وبلاگ

نسبت لینک nofollow در مقابل dofollow چقدر باشد تا سئو عالی داشته باشیم

لینک nofollow در مقابل dofollow
آموزش سئو / دیجیتال مارکتینگ

نسبت لینک nofollow در مقابل dofollow چقدر باشد تا سئو عالی داشته باشیم

فهرست مطالب

پیوندها روابط بین وب سایتها را به ربات های موتور جستجو نشان می دهند. ربات های موتور جستجو از طریق پیوندهای dofollow از یک وب سایت به وب سایت دیگر سفر می کنند و از پیوندهای nofollow عبور می کنند و به آن ها اهمیتی نمی دهند. اما باید بدانید که لینک های nofollow نیز می توانند به وب سایت شما ارزش اضافه کنند.

این را در نظر بگیرید: پیوندهای خارجی با کیفیت بالا که به وب سایت شما اشاره می کنند ، ترافیک بیشتری برای سایت شما به همراه می آورند. این ترافیک بیشتر فقط از طریق کلیک افرادی که از آن سایت ها استفاده می کنند نیست، خود موتور جستجو نیز سایت هایی که به آن لینک داده می شود را در نتایج خود نشان می دهد.

هنگامی که به 100 وب سایت برتر مشخص شده توسط Alexa Rank نگاه می کنیم ، متوجه می شویم بیش از 90٪ از آن ها بیش از 2،000 بک لینک دارند. برای برخی از پرکاربردترین وب سایت ها ، تعداد بک لینک ها به میلیون نیز می رسد.

بیشتر بخوانید:

بک لینک چیست؟ چگونه بک لینک های بیشتری بدست بیاوریم؟

ارزش بک لینک در سئو سایت

موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، کیفیت و کمیت پیوندهای ورودی را معیار اندازه گیری ارزش وب سایت شما می دانند. گوگل برای تعیین ارزش یک صفحه از سال 2005 از یک سیستم ارزش دهی به نام PageRank استفاده می کند و بر اساس آن تعیین می کند که چه نتایجی را به عنوان خروجی جستجو نشان دهد. این سیستم ارزش پیوندهای داده شده به یک صفحه یا وب سایت را در نظر می گیرد. پیوندهای با ارزش بالا می توانند سایت شما را به سمت بالا رفتن در لیست نتایج جستجو سوق دهند.

بیشتر بخوانید:

سئو چیست؟ چگونه سایت خود را سئو کنیم ؟

بنابراین ، چه کاری باید انجام دهید تا مطمئن شوید که نوع مناسب بک لینک را دریافت می کنید؟ چگونه می توانید مطمئن باشید که از لینک های dofollow و nofollow به درستی در وب سایت خود استفاده می کنید؟ همه چیز با درک تفاوت بین این دو نوع لینک شروع می شود.

لینک Dofollow چیست؟

Dofollow به سادگی حالت پیش فرض یک لینک است. به روشی دیگر ، هر پیوندی بدون ویژگی nofollow یک پیوند dofollow است. وقتی وب سایت دیگری با پیوند استاندارد (با نام مستعار dofollow) به وب سایت شما پیوند می زند ، می تواند مستقیماً بر رتبه بندی موتور جستجو تأثیر بگذارد.

در اینجا مثالی از پیوند dofollow عادی آورده شده است.

لینک Dofollow چیست؟

پیوندهای dofollow چه تاثیری در رتبه بندی سایت دارند؟

ربات های موتور جستجو از طریق پیوندهای dofollow وارد وب سایت شما می شوند و مشخص می کنند که چه کسی به چه کسی لینک می دهد.

به عنوان مثال ، فرض کنید یک سایت معتبر با PageRank بالا به شما لینک می دهد. سپس موتورهای جستجو سایت شما را معتبرتر می بینند و ممکن است PageRank شما را افزایش دهند. این می تواند رتبه شما را در نتایج موتور جستجو بهبود بخشد.

چگونه می توان لینک dofollow ایجاد کرد؟

وقتی پیوند جدیدی را در وب سایت خود ایجاد می کنید ، مانند یک پست وبلاگ جدید ، معمولاً به طور پیش فرض لینک ها dofollow می شود.

آیا پیوند nofollow ای را مشاهده کرده اید که به وب سایت شما اشاره می کند و دوست دارید dofollow باشد؟ وقتی این لینک ها در سایت شخص دیگری هستند ، نمی توانید پیوند nofollow را به dofollow تغییر دهید.

به خاطر داشته باشید که مواردی وجود دارد که پیوندهای nofollow معمول هستند و این لزوما چیز بدی نیست.

لینک Nofollow چیست؟

از نظر یک کاربر متوسط وب سایت ، لینک های dofollow و nofollow کاملاً یکسان به نظر می رسند. با این حال ، پیوندهای nofollow شامل یک قطعه کد کوچک ، به نام ویژگی است که به ربات های موتور جستجو می گوید که پیوند را دنبال نکنند. این ویژگی به این شکل است:

.” rel = “nofollow

لینک Nofollow چیست؟

به گفته گوگل ، پیوندهای nofollow هیچ PageRank را به وب سایتی که پیوند داده شده منتقل نمی کنند. این بدان معنی است که پیوندهای nofollow که به وب سایت شما اشاره دارند مستقیماً بر رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر نمی گذارند. پیوندهای Nofollow باعث شد تا سئوکاران کلاه سیاه از پیوندهای درج شده در بخش نظرات سایت های دارای قدرت بالا اجتناب کنند.

پیوندهایی از انواع محتوای زیر معمولاً پیوندهای nofollow هستند:

بنابراین ، اگر می خواهید اقتدار وب سایت خود را با ایجاد لینک افزایش دهید ، بیشتر وقت خود را در نظر دادن در وبلاگ ها یا ارسال اطلاعیه های مطبوعاتی رایگان سرمایه گذاری نکنید. البته حتی اگر پیوندهای nofollow مستقیماً رتبه سایت شما را افزایش نمی دهند ، در رد کردن آنها خیلی سریع نباشید.

آیا پیوندهای nofollow ارزشی دارند؟

اگرچه پیوندهای nofollow ممکن است به طور مستقیم رتبه وب سایت شما را افزایش ندهند، اما با این حال می توانند از چندین طریق به ارزش وب سایت شما کمک کنند.

  1. پیوندهای Nofollow برای یک پروفایل بک لینک طبیعی ضروری هستند.

برای یک وب سایت ترکیبی از پیوندهای nofollow و dofollow طبیعی است. در واقع ، به روزرسانی Google Penguin تشخیص داده است که داشتن همه پیوندهای dofollow برای یک وب سایت مشکوک است. (خصوصاً اگر همه آن پیوندها از متن لنگر یکسان برخوردار باشند!)

  1. پیوندهای Nofollow می توانند ترافیک ایجاد کنند

پیوندهای بسیاری از وب سایت های پربازدید روی nofollow تنظیم شده است. اگرچه ممکن است مستقیماً در PageRank وب سایت شما سهیم نباشند ، اما وقتی افراد روی لینک کلیک می کنند، می توانند منبع خوبی برای بازدید از سایت شما باشند.

به درج بک لینک در وب سایت های خبری و کانال های رسانه های اجتماعی فکر کنید: به عنوان مثال اگر وب سایت شما در مقاله ای در نیویورک تایمز پیوند داده شده باشد ، این مرجع می تواند برای برند شما بسیار جذاب باشد. سرازیر شدن ترافیک به سایت شما، می تواند در رتبه بندی شما تأثیر بگذارد.

  1. پیوندهای Nofollow می توانند به رشد پیوندهای dofollow شما کمک کنند.

قرار گرفتن در معرض لینک های سایت های معروف می تواند آگاهی بیشتری را به همراه داشته باشد. هرچه افراد شما را بیشتر بشناسند، احتمال دستیابی به پیوندهای dofollow به صورت ارگانیک افزایش می یابد.

چه زمانی از پیوندهای Nofollow در مقابل Dofollow در سایت خود استفاده کنید

تا به اینجا درمورد پیوندهای nofollow و dofollow و نحوه لینک شدن افراد به سایت خود بحث کردیم. اما گاهی اوقات ممکن است بخواهید برای نشانی دادن به یک سایت شخص ثالث در سایت خود از ویژگی nofollow استفاده کنید.

به عنوان مثال، تبلیغات، پست های مربوط به اسپانسرها، تبلیغات پیوند متنی و سایر پیوندهایی که از روابط پولی ناشی می شوند باید از ویژگی nofollow استفاده کنند.

علاوه بر این ، هر محتوایی که به طور بالقوه می تواند “غیرقابل اعتماد” تلقی شود باید از ویژگی nofollow برای پیوندها نیز استفاده کند. (یک افزونه وردپرس می تواند به شما در مدیریت پیوندهای nofollow برای سایت های وردپرسی کمک کند.)

بیشتر بخوانید:

نحوه ایجاد پیوند Nofollow

فرض کنید پست شرکت دیگری را می خواهید روی سایت خود نمایش دهید. برای افزودن ویژگی nofollow به پیوندهای داخل مقاله ، باید کد آن را اصلاح کنید:

در ویرایشگر وبلاگ خود ، به نمای HTML بروید تا بتوانید مستقیماً کد را ویرایش کنید.

پیوندی را که می خواهید nofollow ایجاد کنید پیدا کنید.

ویژگی nofollow را به شکل زیر به آن اضافه کنید:

چگونه تشخیص دهیم پیوند Nofollow است یا Dofollow

پیوندهای Nofollow و dofollow برای کاربران وب قابل تشخیص نیستند. با این وجود ، چند راه وجود دارد که شما می توانید تفاوت را تشخیص دهید: شما می توانید بصورت دستی آن را بررسی کنید یا می توانید از یک برنامه افزودنی در Chrome استفاده کنید که پیوندهای nofollow را برجسته می کند.

برای بررسی دستی یک صفحه ، منبع صفحه را مشاهده کنید. به عنوان مثال در مرورگر Chrome ، روی منوی View کلیک کنید و سپس روی Developer کلیک کنید. در مرحله بعد ، View Source را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که باز می شود ، کد منبع صفحه موردنظر خود را مشاهده خواهید کرد. nofollow را در صفحه جستجو کنید. (برای باز کردن یک نوار جستجو Ctrl F را تایپ کنید ، برای دیدن اینکه کدام یک حاوی آن برچسب nofollow هستند، عبارت “nofollow” را جستجو کنید. اگر از آن کلمه در صفحه استفاده شود ، برای شما برجسته می شود. برای بررسی همه پیوندها ، می توانید “href” را جستجو کنید و پیوندها را جستجو کنید)

اگر می خواهید بسیاری از صفحات را برای پیوندهای غیرفعال بررسی کنید ، از یک افزونه استفاده کنید. NoFollow Chrome Extension تمام پیوندهای nofollow را با رنگ قرمز نشان می دهد.

بهترین نسبت پیوندهای Nofollow به Dofollow چقدر است؟

برای پیوندهایی که به سایت شما اشاره می کنندعددی به عنوان بهترین نسبت برای nofollow به dofollow وجود ندارد. برخی از افراد فکر می کنند 50/50 ترکیب خوبی است ، برخی می گویند 40/60 و بعضی دیگر پیوندهای nofollow / dofollow 30/70 را هدف قرار می دهند. با نگاهی به وب سایت های برتر توسط الکسا رنک در ایالات متحده ، این ترکیب ممکن است به 75/25 نزدیکتر باشد ، که نشان می دهد موفق ترین وب سایت ها تعداد بیشتری پیوند dofollow دارند.

بهترین ترکیب برای سایت شما به طور طبیعی شامل انواع مختلفی از پیوندها خواهد بود. برای اینکه تصور کنید چه چیزی برای صنعت شما طبیعی است ، نمونه ای از وب سایت ها را در یک فضا یا صنعت مشابه بررسی کنید. دنبال سایتهایی باشید که رتبه بالایی دارند.

چگونه می توان در صنعت خود اطلاعات بک لینک رقبا را پیدا کرد

برای تحلیل بک لینک های رقبا ، این مراحل را دنبال کنید. ابزار تجزیه و تحلیل رقابتی الکسا می تواند کمک کند.

مثال: سایت HGTV.com را در نظر بگیرید.

  • با استفاده از ابزار Site Overview ، لیستی از سایتهایی که با HGTV رقابت می کنند را می بینید. اگر به قسمت تجزیه و تحلیل رقابتی ابزار (Referral Sites) پیمایش کنیم ، تعداد سایتهای رقیب به همراه مراجعه کننده هر سایت را مشاهده می کنیم.​

به نظر می رسد سایت Houzz.com بیشترین سایت مراجعه کننده را داشته است ، بنابراین در ابتدا مشخصات بک لینک آنها را بررسی خواهیم کرد. این داده ها را می توانید در Competitor Backlink Checker مشاهده کنید ، که می توانید از طریق حساب Alexa Advanced به آنها دسترسی پیدا کنید. اگر آن ها را بر اساس Alexa Rank مرتب کنید، می توانید بهترین سایت های لینک دهنده به Houzz را مشاهده کنید. می توانید روی علامت + کلیک کنید تا ببینید کدام صفحه بیشترین بازدید را از سایت می کند.

نسبت لینک nofollow در مقابل dofollow چقدر باشد تا سئو عالی داشته باشیم

با رفتن به صفحه dailymotion.com ، به نظر می رسد پیوندی که به Houzz اشاره دارد حاوی ویژگی nofollow نیست.

نسبت لینک nofollow در مقابل dofollow چقدر باشد تا سئو عالی داشته باشیم

 پس از جستجوی بک لینک های سایر رقبا، باید نوع پیوندهایی که از آن استفاده می کنند را پیدا کنید.

سخن آخر

برای اطمینان از بهینه بودن بک لینک های سایت خود ، مدتی وقت بگذارید. هنگامی که اصول پیوندهای dofollow و nofollow را درک کردید ، آماده خواهید بود که دانش خود را عملی کنید. پس از بررسی تجزیه و تحلیل، فرصت ها پدیدار می شوند. به یاد داشته باشید که پیوندهای dofollow به شما در دریافت رتبه کمک می کنند پیوندهای nofollow نیز می توانند بازدید و تعامل ارزشمندی را به همراه داشته باشند.

 

منابع

https://blog.alexa.com/dofollow-vs-nofollow-links/

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود