وبلاگ

5 ابزار رایگان سئو در گوگل | سئو از نظر گوگل

5 ابزار رایگان سئو در گوگل | سئو از نظر گوگل
آموزش سئو / آموزش وردپرس / دیجیتال مارکتینگ

5 ابزار رایگان سئو در گوگل | سئو از نظر گوگل

فهرست مطالب

تعداد زیادی ابزار غیررایگان در زمینه سئو وجود دارد. Moz نمونه بارز آن است. اما اگر تازه شروع به کار کرده اید یا بودجه لازم برای ابزارهای متفاوت پرداختی را ندارید، هنوز منابع زیادی در دسترس است که می توانید از آن ها استفاده کنید. در این مقاله، قصد داریم پنج ابزار رایگان سئو در گوگل را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین بررسی می کنیم که آنها چگونه می توانند به شما کمک کنند تا سئو سایت خود را افزایش دهید.

1. Google Trends

Google Trends اولین ابزار رایگان سئو است که به شما کمک می کند متوجه شوید چه کوئری ها یا چه سوالاتی توسط کاربران سرچ می شود. این امر آن را به ابزاری عالی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی تبدیل می کند.

بییشتر بخوانید:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو | چگونه بهترین عبارت کلیدی را انتخاب کنیم؟

پیدا کردن کلمات کلیدی جدید

وقتی به Google Trends بروید، یک نوار جستجو مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید یک موضوع دلخواه یا یک عبارت مورد استفاده برای سرچ (کوئوری) را  جستجو کنید. به محض ورود به کوئری خود، نموداری برای شما نمایش داده می شود که علاقمندی ها را در یک دوره زمانی به نمایش می گذارد.

اگرچه این نمودار ممکن است مفید باشد اما اطلاعات ارزشمند در پایین صفحه قرار دارند. عناوین مرتبط (Related Topics) و سوالات مرتبط (Related queries) قسمتی است که می توانید از آن برای انتخاب عبارت کلیدی مناسب ایده بگیرید.

پیدا کردن کلمات کلیدی جدید

به طور پیش فرض، این جعبه ها روی “افزایش” تنظیم می شوند. این به این معنی است که این موضوعات و سوالات در حال حاضر بیشترین جستجو را به همراه داشته اند در بالای این لیست قرار می گیرند. اینها کلمات کلیدی هستند که ممکن است بخواهید به سرعت از آنها استفاده کنید، زیرا می توانید اولین سایتی باشید که از آن ها استفاده می کند و به سرعت رتبه بگیرید.

بیشتر بخوانید:

12 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی – سئو سایت

 

حتی در سطح پایه، Google Trends مفید است، اما همیشه می توانید یک قدم جلوتر بروید. در بالای Google Trends، منویی وجود دارد که به شما امکان می دهد یک منطقه، دوره زمانی، دسته و پلتفرم خاص جستجو را تعیین کنید.

منطقه به شما امکان می دهد تعیین کنید که می خواهید داده های جستجو را از لحاظ جغرافیایی از کجا بیرون بیاورید. این گزینه می تواند هنگام کار روی پروژه های محلی سئو مفید واقع شود.

پیدا کردن کلمات کلیدی جدید

دسته (category) به شما امکان می دهد مقوله ای را که در آن رقابت می کنید انتخاب کنید. این ویژگی خوبی برای افرادی است که خدماتی را در یک صنعت خاص ارائه می دهند.

بستر جستجو (Search platform) به شما امکان می دهد داده ها را به پلتفرم خاصی مانند جستجوی YouTube، جستجوی تصویر، جستجوی خرید گوگل و جستجوی اخبار پالایش کنید. تعیین کننده های بستر جستجو، برای کسانی که دارای یک برنامه سئو یکپارچه هستند عالی هستند.

2. Rising Retail Categories

اگرچه تقریباً غیرممکن است که پیش بینی کنید قدم بعدی در تجارت الکترونیک چیست، اما شما همچنان می توانید با Rising Retail Categories در رقابتی که دارید پیشتاز باشید.

این ابزار رایگان سئو، مجموعه داده های گوگل در مورد خرده فروشی ها است. در آن دسته بندی محصولات در حال حاضر پرطرفدار و جستجوهای پیرامون آنها و همچنین مکان هایی که دقیقاً ترند هستند را خواهید یافت. این ابزار می تواند به شما ایده خوبی بدهد که روی کدام محصولات بیشترین تمرکز کنید. این ابزار در ایران فیلتر است. برای دسترسی به آن پراکسی خود را فعال کنید.

Rising Retail Categories

می توانید از این داده ها برای تعیین محصول در هر بازار استفاده کنید.

Rising Retail Categories

3. Visual Stories

گوگل ابزار رایگان سئو  Visual Stories (داستان های تصویری) را برای نمایش موضوعات پرطرفدار مورد استفاده قرار می دهد. این داستان ها از روند خرید در تعطیلات گرفته تا مطالعات موردی صنایع خاص و موارد دیگر را در بر می گیرد.

به عنوان مثال، یک Visual story در مورد صنعت خودرو وجود دارد. در طول این داستان نحوه تأثیر عوامل مختلف بر روند خرید خودرو، به اشتراک گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

سئو خارجی چیست؟ شرح کامل سئو خارج از صفحه یا Off-Page SEO

 

از این اطلاعات می توان به راحتی برای تغییر سفر کاربر استفاده کرد، همچنین می توان متوجه شده که چه مواردی برای مشتری در اولویت است. همچنین می تواند برای پرداختن به مطالبی که قبلاً کشف نشده بودند، یا در یک سطح ابتدایی تر مانده بودند از آن استفاده کرد. این موارد می تواند ایده، برای یافتن کلمات کلیدی باشد.

4. Grow My Store

Grow My Store ابزاری خارق العاده برای کسانی است که کالایی را به صورت آنلاین یا حضوری می فروشند. اطلاعات حاصل از این ابزار به پنج دسته تقسیم می شوند: اطلاعات محصول، جزئیات فروشگاه، شخصی سازی، خدمات مشتری و امنیت.

این ابزار موارد ضروری یک وب سایت تجاری فروش محصول را مشخص می کند. برخی از مولفه ها شامل؛ بررسی محصولات، پروفایل‌های خریداران، گفتگوی زنده و HTTPS هستند.

برای استفاده از Grow My Store، باید به سه سوال پاسخ دهید: دامنه شما چیست، چه نوع شغلی دارید و در کدام صنعت فعالیت می کنید؟ پس از پاسخ به سوالات، پیش نمایش گزارش خود را با نمره کلی مشاهده می کنید. همچنین به برخی از اطلاعات راجع به صنعت خود دست خواهید یافت. برای تکمیل گزارش خود باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس گزارش به ایمیل شما ارسال می شود.

علاوه بر این، داده ها و اطلاعاتی بر اساس صنعتی که در آن کار می کنید دریافت خواهید کرد. برای یافتن این داده ها در Grow My Store، در فهرست، Reach More Customers را انتخاب کنید. اگر کمی به پایین پیمایش کنید، بخشی را با عنوان Understanding industry trends پیدا خواهید کرد. در اینجا شما می توانید صنعت و دسته خاص خود را انتخاب کنید تا اطلاعات خاصی مانند جستجوهایی برتری که راجع به آن صنعت صورت می پذیرد و غیره را بدست آورید. البته راجع به این ابزار رایگان سئو باید گفت که از سایت های با زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و برای سایت های دو زبانه مناسب است.​

5. Test My Site

یک ابزار رایگان سئو دیگر که از ابزارهای عالی برای ارزیابی سایت شما در نظر گوگل است، Test My Site است. مانند Grow My Store، این ابزار نیز در سه حوزه فعالیت می کند و سه ویژگی بخصوص در سایت شما را ارزیابی می کند. این ویژگی ها عبارتند از سرعت، شخصی سازی و تجربه. برخلاف Grow My Store، Test My Site مخصوص هر وب سایتی است و فقط سایت های تجاری مبتنی بر محصول از آن استفاده نمی کنند.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت صفحه در سایت با 9 گام | افزایش سرعت وردپرس

اولین گزارشی که از Test My Site دریافت خواهید کرد، یک گزارش کوتاه است که سرعت سایت شما در پلتفرم موبایل را اندازه گیری و هر گونه توصیه برای رفع خطاهای آن را اعلام می کند.

Test My Site

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید برای دریافت گزارش کامل ثبت نام کنید. گزارش کامل برای شما از طریق ایمیل ارسال می شود و توصیه ها و توضیحات را برای بازاریابان و توسعه دهندگان ارائه می کند.

بیشتر بخوانید:

افزونه افزایش سرعت وردپرس | بهترین افزونه‌ ها برای افزایش سرعت در وردپرس

سخن آخر

اگرچه Google اغلب درمورد آنچه که در وب سایت به آن اهمیت می دهند رمزآلود است، اما منابع زیادی ایجاد کرده است که می توانند به شما بینش دهند و به شما بگویند که از نظر آنها چه چیزی مهم است. استفاده از این ابزارها می تواند شما را به راحتی یک قدم جلوتر برد.

 

https://moz.com/blog/free-google-tools-for-seo

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود