وبلاگ

پیدا کردن سایت معتبر برای درج بک لینک با ابزار سئو

پیدا کردن سایت معتبر برای درج بک لینک با ابزار سئو
آموزش سئو / دیجیتال مارکتینگ

پیدا کردن سایت معتبر برای درج بک لینک با ابزار سئو

فهرست مطالب

در این مقاله به تشریح روال پیدا کردن سایت معتبر برای درج بک لینک با استفاده از ابزار سئو می پردازیم. این مقاله به نقل قول از یکی از نویسندگان سایت MOZ نوشته شده است.

کریس می گوید: من به عنوان یک فرد که در زمینه سئو خودآموز هستم، سالها تلاش کردم تا بفهمم چگونه می توان به سایت خود و سایتهای مشتری هایم پیوند ایجاد کنم. من در آژانس تولید محتوای با کیفیت که در موتورهای جستجو رتبه دریافت می‌کند و با افزایش فروش در اثر تولید محتوای خوب روبرو می شوم، کار می کنم. اما نکته اصلی که به دنبال آن بودم این بود که چگونه پیوندهای قدرتمندی به آن محتوا بسازم.

روال ایجاد پیوند طاقت فرسا به نظر می رسید و هر کمپین ایجاد لینک سازی که من راه اندازی کردم نتوانست نتیجه مورد قبول من را بدست آورد.

ساعت ها به نوشتن محتوا ، آزمایش ابزارهای متعدد برای کشف سایت معتبر برای درج بک لینک ، تأیید اعتبار هر سایت و در نهایت تلاش برای دسترسی به صاحبان سایت برای ایجاد بک لینک با کیفیت بالا می پرداختم. اما به نظر نمی رسید که هیچ چیزی کارساز باشد ، و با پایین آمدن میزان موفقیت من ، اعتماد به نفس من به عنوان یک سئو کار نیز کاهش یافت.

تا زمانی که شروع به جستجوی کل مراحل ایجاد لینک کردم ، متوجه شدم که باید زمان بیشتری را برای تعیین صلاحیت سایت ها سپری کنم تا اطمینان حاصل کنم که وقت خود را در سایت های بی کیفیت یا محتوای بی ربط از دست ندهم.

در طی چند سال ، به آرامی شروع به ایجاد سیستمی کردم که به من کمک کند پیوندهای قدرتمندی را برای خودم و مشتری هایم کشف و جستجو کنم و آن ها را ایجاد کنم. بنابراین مجبور شدم راه هایی برای به حداقل رساندن وقت یا منابع هدر رفته در طول مسیر پیدا کنم.

 

بیشتر بخوانید:

بک لینک چیست؟ چگونه بک لینک های بیشتری بدست بیاوریم؟

 

 

یک یادداشت کوتاه برای خوانندگان

کریس می گوید که از آنجا که ایجاد بک لینک یک تاکتیک قدرتمند SEO است ، بنابراین باید مطمئن شوید که بهترین روش را برای تعیین نیازهای خاص خود بکار می گیرید. آنچه برای یک نفر مفید است ممکن است برای فرد دیگری مفید نباشد.

فرایند ذکر شده در این مقاله بر اساس چند فرضیه کار می کند:

صلاحیت و حسابرسی سایت ها قبل از درج بک لینک | یافتن سایت معتبر برای درج بک لینک

هیچ کس انکار نمی کند که لینک سازی یکی از مهمترین کارها در استراتژی سئو است. حتی زمانیکه شما یک تنظیم فنی بی عیب و نقص و بهترین محتوا را در اینترنت داشته باشید، اما اگر پیوندهایی در سایت خود خود نداشته باشید که قدرت سیگنال دهی داشته باشند گوگل به تلاش شما پاداش نخواهد داد.

 

بیشتر بخوانید:

7 قانون آسان برای شناسایی بک لینک بد – سئو با وب کد

 

اولین قدم در روال موفقیت آمیز ایجاد لینک، اطمینان از داشتن محتوای مناسب برای مخاطبان مورد نظر است. در این مرحله ، بیایید فرض کنیم که شما یک محتوای عالی دارید که در سایت های متفاوتی می توانید آن را درج کنید. برای برخی افراد مهمترین جنبه ای که باید در نظر بگیرند، وقت است. اینجاست که ارزیابی سایتها قبل از استفاده از آن ها بسیار مهم است. باید هرچه سریعتر سایتهای بیشتری را کنار بگذارید بهترین سایتهایی که می توانید از آن ها استفاده کنید را انتخاب کنید.

مرحله 1: رد صلاحیت های انبوه

وقتی دانستید که محتوای شما مشکلی را حل می کند و پاسخ درستی برای سوالات کاربران ارائه می دهد، می توانید از طریق ابزارهایی مانند Scrapebox ، NinjaOutreach یا Pitchbox گروه بزرگی از سایت های بالقوه را برای دسترسی به آنها پیدا کنید.

بسته به صنعتی که در آن کار می کنید و عبارت هایی که برای کشف سایت معتبر برای درج بک لینک انتخاب می کنید، ممکن است در نهایت لیستی از چند هزار سایت بالقوه داشته باشید. اگرچه دیدن این موارد بسیار هیجان انگیز است ، اما مراجعه به سایت های بی ربط یا بی کیفیت ، وقت زیادی را از شما می گیرد.

رد کردن پارامترهای مختلف URL

قبل از اینکه به معیارها یا جنبه های دیگر یک سایت نگاهی بیندازید ، لیست اولیه سایت های خود را بر اساس کلمات خاص در URL آنها پالایش کنید. می توانید این کار را با دستورات ساده در Excel یا یک سند Google Sheets انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید:

لینک سازی خارجی چیست؟ | اهمیت لینک سازی خارجی در سئو

سایت های ارسال پست مهمان را حذف کنید

اکنون که سایت هایی را با پارامترهای خاص در URL حذف کردید می توانید سایتهایی را که به طور واضح برای وبلاگ نویسان مهمان ساخته شده اند نیز حذف کنید. سایت هایی که به نظر می رسد پیرامون پست های مهمان ساخته شده اند معمولاً سایت های با کیفیتی نیستند، اگرچه همیشه اینگونه نیست. این سایتها به احتمال زیاد بخشی از یک شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) هستند و می توانند تأثیر کمتری در ایجاد پیوندها داشته باشند.

برای پالایش این نوع سایت ها ، سایت هایی را که در در URL آن ها  “ارسال یا submit” ، “برای ما بنویسید یا write for us” یا “پست میهمان یا guest post” می بینید را به فایل دیگری منتقل کنید تا بعدا آن ها را بیشتر بررسی کنید.

مرحله 2: از ابزارهایی برای شناسایی سایت های قدرتمند استفاده کنید

در این مرحله ، تعداد زیادی سایت را بر اساس URL آنها از لیست اولیه حذف کرده اید. اکنون می توانید فرض کنید سایت هایی که در لیست خود دارید سعی در ایجاد پست های مهمان ندارند و نتیجه تلاش شما منجر به ایجاد پیوندی در اعماق صفحات wiki نخواهد بود. توجه به این نکته مهم است که معیارهای دقیقی که برای یک صنعت قابل قبول است ممکن است برای صنعت دیگر جواب ندهد.

 

بدیهی است که همه سایتها رد صلاحیت نمی شوند ، اما اگر سایتی دارای معیارهای بالا باشد ولی با بررسی بیشتر متوجه شوید که سایت کم کیفیت است، پس متوجه خواهید شد که این سایت فقط برای رتبه بندی ساخته شده است و آن سایت را از لیست هدف خود حذف کنید.

شما بیشتر از این که به دنبال یافتن هر سایت ممکن باشید بیشتر به فکر به حداکثر رساندن وقت خود نیز باشید.​

وب سایت مورد تایید Majestic

مهمترین عاملی که باید در هر کمپین تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد ، ارتباط موضوعی و اقتدار یک سایت مبتنی بر صنعتی است که در آن کار می کنید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که همه لینکهای برگشتی از منظر موضوعی و زمینه ای به صفحه مورد نظر مرتبط هستند.

از آنجا که اقتدار و ارتباط موضوعی بسیار مهم است ، می توانید لیست سایت های خود را از طریق Majestic SEO اجرا کنید. سایت های احتمالی در این روش با موضوع و متن با محتوایی که می خواهید به آن پیوند دهید مرتبط است.

وب سایت مورد تایید Majestic

هنگامی که لیستی از سایت های موضوعی مرتبط پیدا کردید، آن لیست را از طریق Majestic اجرا کنید و فقط آن سایت هایی را نگه دارید که CF / TF 12 یا بالاتر دارند. سایتهایی با CF / TF زیر 12 سایتهای ضعیف تری هستند.

همچنین لازم به ذکر است که فقط سایتهایی را نگه دارید که امتیازات CF و TF آن ها حداقل 50٪ باشد. به عنوان مثال ، سایتی با CF 50 و TF 10 را در نظر نگیرید.

این مرحله لیست اولیه را کم می کند و معمولاً حدود 20-30٪ از آن را باقی می گذارد. می توانید همه سایتهایی را که با سایت مقصد در ارتباط نیستند در یک صفحه اکسل جداگانه قرار دهید تا بعداً آن ها را  بررسی کنید.

معیارهای انتخاب وب سایت با Ahrefs

اکنون که لیستی از سایت های موضوعی مرتبط را دریافت کرده اید که حداقل آستانه Majestic SEO را نیز دارند می توانید به سراغ Ahrefs بروید. سایتهای باقیمانده را در ابزار Build Analyze کپی / جایگذاری کنید تا سایتهایی با حداقل 500 بار بازدید ماهانه و DR 15 یا بالاتر پیدا کنید.

این مرحله به شما کمک می کند قبل از بررسی دستی سایت ها، سایتهای “واقعی” را که باعث ایجاد ترافیک می شوند ، شناسایی کنید.

معیارهای انتخاب وب سایت با Ahrefs

معیارهای وب سایت Moz

سرانجام ، لیستی از سایت هایی را که موضوعی مرتبط دارند و دارای معیارهای ابتدایی قوی از طریق ابزار Moz Pro هستند ، تهیه کنید.

می توانید لیست سایتهای خود را در ابزار Moz از طریق Link Research بررسی کنید تا قدرت دامنه ریشه را درک کنید و به سرعت سایتهای اسپم را شناسایی کنید که ممکن است از مراحل قبلی هنوز مانده باشند. همچنین به نمره اسپم اسکور Moz نگاه کنید تا تعیین کنید آیا سایت به بررسی دستی بیشتری نیاز دارد یا خیر.

بسته به دامنه ای که می خواهید در آن پیوند ایجاد کنید، صنعتی که مورد هدف قرار داده اید و منطقه جغرافیایی ، معمولاً فقط به سایتهایی با DA 10 یا بالاتر فکر کنید. ابزار Moz DA هنگام ارزیابی فاکتور “واقعی بودن” یک سایت کاملاً دقیق است و هر چیزی که زیر 10 DA باشد احتمالاً یک سایت PBN است.

آخرین مرحله برای ارزیابی یک سایت از طریق ابزارهای جستجو این است که به Spam Score نگاهی بیاندازید تا سایت های بی کیفیت باقیمانده را که از سایر بررسی ها عبور کرده اند ، بدست آورید.

 

بیشتر بخوانید:

با اکانت رایگان سمراش به مهم ترین های سئو دسترسی داشته باشید

 

با همه این اوصاف ممکن است باز هم سایتی از این فیلترها عبور کرده باشدکه معیارهای seo خوبی تولید کرده باشد اما همچنان گزینه مرغوبی نباشد. به همین دلیل ، بهتر است قبل از اینکه با صاحبان وب سایت تماس بگیرید ، آخرین مرحله بررسی را بصورت دستی انجام دهید.

مرحله 3: بررسی دستی

اکنون یک لیست کوچک (معمولاً 10-20٪ از لیست اصلی که با آن شروع کرده اید) از سایتهایی که با معیارهای تعیین شده در هر ابزار مطابقت دارند ، بدست آورده اید، فرایند دستی بررسی سایتهای باقیمانده را شروع کنید.

قبل از تماس با صاحبان سایت ها، بررسی دستی مهم است، زیرا معمولا بر اساس طراحی و عملکرد سایت ها، می توانید سایتهایی را پیدا کنید که بخشی از PBN هستند یا سایتهایی که فقط برای فروش لینک ساخته شده اند.

وقتی این سایت ها را مرور می کنید ، مراقب سیگنال های واضح یک سایت ضعیف باشید. در این مرحله سایتی را که دارای تبلیغات بیش از حد باشد ، رد صلاحیت کنید.

سخن آخر

دامنه فعالیت شما یا صنعتی که در آن فعالیت می کنید مهم نیست ، همه فعالیت های تبلیغاتی وقت و منابع زیادی را می گیرند. اکثر سئوکاران می دانند که ایجاد لینک نامناسب می تواند منجر به مشکلات عدیده ای شود.

 

بیشتر بخوانید:

بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل | صفحه اول در سرچ گوگل

 

تعادل بین مقیاس پذیری، کیفیت و کارآیی در مرحله جستجوی هرگونه پیوند یا ایجاد پیوند، از بین می رود. از ابزارهای مختلف SEO برای کمک به صرفه جویی در وقت و تعیین سایت معتبر برای درج بک لینک برای تلاش های تبلیغاتی خود استفاده کنید. این مجموعه ابزارهای جستجوگرها نه تنها در شناسایی آن سایت ها کمک می کند ، بلکه به این معنی است که احتمالاً با یک شخص واقعی در یک سایت واقعی برای ایجاد ارتباط با آنها ارتباط برقرار می کنید. در صورت تمایل این روند را برای خودتان امتحان کنید ، منتظر نظرات شما هستیم.