وبلاگ

13 اشتباه رایج در طراحی وب سایت | اشتباهات طراحی وب سایت

اشتباهات طراحی وب سایت
طراحی سایت

13 اشتباه رایج در طراحی وب سایت | اشتباهات طراحی وب سایت

فهرست مطالب

ساخت یک وب سایت تجاری زیبا به راحتی امکان پذیر است. در این میان حتی لازم نیست کد نویسی بلد باشید. وب سایت شما برای سلامت کسب و کار شما بسیار مهم است. یک وب سایت درست طراحی شده به شما کمک می کند تا بتوانید تولید داشته باشید، هدایت تبدیل کنید و  نام تجاری خود را گسترش دهید.

در این پست، 13 مورد از اشتباهات طراحی وب سایت را که می توانید هنگام راه اندازی وب سایت، برای تجارت کوچک خود مرتکب شوید، را شرح می دهیم. سعی کنید از این مشکلات اجتناب کنید و در صدد تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان ماندگار خود شوید.

1. نداشتن یک وب سایت پاسخگو یا ریسپانسیو

نداشتن یک وب سایت پاسخگو یا ریسپانسیو

ریسپانسیو نبودن یک اشتباه مبتدیانه است. به زبان ساده، وب سایت پاسخگو وب سایتی است که به محیط خود پاسخ می دهد تا بهترین تجربه مشاهده شدن ممکن را به کاربر ارائه دهد. به عبارت دیگر، اگر کاربری برای جستجوی وب سایت شما از طریق تلفن همراه اقدام کند چیدمان سایت به روشی متفاوت و در دسترس تر از آنچه در دسک تاپ از سایت بازدید می کردند، نمایش داده می شود.

61 درصد از کاربرانی که در دسترسی به یک سایت از طریق تلفن همراه مشکل دارند، بعید است که دوباره به آن سایت برگردند. از این تعداد، 40٪ به دنبال سایت رقیب خود می گردند. و اگر یک وب سایت مناسب برای موبایل ایجاد نکنید، گوگل نیز شما را مورد توجه قرار نمی دهد.

2. سفارشی نکردن پوسته وب سایت

یکی از بهترین موارد در مورد استفاده از سیستم مدیریت محتوا این است که به محض این که به شرکت میزبانی وب خود رضایت دهید و دامنه ای خریداری کنید، می توانید در چند دقیقه تم مناسب را متناسب با نام تجاری خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

قالب صفحه در وردپرس چیست | آموزش ساخت page template در 4 مرحله

 

با این حال، مهم است که از هر پلتفرمی که استفاده می کنید بخاطر بسپارید، شما باید آن را متناسب با سبک نام تجاری خود تنظیم کنید. در غیر این صورت، وب سایتی برای شما باقی می ماند که دقیقاً مانند هزاران سایت تجاری دیگر در وب است.

3. استفاده از اصطلاحات

شما سالها در زمینه کاری خود کار می کنید و به معنای واقعی کلمات اختصاری در صنعت خود استاد هستید. شما می دانید که “IPC”، “VC Money” و “apportunity” به معنای چه چیزی است، اما باید بدانید بازدید کنندگان وب سایت شما این را نمی دانند.

اگر بازدید کننده ای در وب سایت شما قرار بگیرد و متن نوشتاری پر از اصطلاحات واژگانی فنی باشد آنها نمی توانند آن را درک کنند. وقتی مشتریان سایت شما را پیدا می کنند، باید با کپی ساده روبرو شوند.

4. توجه نکردن به خوانایی یک متن

نه تنها نیاز است که متن نوشتاری شما شیرین و ساده باشد، بلکه طراحی آن نیز باید چشم نواز باشد. هنگامی که از CMS ها استفاده می کنید به راحتی قادرید تا وب سایت خود را به دلخواه خود سفارشی کنید، اما این بدان معنا نیست که باید از بهترین روش ها استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه کاربران از طراحی شما خسته نمی شوند، به این قوانین زیر پایبند باشید:

5. توجه نکردن به بهینه سازی موتور جستجو

توجه نکردن به بهینه سازی موتور جستجو

هر صاحب وب سایت جدید امیدوار است که وب سایتی ایجاد کند که در بالای نتایج جستجو در گوگل، بینگ، یاهو و هر موتور جستجو دیگر قرار داشته باشد. و آنها امیدوارند که در بیش از فقط یک کلمه کلیدی رتبه بندی شوند.

با این حال، حقیقت ماجرا این است که یک استراتژی سئو خوب به زمان، هوشمندی و هزینه نیاز دارد. بعلاوه، بهینه سازی موفقیت آمیز صفحه اصلی برای صدها کلمه کلیدی غیرممکن است.

بیشتر بخوانید:

افزایش سئو وردپرس | اقدامات مهمی که برای ارتقای سئو وردپرس باید انجام دهید

 

یک استراتژی خوب این است که به کلمه کلیدی برتر وب سایت خود فکر کنید و محتوای خود را برای رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی بهینه کنید. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

نوشتن محتوای با کیفیت – روزگاری، پر کردن مطالب با کلمه کلیدی به شما کمک می کرد تا در نتایج جستجو رتبه بندی کنید. آن روزها گذشته است، و درست مثل همان قرار اول که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، در واقع استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث مجازات شما خواهد شد. این روزها بهتر است به سادگی مطالب خود را برای کاربر بنویسید. تا آنجا که ممکن است جامع و مفید باشید و گوگل به شما پاداش می دهد.

محتوای خود را با عناوین مناسب ساختار دهید – محتوای خود را از بالا به پایین با <h1> تا <h6> ساختار دهید. عناوین به صفحات شما ساختار می بخشند و فهم محتوای شما را برای خوانندگان و ربات های گوگل آسان می کنند.

هدف اصلی خود را در صفحه اصلی مشخص کنید – صفحه اصلی شما باید به وضوح مشخص کند به دنبال چه چیزی هستید. فروش محصول، ثبت نام در سرویس یا ثبت نام در خبرنامه.

6. استفاده زیاد از pop-up ها

وقتی کسی نشانه ای را جلوی صورت شما می گذارد، توجه نکردن به آن کار دشواری است. اما وقتی کسی یک عالمه نشانه مقابل شما قرار می دهد، توجه به همه آنها غیرممکن است.

پنجره های بازشو مفید که به خوانندگان شما خدمت می کنند راهی عالی برای رونق تجارت شما هستند. به عنوان مثال، شما می توانید با یک پاپ آپ از کسی بخواهید یکی از موارد زیر را انجام دهد: به لیست نامه های خود بپیوندد، یک پست را به اشتراک بگذارد، در شبکه های اجتماعی، شما را دنبال کند یا برای یک رویداد در آینده ثبت نام کند.

وقتی نوبت به پاپ آپ می رسد، عاقل باشید. مشخص کنید که مهم ترین اقدامی که می خواهید کاربران شما انجام دهند چه چیزهایی هستند و سپس یک پنجره بازشو در اطراف صفحه اصلی خود باز کنید. بقیه را بیرون بگذارید. به همین سادگی.

7. زمان های انتظار طولانی

آیا می دانید مشتریان قبل از کلیک کردن روی وب سایت، فقط چهار ثانیه منتظر بارگیری سایت می مانند؟ این بدان معناست که اگر می خواهید مشتریان خود را علاقه مند کنید، باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما به سرعت بارگذاری می شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت صفحه در سایت با 9 گام | افزایش سرعت وردپرس

8. پیمایش ضعیف

در اینترنت تقریباً 7 میلیارد جستجوی جهانی در روز انجام می شود و به وب سایت هایی که قابلیت پیمایش راحت تری هستند، بازدید کنندگان بیشتری تعلق می گیرد. اگر نمی توانید به کاربران خود کمک کنید بلافاصله آنچه را که می خواهند بدست آورند، احتمال اینکه آنها به سایت رقیب شما منتقل شوند وجود دارد.

چند کار ساده وجود دارد که می توانید مطمئن شوید وب سایت شما قابلیت پیمایش خوبی دارد:

9. اطلاعات تاریخ گذشته

وب سایت شما به دلایل مختلف نیاز به به روزرسانی و نگهداری منظم دارد.

اطلاعات به روز شده به مشتریان کمک می کند. اگر اجازه دهید اطلاعات وب سایت شما منسوخ شود، یافتن مشتری، نگهداری مشتری وفادار و گرفتن سفارش برای شما مشکل خواهد بود.

گوگل را راضی نگه می دارد – گوگل وب سایت ها را بر اساس الگوریتمی عظیم رتبه بندی می کند. یک عامل اصلی رتبه بندی این است که محتوای سایت شما چقدر تازه و قوی است؟ این بدان معنی است که شما باید مرتباً محتوای جدیدی به سایت خود اضافه کنید و به طور مرتب صفحات و پست های قدیمی خود را بروز رسانی کنید.

طراحی به روز شده برند شما را مرتبط نگه می دارد – دنیای فناوری به طور مداوم در حال نوآوری است و شما باید در مورد روند طراحی و بهترین روش ها در بازی بمانید. تصور کنید که اگر هرگز ظاهر و احساس خود را به روز نکنید، چقدر موفقیت از شما دور می شود.

10. استفاده از تصاویر و عکس های بی کیفیت

وب سایت شما ممکن است اولین معرفی مشتری بالقوه برای شرکت شما باشد و بنابراین هر تصویری که در وب سایت شما استفاده می شود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اطمینان حاصل کنید که عکس ها و تصاویر واضح هستند و از هر چیزی که تار یا پیکسل باشد ، نباید استفاده شود. اگر برای نشان دادن کالای پیشنهادی به عکس های اصلی نیاز دارید ، اطمینان حاصل کنید که تصاویر از بالاترین کیفیت برخوردار هستند – حتی اگر به این معنی باشد که به خدمات یک عکاس حرفه ای نیاز دارید. برای تصاویر دیگر ، می توانید از بسیاری از پایگاه های داده آنلاین رایگان استفاده کنید که عکس های را بدون حق چاپ ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:

بهینه سازی تصاویر در وردپرس | تمام آنچه باید بدانید (2021)

11. از ویدیوهای طولانی استفاده نکنید

فیلم های خوش ساخت قطعاً می توانند وب سایت شما را ارتقا دهند. اگر فیلم طولانی باشد ، مهم نیست که فیلم چقدر ساخته شده باشد ، ممکن است اضافی باشد. این ویدیو برای جلب نظر مخاطب شما وجود دارد ، نه برای آزمایش صبر و تحمل او. اگر پیام طولانی دارید که احساس می کنید باید به مخاطب خود منتقل شود ، آن را به فیلم های کوتاه تر از ماهیت اپیزودیک تقسیم کنید. فیلم هایی که از یک ساختار داستانی منطقی مانند یک فیلم آموزشی پیروی می کنند ، به راحتی می توانند چند دقیقه طول بکشند. هر چیز دیگری فقط باید در حدود 60 تا 90 ثانیه اجرا شود.

12. فراموش کردن گوگل آنالیتیک

فراموش کردن گوگل آنالیتیک

استفاده از Google Analytics رایگان است. این ابزاری حیاتی و همیشگی است که می تواند بهترین دوست شما باشد. اگر اطلاعات زیادی در مورد تجزیه و تحلیل ندارید ، گوگل مکان خوبی برای شروع است. کاربر پسند و قابل برنامه ریزی است و داده ها می توانند به همان اندازه که می خواهید جامع باشند.

بیشتر بخوانید:

 

 

تجزیه تحلیل دیجیتال با گوگل آنالیتیکس به بیانی ساده

13. عدم استفاده از رسانه های اجتماعی

اگر وب سایت شما را مانند شخصی در یک مهمانی در نظر بگیریم، آیا ترجیح می دادید وارد جمع شود یا اینکه در گوشه ای خود را مخفی کند؟ شما باید با داشتن اکانت رسانه های اجتماعی و استفاده از پتانسیل رسانه های اجتماعی راه را برای خود باز کنید. اگر در شبکه های اجتماعی فعال نیستید ، ترافیک بالقوه خود را از دست می دهید.

وب سایت شما به حضور مداوم در شبکه های اجتماعی نیاز دارد. یکی که به وب سایت شما پیوند دارد. رسانه های اجتماعی راهی حیاتی برای دستیابی به مشتریان جدید است ، بسیاری از آنها ممکن است از طریق جستجوی سنتی صفحه شما را پیدا نکنند. شما می توانید صفحه خود را با تبلیغات پولی تبلیغ کنید اما روش ها و ترفندهای زیادی در مورد نحوه تبلیغ رایگان وبلاگ یا وب سایت وجود دارد.

سخن آخر

شما می توانید کسب و کار اینترنتی خود را با یک قالب پاسخگو رایگان شروع کنید تا به شما کمک کند تمام اشتباهاتی را که در بالا توضیح دادیم، کنار بگذارید. شما می توانید با استفاده از CMSها برای مثال وردپرس سایت هایی بسازید که به سرعت بارگیری می شوند، عالی به نظر می رسند و به شما کمک می کنند به راحتی محتوای خود را سئو کنید.

منبع

https://www.dreamhost.com/blog/10-business-website-mistakes-to-avoid/

 

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x