وبلاگ

12 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی – سئو سایت

ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی
آموزش سئو / دیجیتال مارکتینگ

12 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی – سئو سایت

فهرست مطالب

تحقیق در مورد کلمات کلیدی فقط مربوط به پیدا کردن یک کلمه نیست. این تحقیق در مورد عبارات و سوالاتی است که مخاطبان هدف شما برای یافتن پاسخ، محصولات و خدمات مورد نیاز خود استفاده می کنند. این عبارات و سوالات یکی از اجزای مهم یک کمپین بازاریابی است.

جمع آوری این داده ها هنگامی که به دنبال تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستید بسیار وقت گیر است شما باید برای پیدا کردن عبارت کلیدی موارد زیر را در نظر بگیرید:

ابزارهای رایگان پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی

ابزارهای رایگان بسیاری برای استفاده وجود دارد که می تواند به شما در جمع آوری این اطلاعات ضروری کمک کند. در این مقاله قصد داریم 12 ابزار کلمه کلیدی رایگان که بازاریابان و مشاغل می توانند برای بهبود استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنند ، تجزیه و تحلیل کنیم. در زیر، لیست ابزارهای کلمه کلیدی آورده شده است:

Google Trends ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی

Google Trends به شما کمک می کند محبوبیت نسبی کلمات کلیدی را مشاهده کنید. این ابزار داده های ارزشمندی درباره تغییرات منطقه ای متناسب با هر کلمه کلیدی ارائه می دهد و منبع بزرگی برای ارزیابی فصلی و روند تغییرات حجم عبارت کلیدی با حجم موتور جستجو برای کلمات کلیدی خاص در طول زمان است.

این داده ها با ارزش هستند زیرا به شما کمک می کند تا از وارد شدن به کلماتی که موقع آن ها گذشته است اجتناب کنید و به شما امکان می دهد آنچه اکنون برای کاربران Google مهم است را ببینید.

ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی

شما می توانید چندین کلمه کلیدی را با هم مقایسه کنید تا به مرور زمان علایق مخاطبان را تعیین کنید.

12 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی – سئو سایت

گزینه رایگان Semrush برای پیدا کردن رایگان عبارت کلیدی

Semrush Keyword Magic Tool ابزاری ساده برای پی بردن به کلمات کلیدی است و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. کاربرانی که بصورت رایگان از آن استفاده می کنند، می توانند روزانه 10 درخواست خود را انجام دهند ، اما به خاطر داشته باشید که هر جستجویی که در این ابزار انجام می دهید از محدوده 10 درخواست روزانه شما کم می کند.

هر جستجو به شما امکان می دهد کلمات کلیدی دارای بیشترین تطبیق، عبارت دارای بیشترین تطبیق، مطابقت دقیق ، مرتبط و سوالات مربوط به کلمات کلیدی را مشاهده کنید.

QuestionDB و کلمات کلیدی

Reddit یک پلتفرم عظیم است که روزانه میلیون ها نفر برای بحث در مورد موضوعاتی که دارند ، یافتن پاسخ یا یافتن راه حل های مورد نیاز از آن استفاده می کنند. QuestionDB یک پایگاه داده عظیم مبتنی بر سوالاتی که از Reddit پرسیده شده ایجاد کرده است. این ابزار در اینجا مجموعه کوتاهی از سوالات مربوط به اصطلاح seo که مردم به دنبال آن هستند نشان داده می شود:

AnswerThePublic دیگر ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی

این یک ابزار عالی برای پیدا کردن عباراتی است که ممکن است فکرش را نکرده باشید یا فراموش کرده باشید. AnswerThePublic یک نسخه رایگان از ابزار خود دارد. این ابزار به شما اجازه می دهد سوالات و عباراتی را که در اطراف کلمه کلیدی خاص ریشه وجود دارد را مشاهده کنید.

ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی 12 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی – سئو سایت

Keyword Tool Dominator و کلمات کلیدی در هر پلتفرم

این ابزار به شما امکان می دهد کلمات کلیدی در پلتفرم های مختلف را مشاهده کنید. Keyword Tool Dominator ابزار تحقیق در مورد  کلمات کلیدی را برای هر یک از موارد زیر دارد: آمازون ، eBay ، Etsy ، Walmart ، Google ، Google Shopping ، YouTube و Bing.

نکته مهم: با داشتن یک حساب رایگان ، هر روز می توانید 3 جستجو در هر ابزار داشته باشید. هر ابزار به شما یک نمای کلی از کلمات کلیدی می دهد.​

Google’s People Also Ask ابزار رایگان پیدا کردن عبارت کلیدی

اگر در جستجوی سوالاتی هستید که مردم می پرسند ، Google منبع بسیار خوبی است. اگر با کلمه کلیدی خود سوالی وارد می کنید ، اغلب بخشی با عنوان “مردم نیز می پرسند” نمایش داده می شود.

Google’s People Also Ask ابزار رایگان پیدا کردن عبارت کلیدی

در این قسمت می توانید سوالات معروف کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی خود را مشاهده کنید که افراد در Google جستجو کرده اند. هرچه تعداد بیشتری از ورودی های ” People also ask” را کلیک کنید ، لیست طولانی تر خواهد شد. می توانید با کلیک بر روی گزینه ها ، لیست گسترده ای از سوالات مرتبط را داشته باشید.

Also Asked و یافتن کلیدواژه ها بصورت رایگان

Also Asked برای کمک به بازاریاب ها در درک چگونگی گروه بندی موضوعات سوالات ایجاد شده است. این سوالات می توانند به کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مرتبط کمک کنند و همچنین به شما راهنمایی می کنند که چه سوالهایی را در محتوا پاسخ دهید.

در اینجا چند سوال برای پرسش “SEO” آورده شده است:

  • آیا سئو دیگر همچنان می کند؟
  • چرا سئو بسیار گران است؟
  • آیا می توانید بابت سئو به Google هزینه پرداخت کنید؟

اگر درمورد خدمات سئو می نویسید ، بررسی همه این سوالات می تواند به شما کمک کند در کدام عبارات تمرکز کنید و در محتوای خود به چه سوالاتی پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید:

سئو چیست؟ چگونه سایت خود را سئو کنیم ؟

سئو داخلی چیست ؟ با سئو On Page بیشتر آشنا شوید

سئو خارجی چیست؟ شرح کامل سئو خارج از صفحه یا Off-Page SEO

Soovle و عبارت های کلیدی در هر پلتفرم

آیا در مورد تفاوت علایق در سیستم عامل های مختلف فکر کرده اید؟ Soovle لیستی سریع از اصطلاحات برتر برای ویکی پدیا ، گوگل ، آمازون ، پاسخ دات کام ، یوتیوب ، بینگ و یاهو ایجاد می کند.

فقط یک کلمه کلیدی وارد کنید ، و اصطلاحات روی آرم هر سیستم عامل تولید می شوند:

ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی

YouTube Autocomplete

هنگام جستجو در YouTube ، عنوان هایی را می بینید که بصورت خودکار تکمیل می شوند که مربوط به درخواست شما هستند و توسط کاربران جستجو می شوند. می توانید هر یک از درخواستهای ارائه شده را مرور کرده و به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با آن ها بگردید. همچنین خواهید دید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند ، که به شما جهت استراتژی های بازاریابی می دهد.

YouTube Autocomplete

YouTube Competitive Research

شما می توانید به کانال های رقبا نگاه کنید و اطلاعات کلیدی در مورد کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط کسب کنید که مخاطبان زیادی به خود جذب کرده است.

به صفحه کانال اصلی آنها بروید. بر روی فیلم ها کلیک کنید ، سپس مرتب سازی بر اساس و محبوب ترین را انتخاب کنید.

سپس می توانید بررسی کنید که کدام ویدئوها بهترین عملکرد را دارند و هر ویدیو را برای یافتن کلمات کلیدی موجود در عنوان ، خود فیلم و توضیحات بررسی می کنید. همچنین ، نظرات را بررسی کنید – افراد در مورد کدام عبارات بحث می کنند؟ اینها را به عنوان کلمات کلیدی ممکن ذخیره کنید.

Side-by-Side SEO Comparison Tool و استراتژی کلیدواژه ها در سایت های رقبا

شما می توانید تمام این اطلاعات را در کد منبع صفحات مشاهده کنید ، اما ابزار Side-by-Side SEO Comparison Tool در وقت شما صرفه جویی می کند و نمودارهایی را به شما می دهد که می توانید در گزارش ها استفاده کنید.

این ابزار به شما امکان مقایسه URL ها و جمع آوری داده ها درباره استراتژی های کلمات کلیدی سایت های دیگر را می دهد. می توانید به سرعت با یک نگاه استراتژی های کلمه کلیدی درون صفحه ای آنها را مشاهده کنید.

آنها از کدام کلمات کلیدی در عناوین استفاده می کنند؟ آنها بیشتر از کدام عبارات استفاده می کنند؟

داده های تجزیه و تحلیل هر صفحه ، اطلاعات زیادی در مورد نحوه استفاده از کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد. چه تعداد کلمه کلیدی در هر صفحه ، چه تعداد کلمه کلیدی لینک شده ، کلمات کلیدی در عناصر برچسب تیتر ها و توضیحات متا وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات متا چیست؟ تاثیر Meta Description در سئو

Amazon Autocomplete و عبارات کلیدی

نیازی به توضیح نیست که چند نفر در آمازون خرید می کنند. همه ما می دانیم ، اما فقط کافی است تعداد جستجوهای انجام شده در روز را در سایت آنها تصور کنید. عبارات کلیدی که در این سایت بصورت خودکار تکمیل می شود داده ای است که هر کسی می تواند از آن استفاده کند.

Google Ads و کلید واژه ها

چیزی که باید راجع به داده های Google Ads در خاطر داشته باشید این است که درست است این تبلیغات به ازا هر کلیک برای آن ها پول پرداخت شده اما هنوز هم منبع بزرگی از ایده های کلمات کلیدی هستند.

سخن آخر

کلمات کلیدی جز مهم ترین اطلاعاتی هستند که برای رسیدن به سئو خوب در یک وب سایت باید آن ها را بشناسید. انتخاب دقیق عبارت های کلیدی یکی از چالش های تولیدکنندگان محتوای سئو شده است. عبارت های کلیدی نباید بر حسب حدس و گمان انتخاب شوند. در بین روش های متفاوت پیدا کردن عبارت های کلیدی ابزار رایگان زیادی وجود دارد که کاربران با در کنار هم قرار دادن نتایج یک یا چند ابزار می توانند بهترین عبارت کلیدی را بیابند.