وبلاگ

پیج اتوریتی چیست | چرا page authority برای سئو اهمیت دارد

پیج اتوریتی چیست | چرا page authority برای سئو اهمیت دارد
آموزش سئو

پیج اتوریتی چیست | چرا page authority برای سئو اهمیت دارد

فهرست مطالب

پیج اتوریتی (PA) نمره ای است که توسط Moz به یک سایت داده می شود. این نمره پیش بینی می کند یک صفحه خاص در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) چه رتبه ای دارد. دامنه تغییرات نمرات PA از یک تا 100 متغیر است و امتیازات بالاتر مربوط به توانایی بیشتر در رتبه صفحه است.

پیج اتوریتی، بر اساس داده های ایندکس وب سایت و ده ها عامل دیگر تعیین می شود. مانند دامین اتوریتی، پیج اتوریتی نیز از یک مدل یادگیری ماشین برای شناسایی الگوریتمی که سایت ما را در نتایج serp نشان می دهد، استفاده می کند.​

نمره پیج اتوریتی بر اساس چه فاکتورهایی داده می شود

Page Authority را بر اساس 100 مقیاس لگاریتمی نمره بندی می شود. بنابراین ، رشد نمره شما از 20 به 30 به طور قابل توجهی آسان تر از رشد از 70 به 80 است. الگوریتم مورد استفاده برای محاسبه Page Authority دائما در حال به روز رسانی است. بنابراین ممکن است در هر بار مشاهده این نمره عدد متفاوتی رامشاهده کنید.​

پیج اتوریتی خوب به چه چیزی می گویند؟

از آنجا که این نمره، یک ابزار مقایسه ای است ، لزوماً نمره صفحه “خوب” یا “بد” وجود ندارد.

پیج اتوریتی در مقابل دامین اتوریتی

در حالی که Page Authority قدرت یک صفحه را اندازه گیری می کند ، Domain Authority قدرت کل دامنه ها یا زیر دامنه ها را اندازه گیری می کند. با این حال ، معیارها با استفاده از یک روش مشابه محاسبه می شوند – بنابراین از بسیاری جهات ، آنها از یکدیگر متفاوت هستند.

Page authority صفحه خود را از کجا پیدا کنیم

معیارهای قدرت یک صفحه ( page authority) در ده ها پلتفرم و ابزار سئو  آنلاین در سراسر وب گنجانده شده است. در اکوسیستم Moz ، می توانید Domain Authority را با استفاده از Link Explorer ، MozBar ، نوار ابزار SEO رایگان Moz یا در بخش SERP Analysis of Keyword Explorer بررسی کنید. سایر معیارهای قدرت یا authority  نیز در همه کمپین های Moz Pro و همچنین API، moz گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید:

با اکانت رایگان سمراش به مهم ترین های سئو دسترسی داشته باشید

تعریف فنی قدرت صفحه

Authority صفحه به همان شیوه Domain Authority محاسبه می شود ، اما در سطح صفحه اتفاق می افتد. Page Authority مبتنی بر داده های موجود در فهرست وب Mozscape است و شامل تعداد پیوندها و ده ها عامل دیگر (در کل بیش از  40 فاکتور) است. نکته مهم این است که قدرت صفحه، عناصر خاص صفحه مانند استفاده از کلمات کلیدی یا بهینه سازی محتوا را در نظر نمی گیرد.

مانند Domain Authority ، Page Authority با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشین محاسبه می شود و بنابراین با تغییر داده های الگوریتم تغذیه می شود. به همین دلیل ، بهتر است برای مقایسه با سایر صفحات از امتیازهای نسبی برای مقدار دادن به آن استفاده شود.

چگونه می توانم بر قدرت صفحه تأثیر بگذاریم؟

مانند Domain Authority ، Page Authority یک نمره کل نگر است و تأثیر مستقیم بر آن دشوار است. این مقدار از مجموع معیارهایی تشکیل شده است که هر یک در نمره تأثیر دارند. این وابستگی چند عاملی عمدی است: از آنجا که گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه ، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد ، معیاری که سعی در محاسبه آن دارد باید فاکتورهای زیادی را نیز در خود داشته باشد.

بهترین راه برای تأثیرگذاری در Authority یک صفحه ، بهبود نمایه پیوند آن است. این امر می تواند با دریافت پیوندهای خارجی از سایر صفحات قدرتمند ، که به نوبه خود به عنوان “رأی اعتماد” برای اقتدار صفحه شما عمل می کنند ، محقق شود.

بیشتر بخوانید:

بک لینک چیست؟ چگونه بک لینک های بیشتری بدست بیاوریم؟

چرا اتوریتی صفحه تغییر می کند؟

اقتدار صفحه به عوامل زیادی بستگی دارد و بنابراین می تواند به دلایل زیادی متغیر باشد.

برای افزایش page authority چه کارهایی باید انجام دهیم

برای افزایش page authority چه کارهایی باید انجام دهیم

اکنون که به اندازه کافی درباره قدرت صفحه ، معرفی آن و عواملی که باید برای اندازه گیری اقتدار یک صفحه در نظر گرفته شوند ، بحث کرده ایم ، بنابراین اکنون ممکن است نگران باشید که چگونه می توانید اقتدار صفحه وب سایت خود را افزایش دهید؟

برخی از روش های محبوب و پرکاربرد برای افزایش اعتبار صفحه وجود دارد که در این بخش این موارد را مورد بحث قرار دهیم:

1) وجود مطالب تازه

نمره خوب برای قدرت صفحه را می توان با محتوای معنی دار و تازه تضمین کرد. سعی کنید محتوای مرتبط و با کیفیتی متناسب با مارک یا محصول یا خدمات خود ایجاد کنید. هرچه محتوای شما بهتر باشد به احتمال زیاد توسط کاربران مختلف به اشتراک گذاشته می شود و مورد پسند قرار می گیرد همچنین در نتیجه بسیاری از سایت های دیگر به سایت یا صفحه شما پیوند می خورند. برای محبوب کردن سایت سعی کنید محتوای با کیفیت و مرتبط را برای صفحه وب خود ایجاد کنید. در زیر چند نکته برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا آورده شده است:

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که معمولاً توسط کسب و کارها انجام می شود این است که آنها محتوایی می نویسند که هیچ جذابیتی ندارد. آنها فکر می کنند که فقط باید محتوایی بنویسند که برای سئو مناسب باشد و کلمات کلیدی در آن وجود داشته باشد. بنابراین ، شما باید سعی کنید محتوای قابل توجهی ایجاد کنید که بتواند خوانندگان را جذب کند و توسط آنها نیز به اشتراک گذاشته شود.

2) پیوندهای خارجی کسب کنید

به دلایل زیادی ، داشتن پیوندهای خارجی مهم است. مانند این که لینک خارجی به وب سایت خود در سایت دیگر قرار دهید، با اینکار مخاطبان بیشتری خواهید داشت و نام تجاری شما بهتر در معرض دید قرار می گیرد. در نتیجه این امر، وب سایت شما بازدید بیشتری خواهد داشت. برای ارسال محتوا در سایر وب سایت های دارای مرجعیت عالی، شما باید محتوای معنی دار و با کیفیت ایجاد کنید. در زیر نکاتی برای رسیدن به این هدف آورده شده است:

از طریق این مراحل می توانید پیوندهای خارجی ایجاد کرده و پیوندهای زیادی دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

لینک سازی خارجی چیست؟ | اهمیت لینک سازی خارجی در سئو

3) استفاده از تصاویر

باور کنید یا نه اما تصاویر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و می توانند کیفیت و اقتدار صفحه را بسیار تحت تأثیر قرار دهند. تصاویری که دارای محتوای اصلی هستند می توانند مزایای بسیاری را برای شما فراهم کنند. برخی از آنها به شرح زیر است:

از آنجا که ممکن است خواندن محتوا یا حجم عظیمی از متن دشوار باشد ، اما تصاویر می توانند به سرعت به اشتراک گذاشته و خوانده شوند. حتی می توانید مطالب خود را به صورت تصویری تقسیم کنید. Google همچنین از استفاده از تصاویر در یک صفحه وب قدردانی می کند.

 

با این حال ، تا زمانی که از برچسب توصیفی ALT استفاده نکنید ، گوگل نمی تواند تصاویر استفاده شده توسط شما را در صفحه وب شناسایی کند. علاوه بر این ، اگر از برچسب ALT استفاده می کنید ، باید از کلمات کلیدی قوی SEO در این برچسب ALT استفاده کنید که به راحتی توسط گوگل پیدا شود و از این طریق ترافیک بیشتری ایجاد شود.

سخن آخر

وب سایت شما و محصول شما هر چه که باشد، شما باید برای دستیابی به اهداف شغلی خود میزان ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. علاوه بر این ، بدانید که آیا صفحات وب شما توسط گوگل رتبه بندی خوبی خواهد داشت یا خیر. برای اینکار به امتیاز مرجع صفحه توجه کنید و تا جایی که می توانید برای بهبود آن کار کنید.

 

https://moz.com/learn/seo/page-authority

https://www.janbaskdigitaldesign.com/blogs/what-is-page-authority/

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود