاندازیم.

ووکامرس

WooCommerce خود میزبان است. به این معنی که برای استفاده از این افزونه تجارت الکترونیک خرید یک برنامه میزبانی و نام دامنه ضروری است. همچنین کاربران برای فعال کردن ووکامرس باید وردپرس را نصب کنند.

نصب ووکامرس آسان است – کافی است از داشبورد خود به فهرست افزونه های رسمی وردپرس بروید و نام افزونه را در کادر کلمات کلیدی تایپ کنید.

به محض فعال شدن، WooCommerce خود افزونه به روش گام به گام کاربران را برای انجام کلیه مراحل لازم برای راه اندازی فروشگاه راهنمایی می کند.

سهولت استفاده ووکامرس

روال راه اندازی چندین سوال در مورد فروشگاه، از محل استقرار آن تا صنعت آن، می پرسد. این فرایند به ووکامرس کمک می کند تا سیستم پشتیبان را متناسب با نیازهای شما تنظیم کند.

بیشتر بخوانید:

خطاهای رایج وردپرس و آموزش حل آن ها

 

افزودن محصولات به فروشگاه ووکامرس بسیار ساده است، مخصوصاً برای افرادی که با وردپرس آشنا هستند. این کار را می توان با چند کلیک انجام داد و به کاربران اجازه می دهد زمان کمتری را برای راه اندازی سایت تجارت الکترونیکی خود صرف کنند.

برای واردات عمده محصولات یا به روز رسانی صدها محصول با اطلاعات جدید، کاربران می توانند از وارد کننده و اکسپورتر CSV محصول WooCommerce استفاده کنند.

به طور کلی، WooCommerce به کاربران کنترل کامل می دهد تا فروشگاه آنلاین خود را تغییر دهند. با این حال، می تواند منحنی یادگیری تندی داشته باشد، مخصوصاً برای کسانی که تازه با وردپرس آشنا شده اند.

شاپیفای | Shopify

Shopify یک فروشگاه ساز تجارت الکترونیک به طور کامل میزبانی شده است، بنابراین برای استفاده از این سرویس نیازی به یافتن ارائه دهنده میزبانی نیست. فرایند راه اندازی آن نیز ساده است – نیازی به نصب یا مدیریت هیچ نرم افزاری ندارد.

سهولت استفاده شاپیفای | Shopify

برای استفاده از Shopify، باید ثبت نام کنید و با استفاده از اطلاعات کاربری خود یک حساب ایجاد کنید، از جمله نام، شماره تماس، آدرس ایمیل و نام فروشگاه.

پس از ایجاد حساب، Shopify شما را به داشبورد اصلی هدایت می کند. از آنجا، مراحل سفارشی سازی را در اختیار شما قرار می دهد و چندین راهنمایی برای راه اندازی فروشگاه ارائه می دهد.

Shopify یک رابط بصری کشیدن و رها کردن را ارائه می دهد و مدیریت محصولات، فروش و موجودی را آسان می کند.

در مقایسه با WooCommerce، خرید مستقیم فروشگاه با Shopify سریعتر و ساده تر است. این سازنده سایت تجارت الکترونیک بهترین گزینه برای افرادی است که تجربه ساخت وب سایت ندارند و تازه شروع به فروش آنلاین کرده اند.

نتیجه مقایسه سادگی

Shopify در مقایسه سهولت استفاده از WooCommerce جلوتر است. راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک با این سرویس یک فرایند ساده است. Shopify همچنین مبتدی پسند است، بنابراین استفاده از این پلتفرم را برای همه بدون دانش کد نویسی آسان می کند. در مقابل، ووکامرس دارای منحنی یادگیری تندتری است و برای مدیریت یک سایت تجارت الکترونیک، به ویژه برای کاربرانی که با وردپرس ناآشنا هستند، به تلاش بیشتری نیاز دارد.

امکانات

از آنجا که کسب و کار آنلاین شما به پلتفرم شما متکی است، بسیار مهم است که به دنبال خدمات با تمام ابزارهای مورد نیاز سبد خرید باشید. برخی از این ویژگی ها شامل مدیریت موجودی، پیگیری سفارشات و تغییرات محصول است.

بیایید ببینیم ووکامرس و شاپیفای از نظر ویژگی های فروش چه چیزی ارائه می دهند.

ووکامرس

WooCommerce به شما امکان می دهد تقریباً هر نوع محصولی را از اقلام فیزیکی گرفته تا محتوای دیجیتال بفروشید. همچنین می توانید هر تعداد محصول که می خواهید اضافه کنید و تنوع بی پایان محصول را با این راه حل تجارت الکترونیکی ایجاد کنید.

علاوه بر این، WooCommerce به صاحبان وب سایت امکان می دهد وضعیت اموجودی خود را ردیابی کرده، محصولات خارج از انبار را از ویترین فروشگاه پنهان کرده و سفارشات عقب افتاده را فعال کنند. آنها همچنین می توانند محصولات را بر اساس دسته ها، برچسب ها و ویژگی ها سازماندهی کرده و به مشتریان کمک کنند بدون هیچ زحمتی آنچه را که می خواهند پیدا کنند.

با استفاده از ویژگی فروش، فروشندگان می توانند مشتریان را جذب کنند تا اقلام بیشتری را به سبد خرید خود اضافه کنند یا نسخه محصول گران تری بخرند.

علاوه بر این، WooCommerce به صاحبان فروشگاه ها این امکان را می دهد که فروشگاه آنلاین خود را در هر کجا با برنامه تلفن همراه خود اداره و مدیریت کنند. با استفاده از این ابزار، کاربران همچنین می توانند محصولات را ایجاد کنند، سفارشات را پردازش کنند و آمار را در زمان واقعی نظارت کنند.

 

این پلت فرم خود میزبان همچنین دارای یک ابزار رتبه بندی و بررسی محصول خارج از جعبه است که بازخورد مشتری را در صفحه محصول نشان می دهد. نمایش نظرات می تواند به افزایش اعتبار فروشگاه شما و اندازه گیری رضایت مشتری کمک کند.

بیشتر بخوانید:

هاست VPS سرور مجازی یا VPS چیست

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از WooCommerce این است که به شما امکان می دهد تصاویر و گالری های نامحدود را برای نمایش محصولات خود در نظر بگیرید. کاربران همچنین می توانند یک تصویر برجسته را برای برجسته کردن بهترین عکس یک محصول تنظیم کنند.

در مجموع، WooCommerce تمام ابزارهای لازم برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین را دارد. اگر به ویژگی های بیشتری نیاز دارید، با خیال راحت از کد سفارشی استفاده کنید یا پلاگین فعال کنید.

Shopify

Shopify از ابتدا ویژگی های قدرتمندی را ارائه می دهد. یکی از آنها مشخصات مشتریان است که عادت های خرید مشتریان، اطلاعات تماس و سابقه سفارشات را در یک نگاه نشان می دهد. این ابزار به صاحبان مشاغل کمک می کند تا نیازها و خواسته های مشتریان خود را بهتر درک کنند.

Shopify همچنین شامل گروه های مشتری برای دسته بندی و صادرات لیست مشتریان بر اساس سابقه خرید و موقعیت مکانی است.

برای تشویق بازدیدکنندگان به تکرار خرید، کاربران Shopify می توانند در هنگام پرداخت حساب مشتری ایجاد کنند. با این حال، گزینه ای نیز وجود دارد که می توانید بدون ایجاد حساب، به عنوان مهمان حضور داشته باشید.

علاوه بر این، Shopify به کاربران امکان می دهد ویدئو و تصاویر سه بعدی را در صفحات محصول نمایش دهند و نرخ تبدیل را افزایش دهند.

Shopify همچنین با برنامه هایی مانند Inventory Source، Ordoro و eCommHub ادغام می شود و راه اندازی یک تجارت dropshipping را آسان می کند.

یکی دیگر از جذابیت های استفاده از Shopify، قابلیت فروش داخلی (POS) آن است-این ابزار به تجار اجازه می دهد تا با استفاده از دستگاه های تلفن همراه در مکان های فیزیکی محصولات خود را به فروش برسانند.

به غیر از این، Shopify دارای ابزارهای داخلی اضافی است که در WooCommerce در دسترس نیستند. یکی از آنها بازیابی سبد خرید رها شده است. این ابزار می تواند به طور خودکار برای مشتریان ایمیل ارسال کند و آنها را برای تکمیل خرید دعوت کند.

Shopify همچنین از چندین کانال فروش و ادغام رسانه های اجتماعی پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد محصولات را در eBay، آمازون، اینستاگرام و فیس بوک لیست کرده و بفروشند. این یک فرصت عالی برای یک تجارت است که بدون هیچ هزینه اضافی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کند.

نتیجه مقایسه ویژگی های اضافی

Shopify در این دور نیز از ووکامرس جلوتر است. دارای ابزارهای فروش بیشتری از جمله بازیابی سبد خرید رها شده و چندین کانال فروش است. اگرچه WooCommerce از ابتدا ابزارهای زیادی را در بر می گیرد، اما برای اکثر عملکردهای اضافی خود به افزونه ها متکی است.

تم ها و قابلیت سفارشی سازی

طراحی وب سایت فروشگاهی می تواند بر تصمیمات خرید مشتریان تأثیر بگذارد، اما بسیاری از کاربران مهارت های لازم برای ایجاد یک وب سایت جذاب یا بودجه لازم برای استخدام طراح وب را ندارند.

بنابراین، ضروری است که یک راه حل تجارت الکترونیکی را انتخاب کنید که مجموعه ای از تم های جذاب را ارائه دهد که می توانند برای نشان دادن نام تجاری فروشگاه اصلاح شوند. این پلتفرم همچنین باید انعطاف پذیری داشته باشد و به کاربران اجازه دهد عناصر و لیست محصولات را به دلخواه خود تنظیم مجدد کنند.

بیشتر بخوانید:

قالب صفحه در وردپرس چیست | آموزش ساخت page template در 4 مرحله

بیایید مقایسه ووکامرس و شاپیفای را از نظر طراحی و سفارشی سازی ببینیم.

ووکامرس

اینکه یک فروشگاه WooCommerce چقدر خوب به نظر می رسد فقط به مهارت های طراحی وب کاربر و قالب وردپرس انتخابی او بستگی دارد. WooCommerce با همه تم های وردپرس که قابلیت فروشگاه شدن را داشته باشند، کار می کند.

با این وجود، بهتر است به دنبال تم هایی باشید که به طور واضح برای WooCommerce ساخته شده اند. این کار به حداکثر رساندن سرعت و عملکرد سایت و همچنین حذف درگیری های مربوط به تم یا افزونه کمک می کند.

 

یک مثال Storefront است، یک تم رسمی WooCommerce که به طور پیش فرض ریسپانسیو است و رایگان برای استفاده است. همچنین دارای مجموعه ای از تم های کودک است که برای بسیاری از مشاغل مناسب است.

بیشتر بخوانید:

10 نکته تا انتخاب قالب وردپرس

 

از آنجا که WooCommerce منبع باز است، بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب تم های WooCommerce را برای صنایع و اهداف مختلف ایجاد می کنند.

برخی از بازارهایی که صدها تم WooCommerce ارائه می دهند عبارتند از ThemeForest، Themes Elegant و TemplateMonster.

تم ها و قابلیت سفارشی سازی ووکامرس

از نظر سفارشی سازی، WooCommerce به کاربران این آزادی را می دهد که هر قسمتی از سایت خود را ویرایش کنند، از طراحی صفحه اصلی گرفته تا دکمه خرید. برای کنترل بیشتر روند اصلاح، از سازندگان صفحه وردپرس مانند Elementor و Beaver Builder استفاده کنید.

به غیر از این، همچنین می توانید یک توسعه دهنده را برای ایجاد یک موضوع به طور خاص برای وب سایت تجارت الکترونیک خود استخدام کنید.

Shopify

Shopify دارای بیش از 70 قالب فروشگاهی است. این الگوها به طور پیش فرض پاسخگو هستند، به این معنی که فروشگاه به سرعت برای دسترسی به وب سایت با دستگاه های بازدیدکنندگان سازگار می شود.

تم ها و قابلیت سفارشی سازی Shopify

به لطف ویرایشگر drag and drop (کشیدن و رها کردن) Shopify و تنظیمات تم بصری، مبتدیان می توانند هر عنصر نمای ویترین خود را تغییر دهند و در عرض چند دقیقه یک وب سایت تجارت الکترونیک جذاب ایجاد کنند.

با این حال، این ابزار می تواند کنترل شما را محدود کند – فقط می توانید فروشگاه را تا آنجا که Shopify اجازه می دهد تغییر دهید.

تنها 9 تم Shopify رایگان است، در حالی که تم های برتر تا 180 دلار قیمت دارند. با چنین تعداد کم گزینه های تم، فروشگاه شما می تواند شبیه به سایت های دیگر تجار باشد.

نتیجه مقایسه تم ها و قابلیت سفارشی سازی

WooCommerce از نظر طراحی وب و سفارشی سازی نسبت به شاپیفای برتری دارد. افزونه منبع باز سفارشی سازی بی حد و حصر را ارائه می دهد و به هر کسی اجازه می دهد از کد آن برای اصلاح رایگان سایت خود استفاده کند.

 

اگرچه Shopify دارای ویرایشگر کشیدن و رها کردن از پیش ساخته شده است که فرایند سفارشی سازی را سریعتر می کند، اما کنترل کاربران را برای تغییر وب سایت نیز محدود می کند.

پلاگین ها و افزونه ها

نصب افزونه های شخص ثالث می تواند قابلیت های اضافی را به مناطق خاصی از وب سایت تجاری اضافه کند. به عنوان مثال، یک تاجر ممکن است برای دریافت و مدیریت بلیط های پشتیبانی به یک برنامه پشتیبانی مشتری نیاز داشته باشد.

WooCommerce و Shopify هر دو دارای یک دایرکتوری افزودنی بزرگ هستند و از بسیاری از خدمات شخص ثالث پشتیبانی می کنند، اما بیایید در نظر بگیریم که کدام پلتفرم انتخاب بیشتری از افزونه ها را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت پلاگین وردپرس در 5 مرحله

ووکامرس

WooCommerce عالی است زیرا با افزونه های وردپرس و افزونه های موجود در فروشگاه برنامه WooCommerce ادغام می شود. وردپرس بیش از 55000 افزونه رایگان ارائه می دهد و به کاربران امکان می دهد بدون محدودیت سایت بسازند. همچنین، بسیاری از افزونه های شخص ثالث وردپرس در وب سایت هایی مانند CodeCanyon و CodeGrape موجود است.

افزونه های وردپرس به صراحت برای WooCommerce طراحی نشده اند، اما اکثر این افزونه ها با WooCommerce تعامل خوبی دارند.

فروشگاه برنامه رسمی ووکامرس دارای بیش از 500 افزونه برای تقریباً هر عملکردی است، از جمله ابزارهایی برای مدیریت فروشگاه، اشتراک ها، پرداخت ها و بازاریابی. درست مانند سایر افزونه های وردپرس، روند نصب افزونه WooCommerce بسیار ساده است.

پلاگین ها و افزونه ها

برخی از برنامه های افزودنی WooCommerce گران هستند که می توانند تا 299 دلار هزینه داشته باشند. با این حال، این افزونه ها فقط نیاز به پرداخت یک بار دارند.

Shopify

علاوه بر ارائه بسیاری از عملکردهای اصلی، Shopify همچنین دارای یک فروشگاه برنامه با هزاران افزونه شخص ثالث رایگان و پولی است. همچنین چندین برنامه افزودنی که توسط خود Shopify توسعه یافته است را ارائه می دهد.​

پلاگین ها و افزونه ها Shopify

فروشگاه برنامه Shopify بسیاری از ویژگی های مختلف را ارائه می دهد، از جمله ضبط داده، حسابداری، گزارش پیشرفته، فروش چند ارز و برنامه های شمارش معکوس.

 

با این حال، اکثر برنامه های موجود در فروشگاه Shopify دارای اشتراک ماهانه هستند که می تواند کل هزینه استفاده از این سازنده وب سایت را حتی بیشتر کند.

نتیجه مقایسه پلاگین ها و افزونه ها

برنده این مقایسه ووکامرس است. زیرا افزونه های بیشتری برای WooCommerce در مقایسه با Shopify وجود دارد. همچنین، اکثر افزونه های WooCommerce برخلاف اشتراک ماهانه Shopify هزینه ای یک بار دریافت می کنند.

بازاریابی و سئو

یک پلت فرم تجارت الکترونیکی باید دارای ابزارهای مناسب بازاریابی و تجزیه و تحلیل باشد تا به فروشندگان کمک کند تا تجارت خود را توسعه داده و موفقیت آنها را اندازه گیری کنند. همچنین باید مزایای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را ارائه دهد، که به سایت اجازه می دهد در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

ووکامرس

WooCommerce با تجزیه و تحلیل داخلی، به صاحبان مشاغل امکان دسترسی به ردیابی قوی داده ها را می دهد تا به آنها در توسعه استراتژی های بازاریابی موثر کمک کند.

علاوه بر این، کاربران می توانند با ویژگی کوپن های WooCommerce تخفیف دهند یا پیشنهادات ویژه ای برای مشتریان خود ایجاد کنند. این امکان وجود دارد که کوپن ها را برای کل سبد خرید یا محصولات خاص در وب سایت فعال کنید.

اگر می خواهید یک کمپین بازاریابی ایمیلی راه اندازی کنید، کافی است فروشگاه خود را به Mailchimp وصل کنید. WooCommerce یک افزونه سرویس ایمیل ارائه می دهد که می توانید در طول مراحل راه اندازی فعال کنید.

 

این ابزار بر اساس خریدهای قبلی مشتری و سایر داده ها یک پیام شخصی به آدرس ایمیل او ارسال می کند و به شما در تعامل و ایجاد ارتباط با آنها کمک می کند.

به عنوان مثال، WooCommerce می تواند به طور خودکار به افرادی که خرید خود را در فروشگاه تجارت الکترونیکی شما انجام نداده اند ایمیل ارسال کند، و شما می توانید این پیام ها را متناسب با کسب و کار خود سفارشی کنید.

یکی از بزرگترین مزایای ووکامرس این است که با وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوا قابل اعتماد و دوستدار SEO (CMS) ادغام شده است. برای فروشندگانی که می خواهند SEO خود را با بازاریابی محتوا بهبود بخشند، نباید به دنبال وردپرس باشند.

این CMS افزودن و ویرایش متا تگ های محتوا و سفارشی سازی آدرس های اینترنتی را آسان می کند. این ویژگی ها به سایت کمک می کند تا از نظر عبارات یا کلمات کلیدی خاص رتبه بالایی داشته باشد، بنابراین افراد می توانند به راحتی فروشگاه را در یک موتور جستجو پیدا کنند.

علاوه بر این، بسیاری از روش ها و افزونه های SEO دیگر می توانند رتبه سایت WooCommerce را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) افزایش دهند.

Shopify

Shopify تمام داده های مورد نیاز برای ایجاد کمپین های بازاریابی موفق و هدفمند را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، Shopify دارای گزارش ترافیک یا ارجاع است که نشان می دهد بازدیدکنندگان از کجا آمده اند و چگونه فروشگاه آنلاین را پیدا کرده اند. همچنین از کوکی های مشتریان برای جمع آوری اطلاعات در مورد دفعات بازدید آنها از وب سایت تجارت الکترونیک استفاده می کند.

علاوه بر این، Shopify دارای ویژگی ایمیل است که می تواند خبرنامه های مارک دار را برای مشتریان ارسال کند. این یک ابزار عالی برای فروشندگانی است که می خواهند اخبار و به روزرسانی های مهمی را به اشتراک بگذارند و مخاطبان خود را از مارک و محصولات خود مطلع کنند.

 

با Shopify، کاربران همچنین می توانند برای وب سایت تجارت الکترونیکی خود کارت هدیه ایجاد کنند. این ویژگی برای مدت زمان همه گیری فعلی برای همه برنامه های Shopify در دسترس است.

Shopify شامل تمام ویژگی های لازم برای افزایش رتبه سایت در SERP ها در مورد SEO است. به عنوان مثال، به طور خودکار نقشه های سایت XML را با محصولات و پست های وبلاگ شما ایجاد می کند و به Google اجازه می دهد تا به سرعت صفحات وب ضروری شما را پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

ساخت نقشه سایت xml در وردپرس و معرفی آن به گوگل

 

به غیر از این، Shopify یک بستر وبلاگ نویسی داخلی ارائه می دهد، که به کاربران اجازه می دهد مقاله ها را منتشر کرده و دسته بندی کنند، نظرات را تعدیل کنند و در وب سایت Shopify خود کتابهای جستجو ایجاد کنند.

این به کاربران Shopify کمک می کند تا با مشتریان خود تعامل داشته باشند و محتوایی ایجاد کنند تا مشتریان احتمالی را از طریق جستجوهای جستجوی مختلف به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنند.

نتیجه مقایسه سئو و رتبه بندی

ووکامرس در زمینه مارکتینگ و سئو نسبت به شاپیفای رتبه بالاتری دارد. علاوه بر ارائه ابزارهای متعدد برای ارتقاء وب سایت تجارت الکترونیک، این وب سایت همچنین بر روی وردپرس، یک پلت فرم وبلاگ نویسی قابل اعتماد، ساخته شده است. اگرچه Shopify دارای طیف گسترده ای از ویژگی های بازاریابی است، اما به اندازه WooCommerce مزایای SEO را شامل نمی شود.

بیشتر بخوانید:

5 ابزار رایگان سئو در گوگل | سئو از نظر گوگل

پرداخت و حمل و نقل

برای افزایش فروش، فروشندگان باید روش های پرداخت مناسب برای مشتریان خود را ارائه دهند. به همین دلیل است که انتخاب یک پلت فرم تجارت الکترونیک با گزینه های پرداخت متعدد و پلتفرمی که از چندین درگاه پرداخت پشتیبانی می کند بسیار مهم است.

ووکامرس

WooCommerce دروازه پرداخت خاصی ارائه نمی دهد، اما این افزونه تجارت الکترونیک به صورت پیش فرض دارای پرداخت های PayPal و Stripe است. همچنین از گزینه های پرداخت مانند پرداخت کارت اعتباری، چک، نقل و انتقال بانکی و نقدی هنگام تحویل پشتیبانی می کند.

به یاد داشته باشید که WooCommerce هیچ گونه هزینه تراکنش نمی گیرد. WooCommerce از موقعیت مکانی جغرافیایی برای تشخیص آدرس بازدیدکنندگان و ساده تر کردن محاسبات مالیات و حمل و نقل پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، WooCommerce همچنین چندین ویژگی را برای کمک به کاربران در صرفه جویی در وقت و هزینه حمل و نقل ارائه می دهد، مانند برچسب های حمل و نقل. این به کاربران امکان می دهد برچسب های آدرس را مستقیماً از داشبورد WooCommerce خود به راحتی چاپ کنند.

فروشندگان همچنین می توانند چندین گزینه حمل و نقل را ارائه دهند، که به مشتریان خود امکان تحویل، تحویل محلی یا حمل و نقل را می دهد. همچنین ممکن است گزینه ها را بر اساس موقعیت مشتری محدود کنید.

به غیر از این، WooCommerce به کاربران امکان می دهد نرخ های خاصی را برای محصولات مختلف تعیین کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند هزینه های اضافی را برای محصولات سنگین اضافه کنند یا ارسال رایگان برای مکانهای خاص را ارائه دهند.

Shopify

مشابه WooCommerce، Shopify از همه درگاه های پرداخت محبوب، از جمله Amazon Pay و 2Checkout پشتیبانی می کند. همچنین چندین روش پرداخت، از کارت های اعتباری تا پرداخت های دستی را ارائه می دهد.

با این حال، Shopify برای کلیه خریدهایی که از طریق درگاه های پرداخت شخص ثالث انجام می شود، هزینه تراکنش اضافی دریافت می کند و بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید، هزینه ها متفاوت است.

تنها راه اجتناب از هزینه های Shopify استفاده از راه حل پرداخت پلت فرم، Shopify Payments و طراحی شده توسط Stripe است.

 

هزینه های کارت اعتباری Shopify Payments به برنامه قیمت گذاری شما بستگی دارد، از 2.9 + + 0.30 دلار برای هر تراکنش شروع می شود. با این وجود، فقط برای تجار مستقر در مناطق خاصی قابل دسترسی است.

Shopify همچنین به شما امکان می دهد نرخ های رایگان، زمان واقعی، بر اساس قیمت و وزن تعیین کنید. با این حال، تجار سایر نقاط که می خواهند ماشین حساب نرخ حمل و نقل خودکار را به فروشگاه خود اضافه کنند، باید یکی از برنامه های حمل و نقل Shopify را دریافت کنند.

نتیجه مقایسه حمل و نقل و پرداخت

در این مقایسه نیز WooCommerce در صدر قرار می گیرد. برای استفاده از درگاه پرداخت، هزینه تراکنش دریافت نمی کند و به شما امکان می دهد پول زیادی پس انداز کنید.

در همین حال، تنها راهی که کاربران Shopify از پرداخت مازاد اجتناب می کنند، استفاده از Shopify Payments است، اما در همه مناطق در دسترس نیست.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری توانایی یک سایت برای نگه داشتن مطالب، افزایش ترافیک و صفحات است. اگر وب سایت مقیاس پذیر نباشد، به آرامی بارگیری می شود یا حتی به طور کامل از بین می رود.

برای افرادی که بر رشد متمرکز هستند، انتخاب یک پلتفرم تجارت الکترونیک با زیرساخت میزبانی انعطاف پذیر که بتواند افزایش ترافیک را بدون خراب شدن وب سایت آنها کنترل کند، ضروری است.

به خصوص اگر یک فروش بزرگ ترتیب دهید یا محصول جدیدی را راه اندازی کنید، می خواهید مطمئن شوید که همه بازدیدکنندگان می توانند به صفحه دسترسی داشته باشند و خریدهای خود را بدون مشکل انجام دهند.

اکنون وقت آن است که ببینیم آیا Shopify و WooCommerce مقیاس پذیر هستند یا خیر.

ووکامرس

برای اطمینان از افزایش وب سایت آنها، کاربران WooCommerce باید یک ارائه دهنده میزبانی با قابلیت رشد انتخاب کنند. این شامل افزایش فضای ذخیره سازی، پهنای باند و سایر منابع لازم برای حفظ عملکرد فروشگاه است.

بنابراین، تحقیق در مورد ارائه دهندگان موجود و انتخاب بهترین برنامه میزبانی وب برای نیازهای شما ضروری است. با این حال، هنگامی که فروشگاه WooCommerce شما رشد می کند و منابع بیشتری می خواهد، می توانید به راحتی برنامه ای مناسب تر را ارتقا دهید.

علاوه بر این، وردپرس یکی از مقیاس پذیرترین پلتفرم های موجود است – به کاربران امکان سفارشی سازی سایت خود را می دهد. آنها می توانند آزادانه هر ابزاری را که ممکن است عملکرد سایت را بهبود بخشد یا به آن آسیب برساند، اضافه یا حذف کنند.

Shopify

هنگامی که یک فروشگاه Shopify شروع به رشد کرد، فروشندگان می توانند برنامه های Shopify خود را بدون نگرانی در مورد میزبانی وب ارتقا دهند. این به آنها کمک می کند تا بیشتر بر روی مشاغل خود تمرکز کنند تا مشکلات وب سایت روزانه را برطرف کنند.

با این حال، از آنجا که Shopify یک بستر بسته است، گزینه های مقیاس پذیری محدود به گزینه هایی است که ارائه می دهد. از سوی دیگر، کاربران WooCommerce در انتخاب طیف وسیعی از خدمات میزبانی مختار هستند، و پیدا کردن راه حل میزبانی متناسب با نیازهای وب سایت آنها را آسان تر می کند.

نتیجه مقایسه مقیاس پذیری

WooCommerce در مقایسه مقیاس پذیری باز هم نسبت به شاپیفای در مقام بالاتری قرار دارد.

امنیت

امنیت باید برای هر سایتی در اولویت باشد، مخصوصاً برای فروشگاه های آنلاین که پرداخت های آنلاین را می پذیرند و اطلاعات شخصی مشتریان را حفظ می کنند. سایتی که دارای مسائل امنیتی است در برابر حملات سایبری و بدافزارها آسیب پذیر خواهد بود.

 

به همین دلیل انتخاب راه حل تجارت الکترونیک با ابزارهای امنیتی مانند پشتیبان گیری از داده ها، حفاظت از لایه سوکت امن (SSL) و مطابقت با استاندارد امنیت داده (PCI-DSS) بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:

آموزش بکاپ گیری سایت وردپرسی با پلاگین

 

اکنون بیایید مقایسه Shopify و WooCommerce را از نظر امنیت مشاهده کنیم.

ووکامرس

نرم افزار WooCommerce با رعایت امنیت نوشته شده است. همچنین به طور منظم توسط Sucuri و صدها نفر از همکاران اصلی وردپرس ممیزی می شود.

با این حال، از آنجا که WooCommerce یک پلت فرم خود میزبان است، مسئولیت امنیت سایت بر عهده کاربر است.

اولین قدم برای اطمینان از امنیت وب سایت، انتخاب ارائه دهنده میزبانی است که به ویژه برای سرورهای فیزیکی آن محافظت می کند.

دریافت گواهینامه SSL، محافظت از سایت در برابر نقض داده ها، کلاهبرداری های فیشینگ و سایر تهدیدات سایبری نیز ضروری است. بسیاری از سیستم عامل های تجارت الکترونیک مانند Shopify گواهی SSL را به صورت رایگان ارائه می دهند، اما کاربران ووکامرس باید خود آن را خریداری کنند.

همچنین برای ایمن سازی فروشگاه خود باید سایر روش ها را دنبال کنید، مانند به روز نگه داشتن سایت و ایجاد پشتیبان گیری منظم.

همچنین، مطمئن شوید که سایت تجارت الکترونیک شما با PCI-DSS مطابقت دارد-رعایت این استاندارد می تواند از اطلاعات دارنده کارت در برابر هکرها و سارقان محافظت کند.

Shopify

از آنجا که Shopify یک پلت فرم میزبانی شده است، این سرویس بیشتر اقدامات امنیتی را برای اطمینان از ایمن بودن وب سایت شما در برابر هکرها انجام می دهد.

برخلاف WooCommerce، Shopify به طور خودکار ویژگی های خود را به روز می کند و به کاربران امکان می دهد از آخرین ابزارها بدون دردسر استفاده کرده و از آنها استفاده کنند. همچنین از ابتدا دارای گواهی SSL رایگان است.

Shopify به طور پیش فرض با PCI-DSS سازگار است، به این معنی که یک تاجر می تواند پردازش پرداخت های کارت اعتباری و بدهی را از روز اول شروع کند.

با این حال، Shopify هیچ قابلیت پشتیبان گیری خودکار ندارد که به شما امکان می دهد داده ها و فایل ها را به سرعت بازیابی کنید. به همین دلیل لازم است که اطلاعات وب سایت خود را به طور مرتب با صادر کردن آنها از سرپرست Shopify به عنوان فایل CSV پشتیبان گیری کنید.

شما همچنین مسئول امنیت رمز عبور، مجوزهای کاربر و برنامه های شخص ثالث هستید.

برای کمک به امنیت فروشگاه Shopify خود بدون زحمت، سعی کنید از برنامه های امنیتی شخص ثالث مانند Rewind و Locksmith استفاده کنید.

نتیجه مقایسه امنیت

Shopify در این دور در رتبه اول قرار می گیرد. حتی اگر کاربران هنوز نیاز به پشتیبان گیری منظم از داده های خود داشته باشند، دیگر نیازی به مراقبت از به روز رسانی نرم افزار و سایر ابزارها ندارند.

در مقابل، WooCommerce امنیت از پیش ساخته شده را ارائه نمی دهد، بنابراین کاربران مسئول تامین امنیت وب سایت تجارت الکترونیکی خود خواهند بود.

پشتیبانی مشتری

یکی دیگر از ویژگیهای مهم که یک سرویس تجارت الکترونیک باید ارائه دهد، پشتیبانی از مشتری است. وقتی فروشندگان با مشکلی مانند بارگذاری آهسته صفحات یا حتی خرابی وب سایت مواجه می شوند، یک تیم پشتیبانی می تواند در این زمینه به آنها کمک کند.

 

برای کاربرانی که به تازگی توسعه وب را آغاز کرده اند، عاقلانه است که یک پلتفرم با تیم پشتیبانی که در هر زمان در دسترس است انتخاب کنید. کسانی که ترجیح می دهند از منابع خودیاری استفاده کنند باید به دنبال خدماتی با جامعه پشتیبانی بزرگ باشند.

بیایید Shopify را با WooCommerce بر اساس پشتیبانی مشتری مقایسه کنیم تا ببینیم کدام نوع خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد.

ووکامرس

WooCommerce یک افزونه منبع باز و بدون پشتیبانی مستقیم است، اما روش های زیادی برای کمک هنگام استفاده از این راه حل تجارت الکترونیکی وجود دارد.

به عنوان مثال، این مستندات گسترده ای را با صدها روش آموزش ویدئویی ووکامرس و برنامه های افزودنی آن ارائه می دهد. همچنین یک انجمن پشتیبانی عمومی برای کمک به کاربران خود فراهم می کند. علاوه بر این، بسیاری از وبلاگ های موجود در اینترنت موضوعات ووکامرس را پوشش می دهند. همچنین یافتن انجمن های اجتماعی دیگر که در آن صاحبان فروشگاه و توسعه دهندگان راه حل هایی را برای مسائل فنی به اشتراک بگذارند، آسان است.

مکان دیگر برای دریافت کمک، تیم پشتیبانی ارائه دهنده میزبانی شما است. با این حال، به خاطر داشته باشید که آنها عمدتا مسئول مشکلات وب سرور و برنامه میزبانی شما هستند. در صورت خرید هرگونه تم یا افزونه WooCommerce، همچنین می توانید از توسعه دهندگان برای دریافت راهنمایی کمک بگیرید یا در فروم های پشتیبانی خود درباره محصولات آنها سوال کنید.

در نهایت، با WooExperts تماس بگیرید تا یک تیم پشتیبانی اختصاصی آماده ارائه مشاوره های عمیق یا ایجاد یک طرح سفارشی متناسب با کسب و کار شما آماده شود. با این حال، شما باید هزینه ای را با توجه به محدوده پروژه به متخصص بپردازید.

پشتیبانی مشتری

Shopify

Shopify به دلیل خدمات عالی به مشتریان خود مشهور است. تیم پشتیبانی بصورت شبانه روزی در دسترس است و از طریق چت زنده، تلفن و ایمیل قابل دسترسی است.

همچنین دارای یک مرکز راهنما با مستندات گسترده، راهنمای نحوه کار، و آموزش های ویدئویی برای کاربرانی است که می خواهند به طور مستقل مشکلات را برطرف کنند.

علاوه بر این، Shopify انجمن های گفتگو را برای موضوعات مختلف، از جمله بازاریابی و حسابداری ارائه می دهد.

اگر می خواهید درباره فروش بیشتر بدانید با مراجعه به مباحث آنلاین یا سایر موضوعات برای کمک به رشد کسب و کار خود، به Shopify Compass بروید – تعداد زیادی کتاب الکترونیکی رایگان، سری ویدیویی و وبینار ارائه می دهد.

پشتیبانی مشتری

مانند ووکامرس، Shopify همچنین متخصصان Shopify را برای صاحبان مشاغلی که می خواهند با طراحان تجارت الکترونیک، توسعه دهندگان یا بازاریابان تأیید شده Shopify کار کنند، ارائه می دهد.

تنها نکته منفی این است که Shopify از هیچ تم یا برنامه شخص ثالث پشتیبانی نمی کند.

نتیجه مقایسه پشتیبانی از مشتری

هر دو WooCommerce و Shopify پشتیبانی بسیار خوبی را ارائه می دهند. WooCommerce دارای تعداد زیادی از کاربران است، و پیدا کردن راه حل در وب برای هر گونه مشکل سایت را آسان می کند. در همین حال، Shopify یک تیم خدمات مشتری 24 ساعته و 7 روزه آماده است تا در هر زمان که کاربران با مشکلات فنی روبرو شوند به آنها کمک کند.

قیمت گذاری

هزینه یکی از مهمترین عوامل هنگام جستجوی یک پلت فرم تجارت الکترونیک است. کاربران هنگام مدیریت مشاغل خود باید هزینه های اولیه و سایر هزینه های بلند مدت را ارزیابی کنند.

ووکامرس

آنچه WooCommerce را جذاب می کند این است که استفاده از این راه حل تجارت الکترونیکی رایگان است. با این وجود، برخی هزینه های اضافی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند میزبانی وب، نام دامنه و گواهی SSL.

به یاد داشته باشید که با شروع فروشگاه خود و افزایش بازدیدکنندگان، هزینه میزبانی شما افزایش می یابد، اما هزینه نام دامنه ثابت می ماند.

در صورت خرید افزونه های پولی، هزینه راه اندازی فروشگاه WooCommerce نیز می تواند افزایش یابد. با این حال، بسیاری از این افزونه ها یکبار خرید هستند. به علاوه، معمولاً جایگزین های رایگان زیادی وجود دارد.

علاوه بر این، هزاران قالب رایگان وردپرس و ووکامرس وجود دارد، به این معنی که برای ساخت یک فروشگاه جذاب ووکامرس نیازی به خرید یک قالب پولی نیست.

Shopify

Shopify سه برنامه قیمت گذاری معمولی ارائه می دهد که عبارتند از Basic Shopify (29 دلار در ماه)، Shopify (79 دلار در ماه) و Advanced Shopify (299 دلار در ماه).

همچنین دارای Shopify Plus است، طرحی که برای تجار در مقیاس بزرگتر ارائه می شود-قیمت از 2000 دلار در ماه شروع می شود.

برنامه های Shopify شامل میزبانی وب، گواهی SSL و نام دامنه myshopify.com به طور پیش فرض است. علاوه بر این، این گزینه ها دارای پهنای باند نامحدود هستند، به این معنی که کاربران بر اساس ترافیک سایت خود هزینه ای دریافت نمی کنند.

با این حال، برخی از ویژگی های Shopify با طرح قیمت گذاری که انتخاب می کنید محدود می شود. به عنوان مثال، طرح پایین ترین سطح آن به شما امکان می دهد دو حساب کارمند ایجاد کنید، به این معنی که فقط برای تنظیم مجوزهای بیشتر کارکنان باید به گزینه رده بالاتر ارتقا دهید.

 

مانند استفاده از WooCommerce، هزینه استفاده از Shopify با افزایش فروشگاه شما و نیاز به برنامه های بیشتر شروع به افزایش می کند. علاوه بر این، اکثر افزونه های این پلتفرم دارای اشتراک ماهانه هستند.

همچنین مهم است که هزینه تراکنش های Shopify را در نظر داشته باشید. در صورت استفاده از درگاه پرداخت شخص ثالث به جای Shopify Payments، 2 درصد هزینه برای هر تراکنش دریافت می کنید.

نتیجه مقایسه قیمت گذاری

WooCommerce در مقایسه قیمت گذاری از شاپیفای بصرفه تر است.

راه اندازی یک فروشگاه اصلی WooCommerce هزینه کمتری نسبت به Shopify دارد و تعداد زیادی افزونه و تم رایگان برای کاربران WooCommerce در دسترس است. به علاوه، این راه حل تجارت الکترونیکی هزینه تراکنش را نمی گیرد.

اگرچه Shopify برنامه های قیمت گذاری ساده ای دارد، هزینه ماهانه استفاده از این سرویس وقتی شروع به افزودن افزونه های پولی می کنید، گران خواهد بود.

سخن آخر

Shopify و WooCommerce هر دو پلتفرم های تجارت الکترونیکی عالی هستند، اما هر سرویس مزایا و معایب خود را دارد. انتخاب یکی از آنها به ترجیحات شما بستگی دارد.

منبع:

https://www.hostinger.com/tutorials/woocommerce-vs-shopify

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود