وبلاگ

8 ترفند طلایی تا نوشتن توضیح محصول سئو شده

توضیح محصول سئو شده
آموزش سئو

8 ترفند طلایی تا نوشتن توضیح محصول سئو شده

فهرست مطالب

مطمئنا شما کار سخت بازاریابی را انجام داده اید تا مشتری هدف خود را مستقیماً به صفحات محصول خود هدایت کنید. آنها در حال حاضر مشغول مطالعه توضیحات محصول هستند تا تصمیم بگیرند آیا از سایت شما چیزی خریداری کنند یا خیر. توضیح محصول سئو شده در این رویه کمک کننده است.

سوالی که بوجود می آید این است که آیا آنها آنچه را که می فروشید می خرند؟

پاسخ تا حد زیادی بستگی به میزان زمان و تلاش شما برای نوشتن توضیح محصولات دارد. آمارها نشان می دهد که توصیف محصول سئو شده که به خوبی نوشته شده است یک ابزار مطمئن برای تبدیل است. آمار دقیق تر به شکل زیر است:

آمارها دروغ نمی گویند اگر می خواهید فروش را افزایش دهید، وقت آن است که توضیحات محصول تجارت الکترونیک خود را جلا دهید.

بیشتر بخوانید:

جذب ترافیک سایت با راه کارهای ساده و اثبات شده

8 نکته در نوشتن توضیحات محصول

چه چیزی باعث می شود توصیف خوبی از محصولات داشته باشیم؟ در این راهنما، ما هشت نکته همراه با مثال را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید به راحتی توضیحات محصول خود را بنویسید.

1. خریدار خود را شناسایی کنید

اگر نمی دانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، نوشتن توضیحات محصول دشوار است. برای نوشتن موفقیت آمیز در مورد ویژگی های محصول که با خریداران بالقوه شما مطابقت دارد، باید بدانید آنها چه کسانی هستند.

این بدان معناست که شما باید به شخصیت (های) خریدار خود توجه کنید. شما باید با توجه به مهارت های بازاریابی نوع مشتریان خود را بشناسید. اگر تاکنون به این نکته توجه نکرده بودید زمان آن رسیده که به این موضوع دقت کنید.

شخص خریدار باید به همه سوالات عمومی زیر پاسخ دهد:

دسترسی به این داده ها به شما کمک می کند تا شخصیت خریدار خود را دقیق مشخص کنید. هنگامی که بدانید به چه کسانی جنس می فروشید، نوشتن توضیحات محصول که برای آنها جذاب است آسان تر خواهد بود.

2. روی مزایا و ویژگی های محصول خود تمرکز کنید

خریداران شما به دنبال این هستند که بدانند محصول شما چه کاری می تواند انجام دهد و چگونه نیازهای آنها را برآورده می کند. برای تحقق این امر، باید فهرستی کامل از ویژگی ها و مزایای محصول خود بنویسید.

با ویژگی های محصولات شروع کنید. به عنوان مثال، اگر کفش می فروشید، اطلاعات اندازه، جنس، اطلاعات رنگ، وزن کفش و غیره را وارد کنید. بخش ویژگی های شما باید جامع باشد و همه چیز را که باید در مورد ویژگی خاص محصول شما بدانند به مصرف کنندگان بگوید. وجود یک لیست یک شروع عالی است، اما تنها نیمی از نبرد است. مشتریان احتمالی همچنین می خواهند مزایای محصولات شما را بدانند. اینجاست که توضیحات محصول شما می تواند بدرخشد.

با مثال کفش، مزایایی شامل مواردی مانند راحتی، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر بو و غیره است.

برند Allbirds کار فوق العاده ای انجام می دهد و مزایای کفش خود را با استفاده از آیکون ها و تصاویر نشان می دهد. مزایای آنها به صورت مختصر و مفید بیان می شود که به با دیدن آن ها می توان اصل مطلب را متوجه شد.

روی مزایا و ویژگی های محصول خود تمرکز کنید

مزایا نکات اصلی فروش شما، تمایزات شما و دلایلی است که باعث می شود مشتریان محصول شما را نسبت به رقبای شما انتخاب کنند. از شناسایی واضح آنها غافل نشوید.

3. باتوجه به نوع برند مطلب بنویسید

اگر مارک شما حرفه ای است، توصیفات محصول شما باید حرفه ای باشد. اگر نام تجاری شما تند و طعنه آمیز است، توصیفات محصول شما باید با این سبک مطابقت داشته باشد. آیا برند شما خنده دار است؟ هنگام نوشتن توضیحات محصول خود بامزه باشید.

ممکن است با فیلم های تبلیغاتی خنده دار Po-Pourri آشنا باشید. آیا می دانید ویدئوهایی که تقریباً یک شبه پو پوری را از یک شرکت 10 میلیون دلاری به یک شرکت 30 میلیون دلاری رساندند چه ویژگی هایی داشتند؟

باتوجه به نوع برند مطلب بنویسید

4. داستان بگویید

هر داستان خوب یک شروع، یک میانه و یک پایان دارد. با توضیح محصول سئو شده، فرمول خوب نوشتن تفاوتی ندارد. شما باید داستانی کامل ارائه دهید که خوانندگان خود را با خود همراه کنید. این بدان معنا نیست که شما نیاز به نوشتن رمان دارید، اما در عین حال، توضیحات محصول شما نباید فقط لیستی از ویژگی ها و مزایا باشد.

به مشتریان خود نشان دهید (به آنها نگویید) که چگونه خرید محصولات شما زندگی آنها را بهبود می بخشد. به آنها کمک کنید یک سناریوی واقعی را تجسم کنند که در آن محصول شما مشکلی را حل می کند. هدف ایجاد داستانی است که در آن خواننده قهرمان است و محصول شما ابزاری است که آنها را قادر می سازد تا موفق شوند. شرکت Malicious Women Candle Co از این سبک برای نوشتن توضیحات محصول خود استفاده می کند.

5. از زبان فعال برای ترغیب خریداران استفاده کنید

حق با مادرت بود؛ عبارتی است که با استفاده آن می توانید تفاوت ایجاد کنید. حقیقت این است که برخی از کلمات از دیگر کلمات ترغیب کننده تر هستند. در واقع، متخصصان با آزمایش انواع زبانها، 189 کلمه و عبارت را ارائه کرده اند که در واقع نرخ تبدیل را بهبود می بخشد.

این 20 کلمه امتحان شده را که دیوید اوگیلوی که او را با عنوان پدر تبلیغات می شناسند، توصیه کرده است، در نظر بگیرید:

کلمات قانع کننده مصرف کنندگان را تشویق به اقدام می کند. جان مورو از SmartBlogger.com لیستی از 600 کلمه قدرتمند خود دارد که بر احساسات مشتری شما تأثیر می گذارد و باعث می شود آنها با پیام شما درگیر شوند را مشخص کرده است.

از آنجایی که بسیاری از شرکت ها در توصیف محصولات خود از کلمات قدرتمندی استفاده می کنند، پیدا کردن نمونه های خوب-حتی برای محصولات به ظاهر نامناسب، آسان است.

6. متن توضیحات را با لیست کردن آن ها قابل اسکن کنید

اسکن کردن متن شما یکی از مهمترین عناصر نوشتن توضیحات خوب محصول است. مطالعات نشان می دهد که دامنه توجه انسانها کوتاهتر از ماهی قرمز است تنها هشت ثانیه.

این بدان معنی است که مهم است که محتوای شما به راحتی قابل هضم باشد. یک لیست ایجاد کنید.​

متن توضیحات را با لیست کردن آن ها قابل اسکن کنید

7. بهینه سازی محصولات برای موتورهای جستجو

هنگام نوشتن توضیحات محصول، نویسندگان دارای یک چالش منحصر به فرد هستند. آنها باید خوانندگان را متقاعد کنند، اما مخاطبان دیگری نیز وجود دارند که باید به آنها توجه کنند: الگوریتم های موتور جستجو.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) – شامل شناسایی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای محصولات شما است که باید بخش مهمی از فرایند نوشتن توضیحات محصول شما باشد.

دنیای SEO به همراه الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر است، بنابراین آنچه روزی کار می کند ممکن است روز بعد ایده آل نباشد. با این حال، هنوز برخی از استراتژی های کلمات کلیدی وجود دارد که مورد استفاده هستند، مانند اجتناب از محتوای تکراری و درج کلمات کلیدی در مکان های زیر:

کلمات کلیدی که در متن خود استفاده می کنید به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا تشخیص دهند که صفحه در مورد چیست. سپس از این اطلاعات برای تعیین نحوه رتبه بندی سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو | چگونه بهترین عبارت کلیدی را انتخاب کنیم؟

 

به عنوان مثال، وقتی “کرم صورت” را در گوگل تایپ می کنید، گوگل لیستی از محصولات را ارائه می دهد. امروزه صدها محصول کرم صورت در بازار وجود دارد، اما تنها چند محصول بهترین استراتژی کلمات کلیدی SEO را دارند.

علاوه بر این، هنگامی که منبع صفحه  page source را بررسی می کنید، می توانید ببینید که پشت صفحه (به عنوان مثال، برچسب های alt) با کلمه کلیدی نیز بهینه شده است.

8. از تصاویر و ویدئو استفاده کنید تا توضیح محصول سئو شده داشته باشید

ناگفته نماند که توصیف محصول باید شامل تصاویر باشد. اگر به ترغیب بیشتری نیاز دارید، به یاد داشته باشید که 63 درصد از مصرف کنندگان معتقدند تصاویر خوب مهمتر از توضیحات محصول هستند.

بیشتر بخوانید:

بهینه سازی تصاویر در وردپرس | تمام آنچه باید بدانید (2021)

 

اگر فروشگاه تجارت الکترونیکی شما توانایی استخدام یک عکاس محصول را دارد، عالی است! در غیر این صورت، بسیاری از آموزش های عکاسی از محصولات برای شروع به کار وجود دارد. البته، عکسهای خوب با تجهیزات خوب شروع می شوند، از جمله:

سخن آخر

در این مقاله با 8 نکته که مطمئنا در فروش شما تاثیر گذار است آشنا شدیم، مهم است که توجه داشته باشید که هیچ راه حل یکتایی برای همه وجود ندارد. این به این دلیل است که همه محصولات دارای ویژگی ها، مزایا و نقاط فروش متفاوت هستند.

با این حال، اگر لیستی از محصولات مشابه دارید و نمی خواهید هر بار که توضیحات محصول را می نویسید از ابتدا شروع کنید، ایجاد یک الگو مفید خواهد بود.

تعداد زیادی نمونه الگوی توصیف محصول مفید وجود دارد که می توانید از وب سایت های تجارت الکترونیک بارگیری کنید. با این حال، برای به حداکثر رساندن ارزش آنها، توصیه می کنیم روی 8 نکته ای که در بالا توضیح دادیم تمرکز کنید. با پرسیدن شروع کنید:

پس از پاسخ به این سوالات، می توانید قالب خود را تغییر دهید و آن را با مخاطبان خود آزمایش کنید. اگر می بینید که یک الگوی خاص از دیگر الگوها بهتر عمل می کند، شما به مقصود خود رسیده اید.

 

منبع

https://www.dreamhost.com/blog/how-to-write-product-descriptions/

 

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود