وبلاگ

CTA چیست؟ 7 ترفند طلایی برای طراحی Call To Action یا فراخوان عمل

CTA چیست
دیجیتال مارکتینگ / آموزش افزایش فروش / آموزش وردپرس

CTA چیست؟ 7 ترفند طلایی برای طراحی Call To Action یا فراخوان عمل

فهرست مطالب

آخرین اقدامی که در اینترنت انجام دادید چیست؟ چیزی از اینترنت خریدید؟ یک ویدیوی خنده دار در YouTube تماشا کرده اید؟ شاید به خواندن وبلاگ مورد علاقه خود مشغول شده اید؟ خوب، هر چه بود، به احتمال زیاد اقدامی بود که شما به دلیل دعوت شدن به آن، آن را انجام داده اید. به احتمال زیاد، این یک درخواست رسمی نبود. دعوت هایی که در اینترنت مشاهده می کنید، دعوت های مجازی هستند که شما خواننده را تشویق به عمل می کند. مطمئنا بارها آن ها را با عناوین مختلف دیده اید:

همانطور که پیداست، ایده های بسیاری در مورد کلیک های تشویقی وجود دارد. قرار دادن پیام مناسب در مقابل افراد مناسب در زمان مناسب – یک فراخوان موثر برای اقدام (CTA) – راهی برای جلب خرید این افراد، خواندن، کلیک و بارگیری است. CTA ها دروازه هر چیزی هستند که می خواهید در وب یا وب سایت کوچک شما اتفاق بیفتد: فروش، تولید، لیست ایمیل بزرگتر، تبدیل، ترافیک و موارد دیگر.

CTA دقیقاً چیست؟

CTA دقیقاً چیست؟ آن را به عنوان یک صاحب وب سایت در نظر بگیرید که به بازدیدکنندگان می گوید: “این کار را بکن!”

Call To Actoin، یک انگیزه هوشمند، مناسب (و با طراحی خوب) برای اقدام به، خواندن، بارگیری، بازدید یا خرید است. CTA چشم ها را به سمت خود می کشاند و باعث می شود کلیک کنید. تصویر زیر یک نمونه Call To Action است.

بیشتر بخوانید:

بهینه سازی تصاویر در وردپرس | تمام آنچه باید بدانید(2021)

CTA دقیقاً چیست؟

هدف اصلی CTA هدایت خوانندگان به مسیر عمل است. یک تماس متفکرانه و شخصی شده بهترین راه برای انجام این کار است. بدون CTA، بازدیدکنندگان شما دلیل یا انگیزه کمی برای تعامل با نام تجاری شما خواهند داشت.

7 روش برای نوشتن CTA موفقیت آمیز

یک CTA برنده ایده آل به نظر می رسد، درست است؟ نکته مهم اینجاست: نوشتن یک CTA موثر و جذاب به این سادگی نیست که به یک دکمه بزرگ و چشمک زن بگذارید و به بازدیدکنندگان خود بگویید روی آن کلیک کنند. تبدیل مشارکت کنندگان منفعل به مشارکت کنندگان فعال، مستلزم برنامه ریزی، طراحی خوش فرم و طراحی جذاب است.

بیشتر بخوانید:

5 ابزار رایگان سئو در گوگل | سئو از نظر گوگل

 

در این بخش هفت نکته برای ساخت CTA هایی که تاثیر بسازیی در موفقیت شما می گذارند آورده شده است.

1. هدف نهایی خود را بشناسید

اولین نکته: از وب سایت خود چه می خواهید؟ برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید؟ آیا برای افزایش بازدید صفحه تلاش می کنید؟ می خواهید فروش داشته باشید؟ روابط خود را با مشتریان خود تقویت کنید؟ هدف نهایی شما هرچه باشد، فراخوان شما برای اقدام یا به عبارتی CTA باید نشان دهنده این هدف باشد.

به عنوان مثال، به اهداف متفاوت این سه شرکت نگاهی بیندازید:

هدف نهایی خود را بشناسید

صفحه فرود برند آرایشی Birchbox، بازدیدکنندگان را ترغیب می کند تا به خدمات ماهانه آن ها بپیوندند و یک ویدیوی تماشا کنند. آنها در حال فروش با این CTA هستند.

هدف نهایی خود را بشناسید

شرکت پوشاک Madewell می خواهد با دعوت از بازدیدکنندگان برای عضویت در یک پیام پاپ آپ هوشمند، لیست ایمیل خود را افزایش دهد.

هدف نهایی خود را بشناسید

این پیام پاپ آپ به موقع که هنگام ورود به سایت شکار و ماهیگیری HUSH است که ظاهر می شود و کاربران را تشویق می کند تا از طریق نام تجاری در رسانه های اجتماعی با آن ها ارتباط برقرار کنند.

نوع پیامی که برای CTA های مختلف استفاده می کنید با یکدیگر متفاوت است (برای مثال: پیام “اکنون دانلود کنید”) با آنچه برای افزایش فروش استفاده می کنید متفاوت خواهد بود، بنابراین قبل از قراردادن دکمه ها در سراسر سایت خود، زودتر فکر کنید.

صرف زمان برای تصمیم در مورد انتخاب کلمه، طراحی و دیزاین به اجرای CTA شما کمک می کند. یک برنامه متفکر خروجی سایت شما را تقویت می کند (مانند آمار و فروش)!

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت صفحه در سایت با 9 گام | افزایش سرعت وردپرس

2. مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید

هر کاربر اینترنت با یکدیگر متفاوت است. کاری که آنها در وب انجام می دهند، خواه اسکن اخبار، تماشای فیلم یا خرید باشد با یکدیگر متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

8 ترفند طلایی تا نوشتن توضیح محصول سئو شده

 

بنابراین، هنگام ایجاد CTA های موثر، باید مخاطبان متنوعی را که با سایت شما تعامل دارند و اهداف آنها را در نظر بگیرید.

مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید

وبلاگ غذایی مینیمالیست بیکر گروهی از مخاطبان بازدیدکننده جدید را با معرفی یک کتاب الکترونیکی منحصر به فرد به خود جذب می کند.

مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید

خرده فروش پوشاک Dwell and Slumber از افرادی که در حال حاضر با این برند در ارتباط هستند دعوت می کند که در لیست ایمیل آن ها مشترک شوند.

3. کلمات خود را عاقلانه انتخاب کنید

نوبت آن رسیده که بدانیم چگونه می توان کاربران را دعوت کرد؟ چه کلماتی آنها را جذب می کند؟ این یک مرحله مهم است، زیرا کلماتی که انتخاب می کنید می تواند تفاوت زیادی در نحوه پاسخگویی کاربران به CTA ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو | چگونه بهترین عبارت کلیدی را انتخاب کنیم؟

 

خوشبختانه این علم موشکی نیست. چند روش برای نوشتن CTA با ارزش برای کلیک شدن وجود دارد. در اینجا اصول اولیه وجود دارد. در کلماتی که استفاده می کنید قوانین زیر را رعایت کنید:

اجازه ندهید ترافیک اینترنتی CTA شما را نادیده بگیرد. اگر CTA شما این معیارها را ندارد، تجدید نظر کنید.

بیشتر بخوانید:

جذب ترافیک سایت با راه کارهای ساده و اثبات شده

4. آن را کوتاه و شیرین نگه دارید

علاوه بر نوع زبان انتخابی، طول زبان نیز به همان اندازه مهم است. یعنی بهتر است طول متنی که استفاده می کنید کوتاه باشد. مانند وقتی که می خواهید پیام توئیت بنویسید کار کنید. هیچ کس در حین مرور وب به دنبال متن طولاتی برای خواندن نیست. به همین دلیل، شما باید کوتاه بنویسید. سعی کنید کپی CTA خود را کمتر از 150 کاراکتر نگه دارید.

5. از ریسک کردن بپرهیزید

لطفا زورگو نباشید هیچ کس دوست ندارد با یک فروشنده بیش از حد پرخاشگر-در وب یا غیره، تعامل داشته باشد. استفاده از CTA را برای یک آزمایش کم خطر در نظر بگیرید. مانند آزمایش با یک دوره آزمایشی 7 روزه رایگان در مقابل متعهد شدن به فروش کامل در همان لحظه. این فرصت را به بازدیدکنندگان می دهد تا امتحان کنند (یا به سایت شما بازگردند، پست های بیشتر بخوانند و غیره)

CTA های پرخطر گاهی اوقات می توانند بازدیدکنندگان را دفع کنند. این نوع CTA ها ممکن است شامل درخواست های اجباری باشد، مانند عدم دسترسی به محتوا بدون ارسال آدرس ایمیل. گاهی اوقات شما به محتوای محصور نیاز دارید، بنابراین سعی کنید نوع CTA هایی را که برای بازگشت بازدیدکنندگان استفاده می کنید، متعادل کنید.

بیشتر بخوانید:

بروز رسانی محتوا چیست؟ چگونه محتوای پست ها را آپدیت کنیم

از ریسک کردن بپرهیزید

6. به طراحی CTA خود اهمیت بدهید

تا این مرحله شما انتخاب کلمه خود را به خوبی تنظیم کرده اید و آن ها از خوانایی لازم برخوردار هستند. شما پیام خود را بر اساس اهداف منحصر به فرد کسب و کار خود تنظیم کرده اید و آن را به زبان مخاطبان خود طراحی کرده اید. حال باید چه کنیم؟

خوب در این مرحله، پیام شما باید بتواند جلب توجه کند. آیا پیام CTA شما در یک سایت به هم ریخته گم شده است؟ در یک طرح رنگی مخفی پنهان شده است؟ درنتیجه فرصتی را برای یک کلیک از دست داده اید.

اجازه ندهید کار سخت شما به هدر برود. گنجاندن تصاویر جذاب با CTA شما به جلب توجه و تحریک عمل کمک می کند. برای ایجاد دستورالعمل های بصری از طراحی هوشمند (که می تواند ساده باشد) استفاده کنید – خواه از طریق دکمه ها، طرح های رنگی و غیره که به خواننده شما کمک می کند بفهمد می خواهید چه کاری انجام دهد.

به طراحی CTA خود اهمیت بدهید

پیام پاپ آپ ساده WPBeginner از طراحی رنگی تکراری (و هدایت عناصر بصری) برای هدایت بازدیدکنندگان به یک حرکت خاص استفاده می کند.

CTA های سایت خود را با رنگ های متضاد، فرم تکمیل منحصر به فرد یا پنجره بازشو به موقع متمایز کنید. و به یاد داشته باشید: هرگز قدرت فضای سفید را دست کم نگیرید.

به طراحی CTA خود اهمیت بدهید

7. آزمایش کنید

یکی از بهترین راه ها برای موفقیت در CTA ها، آزمایش آنها است. با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل انتخابی خود، نسخه های مختلف CTA خود را امتحان کنید و بر موفقیت هر یک نظارت کنید. برای پیدا کردن بهترین پیام های خود، ممکن است نیاز به آزمایش انواع مختلف متن یا عناصر طراحی داشته باشید. همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد.

سخن آخر

بمنظور داشتن CTA هایی که از سمت کاربران وب پاسخ داده می شوند باید به متنی که استفاده می کنید، طراحی CTA، کوتاه و شیوا بودن متن پیام و مودبانه بودن پیام های مورد استفاده توجه کنید.

 

منبع:

https://www.dreamhost.com/blog/how-to-write-website-ctas/

5 3 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x

رایگان یاد بگیرید

دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با وردپرس

زودتر از سایرین از جدیدترین دوره های آموزشی رایگان ما با خبر شوید
اطلاعات شما هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود