وبلاگ

پیدا کردن صاحب نام دامنه

صاحب نام دامنه
آموزش وردپرس

پیدا کردن صاحب نام دامنه

فهرست مطالب

نام های دامنه بسیار مهم هستند و هنگام ثبت نام دامنه باید بسیار فکر کنید. در حالت ایده آل، این نام با نام شما یا کسب و کار شما مطابقت دارد. اما اگر نام دامنه ای که ترجیح می دهید از قبل متعلق به کسی باشد، چه؟ برای پیدا کردن صاحب نام دامنه چه کاری باید انجام داد؟

قبل از اینکه به نحوه انجام این کار بپردازیم، بگذارید ابتدا مدتی وقت بگذاریم تا برخی از تفاوتهای بین راه اندازی یک وب سایت و داشتن یک دامنه را روشن کنیم. در ادامه موارد زیر را بررسی می کنیم:

تفاوت بین دامنه و صاحب وبسیات چیست

تفاوت بین دامنه و صاحب وبسیات چیست

در بسیاری از موارد، صاحب وب سایت، مالک دامنه وب سایت هم هست. اما این لزوماً درست نیست. از جهاتی، دامنه ها بسیار شبیه املاک هستند. یک دامنه را به عنوان آدرس خیابان و وب سایت را به عنوان مشاغل با همان آدرس در نظر بگیرید. این مشاغل ممکن است محل شخصی خود را داشته باشند، اما آنها همچنین می توانند آنها را اجاره دهند.

 

همین امر در مورد نام دامنه نیز صادق است: ممکن است صاحب یک وب سایت ارتباط چندانی با صاحب دامنه نداشته باشد. آنها می توانند شرکای تجاری باشند یا ممکن است ثبت کننده دامنه مالکیت دامنه هایی را که اجاره می دهند حفظ کند. شاید اپراتور وب سایت از یک واسطه برای ثبت وب سایت به نام خود یا به نام شخصی در کارکنان اپراتور استفاده کرده است.

همه اینها به این معنی است که، در حالی که اغلب اوقات وب سایت و صاحب دامنه یکی هستند، لزوماً اینطور نیست. اگر می خواهید بدانید چه کسی دارای نام دامنه خاصی است، جستجوی اطلاعات تماس صاحب وب سایت می تواند شما را در مسیر اشتباه هدایت کند.

بیشتر بخوانید:

پیدا کردن سایت معتبر برای درج بک لینک با ابزار سئو

آیا لازم است بدانیم صاحب یک دامنه کیست؟

آیا لازم است بدانیم صاحب یک دامنه کیست؟

به نظر می رسد واضح ترین دلیل اینکه چرا می خواهید دریابید چه کسی صاحب یک نام دامنه است این است که مایل به خرید نام دامنه هستید. ممکن است بخواهید به دلایل مختلف یک نام دامنه بخرید: اگر نام دامنه ای که ترجیح می دهید در حال حاضر خریده شده باشد، یا اگر با نام تجاری شما بسیار نزدیک باشد. در هر صورت، مانند هر چیز دیگری که ممکن است بخواهید بخرید، باید آن را مستقیماً یا از طریق نماینده مالک از مالک آن خریداری کنید.

همچنین ممکن است بخواهید به دلایل دیگر، مانند پیشنهادات مشارکت با صاحب یک دامنه، سوالات مشروع تجاری یا حقوقی در مورد محتوا یا طراحی آنها، یا حتی تحقیقات دانشگاهی، با صاحب نام دامنه خاصی، تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

پیج اتوریتی چیست | چرا page authority برای سئو اهمیت دارد

سه راه برای پیدا کردن صاحب نام دامنه

سه راه برای پیدا کردن صاحب نام دامنه

حالا که در مورد چرایی پیدا کردن صاحب نام دامنه صحبت کردیم، اجازه دهید در مورد چگونگی آن تحقیق کنیم. اسه روش وجود دارد که به شما پیشنهاد می کنیم به منظور پیدا کردن صاحب نام دامنه ای که به آن علاقه دارید، امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

 

 

ابزار دیس اوو را چه زمانی بکار ببریم؟ چگونه لینک اسپم را disavow کنیم؟

جستجوی سایت

در حالی که ممکن است که صاحب یک دامنه و صاحب یک وب سایت اشخاص حقیقی یا حقوقی متفاوتی باشند، اغلب آنها یکی هستند و یا حداقل به نحوی معنی دار و اساسی به هم متصل شده اند.

 

به همین دلیل است که جستجوی شما برای صاحب دامنه می تواند با سرچ اینترنتی میسر شود. به طور خاص، صفحات درباره ما، تماس با ما، گاهی اوقات، اطلاعات مهم با استفاده از پاورقی وب سایت نیز می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

 

شایان ذکر است که اگرچه ممکن است پیوندی به صفحه درباره ما در وب سایت وجود نداشته باشد، اما ممکن است آن صفحه همچنان وجود داشته باشد، زیرا این صفحات اغلب بخشهای معمولی از طرح بندی های آماده هستند. گاهی اوقات، می توانید این صفحات پنهان را با افزودن /about، /about-us، /team، /our-team یا URL مشابه وب سایت پیدا کنید. در حین کار، می توانید نقشه سایت را نیز بررسی کنید.

گاهی اوقات، سیاست حفظ حریم خصوصی وب سایت یا سند قانونی مشابه ممکن است مالک یا اپراتور وب سایت را در مواردی مشخص کند که ممکن است تحت نام تجاری یا نام مستعار فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید:

با اکانت رایگان سمراش به مهم ترین های سئو دسترسی داشته باشید

جستجوی دامنه

با توجه به اینکه نام دامنه بسیار شبیه آدرس خیابان است، باید بتوانید آن را در یک فهرست پیدا کنید. دایرکتوری حاوی داده های ثبت کننده دامنه را می توان با استفاده از جستجوی WHOIS جستجو کرد. مرجع حاکم بر همه دامنه های آنلاین ICANN است که شرکت بین المللی برای نام ها و شماره ها است. با استفاده از ابزار جستجوی ICANN می توانید صاحب یک دامنه را جستجو کنید.

آیا می دانید که همه ثبت نام دامنه توسط The Internet Corporation for Assigned Name and Numbers (ICANN) تنظیم می شود؟ هر مخاطب باید نام، آدرس پستی، شماره تلفن و آدرس ایمیل را ارائه دهد. این اطلاعات در فهرست WhoIs ذخیره شده و در دسترس عموم قرار می گیرد.

در NetworkSolutions.com/WhoIs می توانید به دنبال صاحب نام دامنه در WhoIs باشید.

 

این امر به ویژه در صورتی مفید است که شخصی دارای یک دامنه باشد، اما وب سایتی را در آن اداره نکند: ممکن است افراد یک دامنه را ثبت کرده و سپس نظر خود را تغییر داده باشند، یا کسب و کار آنها دیگر فعال نباشد، اما همچنان از حق دامنه برخوردارند.

متأسفانه (یا خوشبختانه بسته به دیدگاه شما)، صاحبان نام دامنه می توانند اطلاعات خود را خصوصی نگه دارند، از جمله مشتریان شبکه راه حل هایی که حریم خصوصی کامل را انتخاب می کنند. خدمات ثبت خصوصی مانند این، اطلاعات تماس ثبت نام را با اطلاعات ثبت کننده یا ارائه دهنده خدمات ثبت خصوصی ثبت کننده جایگزین می کند.

دلایل موجهی وجود دارد که چرا شخصی می خواهد در اینترنت همچنان ناشناس باقی بماند، مثلا با ایجاد یک وبلاگ ناشناس، یا ممکن است به سادگی از پروکسی برای ثبت دامنه خود استفاده کند. اگر آنها به طور فعال به دنبال ناشناس ماندن باشند، احتمالاً از ارائه دهنده میزبانی استفاده می کنند که از جستجوی WHOIS محافظت می کند. ممکن است فقط بتوانید داده های ارائه دهنده را پیدا کنید.

خوشبختانه (یا متاسفانه بسته به دیدگاه شما)، هنوز می توانید از اطلاعات ذکر شده در WhoIs برای تماس با مالک نام دامنه در صورت فعال بودن حریم خصوصی استفاده کنید. آدرس ایمیلی که در ثبت خصوصی ذکر شده است، بسته به تنظیمات ایمیل، باید به صاحب نام دامنه ارسال شود.

WhoIs همچنین ممکن است به شما در ارزیابی میزان در دسترس بودن نام دامنه کمک کند. WhoIs علاوه بر اطلاعات ثبت کننده، ثبت کننده ای را که با آن ثبت نام کرده است، تاریخی که برای اولین بار ثبت شده است، زمانی که تاریخ انقضا تنظیم می شود و وضعیت آن (یعنی فعال، غیرفعال و غیره) را نشان می دهد. دامنه ای با وضعیت غیرفعال یا جدیدتر در نزدیکی تاریخ انقضا، شانس مناسبی برای در دسترس بودن دارد، و سفارش مجدد دامنه را به عنوان یک سرمایه گذاری بالقوه عاقلانه تبدیل می کند، و سود آن این است که وقتی دامنه در دسترس قرار می گیرد، آن را به دست آورید.

اگر این استراتژی ها بی اثر هستند، ممکن است بخواهید اولین قدم را مجدداً ببینید و ببینید آیا می توانید سوابق اطلاعاتی را که با نام دامنه ذکر شده اند پیدا کنید. در غیر این صورت، می توانید به مرحله بعدی بروید.

پرسیدن

اگر می دانید چه کسی یک وب سایت را اداره می کند، احتمالاً می توانید شرکت او را در LinkedIn پیدا کنید و می توانید از آنجا شروع به کار کنید. فردی را در بخش فناوری اطلاعات شرکت پیدا کنید و از او با احترام بپرسید که آیا می داند چه کسی مالک دامنه است. اگر آنها شخص نشناسند، به احتمال زیاد کسی را می شناسند که می داند و می توانند شما را به او ارجاع دهند.

حتی اگر از LinkedIn استفاده نمی کنید، جستجوی WHOIS یا فرم تماس وب سایت به احتمال زیاد آدرس ایمیلی را ارائه می دهد که می توانید برای پرس و جو از آن استفاده کنید. در حقیقت، روش هایی برای یافتن آدرس ایمیل اکثر افراد وجود دارد.

سخن آخر

همانطور که دیدید، دلایلی وجود دارد که بخواهید بدانید چه کسی دارای یک نام دامنه خاص است و چندین راه برای پیدا کردن آن وجود دارد. بسیاری از اطلاعات مهم در اینترنت ثبت می شود، خواه توسط اپراتور وب سایت یا کارکنان آنها. اگر اطلاعات خاصی را که به دنبال آن هستید به این روش پیدا نشد، شما را تشویق می کنیم که با کسانی که ممکن است مستقیم و مودبانه بدانند تماس بگیرید. البته، اگر دلیل موجهی برای تماس با آنها دارید: هیچ کس ایمیل های ناخواسته را دوست ندارد.

منابع:

https://qodeinteractive.com/magazine/how-to-find-out-who-owns-a-domain-name/

 

https://www.networksolutions.com/blog/establish/domains/how-to-find-out-who-owns-a-domain-name

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود