وبلاگ

16 راه‌حل رفع خطای 504 gateway Timeout در وردپرس

504 gateway Timeout
آموزش وردپرس

16 راه‌حل رفع خطای 504 gateway Timeout در وردپرس

فهرست مطالب

خطای 504 Gateway Timeout یکی از رایج ترین خطاهایی است که صاحبان وب سایت و بازدیدکنندگان با آن مواجه می شوند. این کد وضعیت در HTTP است که هر زمان که سرور نتواند درخواست خود را تکمیل کند، ارسال می شود.

مانند بسیاری از خطاهای سرور، خطای 504 Gateway Timeout می تواند در صورت حل نشدن روی سایت تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، این راهنما به معنی خطا و چگونگی رفع موثر آن می پردازد.

در این مقاله عوامل مختلفی را که ممکن است باعث این خطا شوند بررسی کرده و مراحل عیب یابی را از طرف سرور و سرویس گیرنده پوشش می دهیم. در پایان این راهنما، توضیح خواهیم داد که چگونه این خطا می تواند بر SEO سایت شما تأثیر بگذارد و فهرستی از خطاهای مشابه را که ممکن است با آن روبرو شوید، شامل شود.

بیشتر بخوانید:

خطاهای رایج وردپرس و آموزش حل آن ها

5 ابزار رایگان سئو در گوگل | سئو از نظر گوگل

خطای 504 Gateway Timeout چیست و چرا رخ می دهد؟

وقتی از وب سایتی دیدن می کنید، مرورگر شما درخواست هایی ایجاد می کند و آنها را به سرورهای وب حاوی محتوای مورد نیاز ارسال می کند. هر بار که یک درخواست مدیریت می شود، سرور یک کد وضعیت HTTP را به همراه منابع درخواست شده ارسال می کند.

کدهای مختلف وضعیت HTTP به پاسخ های مختلف اشاره می کنند. کدهای وضعیت HTTP که با رقم “5” شروع می شود، خطاهای سمت سرور را نشان می دهد.

خطای 504 Gateway Timeout یک کد وضعیت HTTP است که هنگامی ظاهر می شود که یک سرور از سرور دیگر که به عنوان یک دروازه یا پروکسی عمل می کند پاسخ به موقع دریافت نکند. به طور خلاصه، این بدان معناست که سرور پروکسی نتوانست درخواست را در بازه زمانی مشخص تکمیل کند.

این خطای HTTP می تواند در اشکال مختلف ظاهر شود و پیام های خطای مختلف را در مرورگرها، سرورها و سیستم عامل ها نمایش دهد. در اینجا رایج ترین آنها وجود دارد:

برای رفع موثر خطای 504 Gateway Timeout، باید عوامل را تعیین کرده و بر این اساس مشکل را برطرف کنید. در اینجا چندین مشکل وجود دارد که می تواند باعث 504 Gateway Timeout شود:

  • مشکلات فایروال – فایروال هرگونه تردد مشکوکی را که به سایت شما وارد می شود مسدود می کند. با این حال، سیستم های حفاظتی DDoS برخی از دیوارهای آتش می توانند بیش از حد واکنش پذیر باشند و درخواست های ارائه دهنده خدمات اینترنتی خاص یا شبکه تحویل محتوا را مسدود کنند.
  • دامنه غیرقابل حل – این خطا زمانی می تواند اتفاق بیفتد که یک وب سایت به تازگی به آدرس IP جدید یا سرور نا÷م میزبان منتقل شده است. توجه داشته باشید که پس از مهاجرت وب سایت، انتشار DNS می تواند تا 24 ساعت طول بکشد.
  • خطای اتصال – اگر خطای 504 Gateway Timeout در چندین مرورگر، دستگاه یا وب سایت ظاهر شود، تجهیزات شبکه شما ممکن است برخی مشکلات اتصال موقت داشته باشد.
  • بار بیش از حد بر سرور وب – سرور وب کم منابع می تواند بیش از حد بار بر روی آن وجود داشته باشد و به آرامی به درخواستهای مرورگر پاسخ دهد. اگر حافظه سرور کم است و ترافیک ناگهانی دریافت می کند، این می تواند باعث اتمام زمان سرور شود و خطای 504 را فعال کند.
  • PHP محدود – این اجزا هر زمان که بازدیدکننده ای در وب سایت وردپرس اقدامی انجام دهد، خواه کلیک روی پیوند داخلی یا جستجوی یک محصول، درخواست ها را مدیریت می کند. بنابراین، بدون کارکنان PHP کافی، وب سایت شما ممکن است چندین درخواست را پردازش نکند.

16 راه برای رفع خطای 504 Gateway Timeout

معمولاً علت خطاهای 504 Gateway Timeout از سمت سرور می آید. با این حال، خطا همچنین می تواند به دلیل مشکلات یا پیکربندی های اشتباه از طرف مشتری ظاهر شود.

 

بنابراین، ما مراحل اصلی عیب یابی را با در نظر گرفتن هر دو گزینه طی می کنیم. بخشی از راه حل ها فقط برای وردپرس مناسب است، اما اکثر آنها می توانند برای هر وب سایتی کار کنند.

1. صفحه را رفرش کنید

اولین قدم برای عیب یابی خطای 504 Gateway Timeout ساده ترین گام است. کافی است چند دقیقه منتظر بمانید و صفحه را تازه کنید. در این مورد، ممکن است خطا رخ دهد زیرا سرور با افزایش ناگهانی ترافیک روبرو می شود و نمی تواند درخواست های بیشتری را اداره کند.

2. یک مرورگر متفاوت را امتحان کنید

اگر وب سایت شما آنلاین است، اما خطای 504 Gateway Timeout همچنان پابرجاست، سعی کنید مرورگر فعلی خود را به مرورگر دیگری تغییر دهید. پاک کردن حافظه پنهان مرورگر یا استفاده از حالت ناشناس نیز می تواند به حل مشکل و تأیید علت مربوط به مرورگر کمک کند.

 

با این حال، قبل از حذف حافظه پنهان مرورگر خود، مطمئن شوید که داده های خود را اکسپورت کرده و پس از اتمام کار، مجدداً وارد کنید. با این کار نمی توانید داده های مهم مرورگر مانند لیست نشانک ها، گذرواژه ها و تنظیمات برگزیده را از دست بدهید.

3. تجهیزات شبکه را راه اندازی مجدد کنید

اگر پس از آزمایش چندین مرورگر و بررسی خرابی وب سایت، متوجه شدید که این وب سایت از کار افتاده است، این احتمال وجود دارد که خطا از اتصال اینترنت شما ناشی شود.

این امر می تواند زمانی رخ دهد که دستگاه های شبکه شما پیکربندی نادرستی داشته باشند و مانع از پردازش درخواست های HTTP شوند.

راه حل این مشکل راه اندازی مجدد دستگاه های شبکه است. تمام تجهیزات شبکه خود مانند مودم یا روتر را خاموش کنید، سپس آنها را دوباره روشن کنید. پس از اتمام کار، دستگاه خود را دوباره وصل کرده و وب سایت را دوباره بارگیری کنید.

برای اینکه بدانید اتصال خانه شما مقصر است یا خیر، سعی کنید کامپیوتر را به اتصال اینترنتی جداگانه متصل کنید. اگر می توانید به صفحه وب این شبکه متناوب دسترسی پیدا کنید، به احتمال زیاد روتر یا مودم Wi-Fi شما باعث ایجاد مشکل شده است.​

4. VPN را موقتاً غیرفعال کنید

استفاده از VPN برای دسترسی به صفحات وب ممکن است باعث ظاهر شدن خطای 504 Gateway Timeout شود.

یک سرویس VPN از یک نسخه سرور پروکسی برای مخفی کردن اطلاعات خصوصی و افزودن یک لایه اضافی از حریم خصوصی استفاده می کند. با این حال، گاهی اوقات سرور موفق به دریافت پاسخی از یک سرور وب نمی شود، که منجر به خطای 504 می شود. در این مورد، سعی کنید اتصال VPN خود را خاموش کنید، سایت را بارگیری مجدد کنید و ببینید آیا این مشکل را حل می کند. روش دیگر، سعی کنید تنظیمات پروکسی را در رایانه خود غیرفعال کنید.

VPN را موقتاً غیرفعال کنید

5. پاک کردن DNS

504 Gateway Timeout گاهی اوقات می تواند ناشی از حافظه نهان DNS نادرست یا قدیمی باشد. خوشبختانه یک راه حل آسان برای این مشکل وجود دارد – DNS خود را پاک کنید. نحوه انجام آن بستگی به سیستم عامل شما دارد.

مراحل زیر را در ویندوز دنبال کنید تا کش DNS خود را پاک کنید.

کافی است خط فرمان خود را باز کرده و دستورالعمل زیر را وارد کنید:

پاک کردن DNS

این دستور فایل های DNS را پاک می کند و حافظه پنهان DNS را راه اندازی مجدد می کند. هنگامی که DNS با موفقیت پاک می شود، پیام تأیید ظاهر می شود.

 

گوگل کروم

گزینه دیگر این است که کش DNS خود را در Google Chrome شستشو دهید. نتایج مشابهی را به شما می دهد، مخصوصاً اگر Google Chrome مرورگر اصلی شما باشد.

کافی است مرورگر را باز کرده و آدرس زیر را در نوار آدرس وارد کنید:

chrome://net-internals/#dns

شما را به صفحه تنظیمات داخلی می برد. از آنجا، گزینه Clear host cache را انتخاب کنید:

پاک کردن DNS

تغییر موقت سرور DNS به Google Public DNS نیز می تواند به شما کمک کند که آیا کد وضعیت HTTP به دلیل مشکل DNS ظاهر می شود یا خیر. با این حال، ما بیشتر این گزینه را برای کاربران پیشرفته توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید:

انتخاب برنامه های کش سایت وردپرسی

6. تست با دستگاه های مختلف

اگر روشهای بالا نتیجه ای نداشت، وب سایت را در دستگاه دیگری بارگذاری کنید، ترجیحاً از اتصال دیگری استفاده کنید. این مرحله تأیید می کند که مشکلی در سمت سرویس گیرنده است یا مشکل در سمت سرور است.

کافی است کامپیوتر را راه اندازی مجدد کرده و روتر اینترنت خود را خاموش کنید. چند دقیقه صبر کنید، روتر را دوباره روشن کنید و دستگاه را وصل کنید. اگر این راه حل خطای 504 Gateway Timeout را برطرف نکند، ممکن است مشکل از سرور اصلی باشد.

7. Error Log را بررسی کنید

تغییرات یا به روز رسانی های اخیر وب سایت نیز ممکن است باعث خطای 504 Gateway Timeout شود. سریعترین راه برای پی بردن به این مسئله بررسی گزارش خطا برای هرگونه خطای زمان بندی است.

کاربران وردپرس می توانند ثبت پیام خطا را با استفاده از ثابت PHP WP_DEBUG فعال کنند. این فرآیند اشکال زدایی را در سراسر وب سایت وردپرس فعال می کند.

اولین مورد WP_DEBUG_LOG است که به طور خودکار همه خطاها را در یک فایل debug.log در پوشه wp-content ذخیره می کند. مورد دوم WP_DEBUG_DISPLAY است که تعیین می کند آیا خطاها در داخل HTML صفحات وب نشان داده می شوند یا خیر.

برای شروع، کد زیر را در داخل فایل wp-config.php خود کپی و جایگذاری کنید:

define( 'WP_DEBUG', true );
define( 'WP_DEBUG_LOG', true );
define( 'WP_DEBUG_DISPLAY', false );

فایل wp-config.php در فهرست اصلی وردپرس قرار دارد. برای دسترسی به آن، به کنترل پنل میزبانی خود بروید و به مدیریت فایل بروید.

از آنجا روی پوشه public_html کلیک کنید و wp-config.php را انتخاب کنید.

7. Error Log را بررسی کنید

کد بالا را اضافه کنید، سپس روی دکمه ذخیره و بستن کلیک کنید.

پس از اتمام کار، همه ورودی های ایجاد شده در فایل wp-content/debug.log ظاهر می شوند.

7. Error Log را بررسی کنید

با این کار می توانید مشخص کنید که چه عاملی باعث خطای 504 Gateway Timeout می شود. این مورد به ویژه برای تشخیص خرابی افزونه در سایت شما مفید است.

علاوه بر این، با دسترسی به فایل زیر، گزارش خطای سرور را بررسی کنید:

8. افزونه ها را بررسی کنید

هنگام عیب یابی خطای 504 Gateway Timeout، افزونه ها و پلاگین های وب سایت را فراموش نکنید. این افزونه ها می توانند ارتباط بین سرورها را مسدود کرده و منجر به خطای HTTP 504 شوند.

بیشتر بخوانید:

آموزش بکاپ گیری سایت وردپرسی با پلاگین

 

اگر سایت وردپرس شما با وجود نداشتن افزونه ذخیره، هنوز خطای 504 را تجربه می کند، ممکن است مشکل از افزونه های قدیمی یا ناسازگار باشد. بنابراین، بهتر است همه آنها را موقتاً غیرفعال کنید تا بدانید کدام افزونه باعث خطا می شود.

برای انجام این کار، به پوشه wp-content بروید و نام پوشه افزونه ها را متفاوت بگذارید-به عنوان مثال، افزونه ها را غیرفعال کنید.

افزونه ها را بررسی کنید

اگر سایت شما با همه افزونه های خاموش خوب کار می کند، مرحله بعدی تعیین این است که بدانید کدام یک باعث خطای HTTP 504 می شود.

با تغییر نام فهرست افزونه های وردپرس به نام اصلی خود و فعال کردن افزونه ها یکی پس از دیگری شروع کنید. هنگامی که خطای 504 Gateway Timeout ظاهر شد، افزونه معیوب را پیدا کرده اید – حذف آن باید مشکل را حل کند.

 

با این حال، اگر به دلایلی خطا همچنان ادامه دارد، سعی کنید مراحل مشابه را با تم های وردپرس خود دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

قالب صفحه در وردپرس چیست | آموزش ساخت page template در 4 مرحله

9. CDN ها را بررسی کنید

صفحه خطای 504 Gateway Timeout نیز می تواند به دلیل مشکل مربوط به CDN ظاهر شود. شبکه تحویل محتوا با به حداقل رساندن فاصله بین سرور و مرورگر وب، به ارائه محتوای وب شما سریعتر کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

Cdn در وردپرس چیست | آموزش فعال سازی CDN در وردپرس

با این وجود، گاهی اوقات سرور وب قادر به ایجاد پاسخ به درخواستهای CDN نیست. بنابراین، به جای ارائه صفحه وب، یک صفحه 504 Gateway Timeout را برمی گرداند.

یکی از رایج ترین CDN ها CloudFlare است که خدمات کاهش پروکسی و DDoS را ارائه می دهد. با این حال، سیستم فایروال اضافی آن گاهی اوقات می تواند موارد مثبت کاذب را تشخیص داده، درخواست های قانونی را مسدود کرده و آنها را به عنوان مخرب فیلتر کند.

بیشتر بخوانید:

 

 

حملات اسکیوال اینجکشن در وردپرس

 

هنگامی که این اتفاق می افتد، یک سرور قادر به دریافت پاسخ به موقع از سرور پروکسی نیست، که باعث خطای 504 می شود. توجه داشته باشید که دو نسخه از خطای 504 Gateway Timeout وجود دارد که هنگام استفاده از Cloudflare می توانید با آنها مواجه شوید.

نسخه زیر خطای 504 هنگامی ظاهر می شود که مشکل از طرف CloudFlare باشد. بهترین رویکرد این است که صفحه وضعیت Cloudflare را بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه ناسازگاری با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

یک گزینه دیگر این است که آن را به طور موقت غیرفعال کنید، اما ممکن است انتشار DNS چند ساعت طول بکشد.

CDN ها را بررسی کنید

از سوی دیگر، نسخه زیر نشان می دهد که این مشکل از ارائه دهنده میزبانی فعلی شما ناشی می شود. در این مورد، با پشتیبانی مشتری ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید و درخواست کمک بیشتری کنید.

CDN ها را بررسی کنید

علاوه بر دو دلیل فوق، بارگذاری فایل های بزرگ نیز می تواند باعث بروز خطاهای 504 Gateway Timeout در Cloudflare شود. این به این دلیل است که سیستم در هر دو برنامه رایگان و ممتاز، حجم بارگذاری را فقط به 100 مگابایت محدود می کند.

 

یک راه آسان برای حل این مشکل این است که سابقه DNS خود را غیرفعال کنید. این کار را با دسترسی به برنامه DNS خود و تبدیل نماد ابر نارنجی به خاکستری انجام دهید.

CDN ها را بررسی کنید

هنگامی که نمادها خاکستری شدند، می توانید فایلهای بیش از 100 مگابایت را بارگذاری کنید. به یاد داشته باشید که پس از اتمام کار آنها را به رنگ نارنجی برگردانید. روش دیگر، می توانید ارتقاء به نوع طرح بالاتر را امتحان کنید – Cloudflare محدودیت 200 مگابایت را برای طرح کسب و کار و 500 مگابایت را برای طرح Enterprise ارائه می دهد.

10. تنظیمات سرور را تغییر دهید

اگر از برنامه VPS برای میزبانی سایت خود استفاده می کنید، به تمام تنظیمات، گزارشات و پرونده های سرور وب خود دسترسی ریشه خواهید داشت.

 

با در نظر گرفتن این موضوع، چند مورد اضافی برای رفع خطای 504 Gateway Timeout وجود دارد که شامل تنظیم تنظیمات سرور و افزایش محدودیت منابع برای دستورالعمل های خاص PHP است.

مراحل زیر نحوه انجام این کار را در سرورهای Apache و Nginx نشان می دهد.

آپاچی

کاربران آپاچی ممکن است مقدار زمان پیش فرض پیش فرض را در فایل httpd.conf افزایش دهند.

به طور کلی، عدد پیش فرض روی 300 ثانیه تنظیم شده است. با این حال، اگر می خواهید تعداد را به 600 ثانیه افزایش دهید، کافی است خط زیر را در فایل پیکربندی Apache خود اضافه کنید:

timeout 600

با این کار مدت زمان انتظار سرور برای درخواست قبل از بستن اتصال آن افزایش می یابد. علاوه بر این، افزایش حداکثر max_execution_time در php.ini نیز می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

max_execution_time 300

انجام این کار باعث می شود که اسکریپت های PHP طولانی تر اجرا شوند، بنابراین از ایجاد خطای زمان خروج از سرور جلوگیری می کند.

پس از اتمام کار، تغییرات را ذخیره کنید، Apache را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا خطای 504 همچنان ادامه دارد یا خیر. اگر خطا به دلیل عدم وجود زمان درخواست کافی نبود، این روش باید مشکل را برطرف کند.

Nginx

به طور پیش فرض، مقدار زمان درخواست Nginx 60 ثانیه است. اگر VPS شما از Nginx به عنوان یک پروکسی برای Apache استفاده می کند، سعی کنید مقادیر را در خطوط زیر در /etc/nginx/conf.d/timeout.conf افزایش دهید. توجه داشته باشید که محل دقیق فایل پیکربندی شما ممکن است بر اساس نصب متفاوت باشد.

proxy_connect_timeout 600;
proxy_send_timeout 600;
proxy_read_timeout 600;
send_timeout 600;

تغییرات را ذخیره کنید، Nginx را راه اندازی مجدد کنید و ببینید آیا این راه حل خطا را برطرف کرده است یا.

با این حال، اگر از Nginx با FastCGI (php-fpm) استفاده می کنید، باید فایل PHP-FPM را ویرایش کنید. برای انجام این کار، به /etc/php5/fpm/pool.d/www.conf بروید و دستورالعمل زیر را تنظیم کنید:

Request_terminate_timeout = 300

سپس، max_execution_time را در php.ini تغییر دهید:

max_execution_time 300

پس از اتمام کار، به پیکربندی میزبان مجازی Nginx خود بروید و متغیرهای زیر را اضافه کنید:

location ~ .php $ {
…
fastcgi_read_timeout 300;
…
}

در نهایت، Nginx را راه اندازی مجدد کرده و سعی کنید وب سایت را دوباره بارگیری کنید.

11. پاک کردن پایگاه داده وردپرس

یکی دیگر از عوامل ایجاد خطای 504 Gateway Timeout در وب سایت های وردپرس، پایگاه داده خراب است. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که پایگاه داده با مشکلات متعددی مانند از بین رفتن جداول پایگاه داده و فایل های وردپرس خراب مواجه شود.

 

پایگاه داده وردپرس همه داده ها و اطلاعات مهم وب سایت را ذخیره می کند، از نام کاربری و گذرواژه گرفته تا نظرات و پست های وبلاگ. بنابراین، در صورت خراب شدن پایگاه داده، سرورها هیچ محتوایی را بازیابی نمی کنند و پیام خطای زمان پایان را نمایش نمی دهند.

یک راه موثر برای رفع این مشکل، پاکسازی و تعمیر پایگاه داده وردپرس است. افزونه هایی مانند WP-Optimize و WP-Sweep حذف داده های غیر ضروری، حل مشکلات و افزایش سرعت پایگاه داده را آسان تر می کند. قبل از رفع خطا، حتماً از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

12. بهینه سازی پایگاه داده MySQL

گذشته از مشکلات مربوط به سرور یا سرویس گیرنده، خود سایت نیز می تواند باعث خطای HTTP 504 Gateway Timeout شود. چندین مورد که ممکن است به خطا کمک کنند شامل برنامه خراب یا سیستم پایگاه داده معیوب است.

در حالی که قسمت قبلی نحوه پاکسازی پایگاه داده وردپرس را نشان داده است، این بخش بهینه سازی آن را از طریق phpMyAdmin پوشش می دهد. انجام این کار به شما کمک می کند هر گونه خطا را متوجه شوید، عملکرد سایت خود را افزایش دهید و از زمان اجرای بیش از حد جلوگیری کنید.

به کنترل پنل میزبانی خود بروید.

روی نماد phpMyAdmin در منوی Databases کلیک کنید.

بهینه سازی پایگاه داده MySQL

پایگاه داده وردپرس خود را از لیست انتخاب کنید و به منطقه phpMyAdmin هدایت می شوید.

از آنجا phpMyAdmin تمام جداول پایگاه داده را در سایت شما نشان می دهد.

بهینه سازی پایگاه داده MySQL

فیلد Structure را انتخاب کرده و روی دکمه Check all در پایین صفحه کلیک کنید.

همه جداول را هایلایت کنید، روی منوی کشویی کلیک کرده و Optimize table را انتخاب کنید.

بهینه سازی پایگاه داده MySQL

پس از اتمام فرآیند، باید پیام زیر را مشاهده کنید:

پیامی که می گوید پرس و جو SQL با موفقیت در phpMyAdmin اجرا شده است.

بهینه سازی پایگاه داده MySQL

اکنون پایگاه داده سایت شما با موفقیت بهینه شده است.

13. پیاده سازی اقدامات امنیتی

گاهی اوقات اسپم ها، ربات ها و DDoS نیز می توانند باعث خطای 504 Gateway Timeout شوند. هدف این مهاجمان مخرب این است که سرورها را با ارسال تعداد زیادی درخواست غیر کش شده، بارگذاری کنند و در نتیجه زمان خروجی دروازه به پایان برسد.

با نظارت از طریق یک ابزار تجزیه و تحلیل وب، مانند Google Analytics یا Kissmetrics، می توانید فعالیت های نامنظم را در سایت مشاهده کنید. آنها می توانند آدرس های IP مشکوکی را تشخیص دهند که ناگهان ترافیک شما را افزایش داده و پهنای باند زیادی را اشغال می کند.

همچنین، از ویژگی تجزیه و تحلیل حافظه پنهان استفاده کنید – مشخص کنید چه تعداد درخواست از حافظه پنهان ارائه می شود و چه تعداد از حافظه پنهان وجود دارد. به این ترتیب، شما می توانید تا حد امکان منابع زیادی را برای بهینه سازی عملکرد سایت خود ذخیره کنید.

نصب افزونه امنیتی وردپرس نیز یک ایده عالی برای ایمن سازی سایت شما در برابر حملات مخرب است. افزونه هایی مانند Sucuri Security دارای ویژگی های قابل اطمینان برای نظارت بر فعالیت سایت شما و لیست آدرس های IP مشکوک هستند.

14. با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید

اگر خطای 504 Gateway Timeout با وجود پیروی از تمام راه حل های بالا همچنان ادامه داشت، با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.

مشکلی را که تجربه می کنید شرح دهید و مراحلی را که برای رفع مشکل انجام داده اید ذکر کنید. برای تسریع روند و اطمینان از پاسخهای دقیق تیم پشتیبانی تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری ارائه دهید.

15. فایل htaccess را بررسی کنید

هر سایت وردپرس میزبانی شده در Apache از فایل htaccess برای پیکربندی سرور خود استفاده می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، فایل نقش مهمی در اطمینان از دسترسی سایت شما ایفا می کند. بنابراین، یک فایل htaccess با ساختار ضعیف می تواند باعث کند شدن پاسخ سرور و ایجاد خطای 504 Gateway Timeout شود.

فایل .htaccess خود را پیدا کنید و مطمئن شوید که حاوی کد صحیح است – باید چیزی شبیه به این باشد:

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress

اگر مطمئن نیستید که فایل htaccess صحیح است، فقط فایل را حذف کرده و یک فایل جدید ایجاد کنید. کد را در فایل کپی و جایگذاری کنید و تغییرات خود را ذخیره کنید. با این کار باید خطاهای ایجاد شده توسط یک فایل htaccess نادرست را برگردانید.

16. به تم پیش فرض بروید

اگرچه این یک دلیل معمول نیست، اما گاهی اوقات تم های وردپرس می توانند دلیلی بر خطای 504 Gateway Timeout باشند. ممکن است یک موضوع با افزونه های خاصی در تعارض باشد یا درخواست های زیادی به سرور ارسال کند، که باعث ظاهر شدن خطای 504 می شود.

اگر نمی توانید به داشبورد وردپرس خود دسترسی داشته باشید، مراحل زیر را برای تغییر تم از طریق phpMyAdmin دنبال کنید:

به File Manager خود بروید و wp-config.php را پیدا کنید. در داخل فایل، باید نام پایگاه داده سایت خود را مشاهده کنید.

به تم پیش فرض بروید

فایل را ببندید و به phpMyAdmin خود دسترسی پیدا کنید. نام پایگاه داده را بر این اساس انتخاب کنید و روی جدول wp_options از لیست کلیک کنید.

به تم پیش فرض بروید

از آنجا، الگوها و سطرهای stylesheet را که معمولاً در صفحه دوم قرار دارند پیدا کنید.

به تم پیش فرض بروید

کافی است بر روی option_value هر سطر دوبار کلیک کرده و مقدار را به نام تم پیش فرض تغییر دهید.

پس از اتمام کار، سعی کنید به سایت خود دسترسی پیدا کنید و ببینید آیا مشکل را برطرف می کند یا خیر.

سخن آخر

خطای 504 Gateway Timeout زمانی اتفاق می افتد که سرور دروازه پاسخی به موقع از سرور دیگر دریافت نکند و این باعث می شود سایت در دسترس نباشد. علت اصلی این خطا معمولاً در سمت سرور است. با این حال، عوامل متعددی می توانند خطای 504 را ایجاد کنند، از اتصالات ناپایدار اینترنت گرفته تا پایگاه های داده خراب. بنابراین، بررسی علل احتمالی از طرف مشتری بسیار مهم است.

در این راهنما، ما مراحل رایج عیب یابی و رفع خطای 504 Gateway Timeout را بررسی کرده ایم. امیدواریم این مقاله به شما در حل خطا کمک کرده و سایت خود را به حالت پایدار برگرداند.

 

 

منابع:

https://www.hostinger.com/tutorials/504-gateway-timeout

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود